Ik heb een beetje een domme vraag maar als je het babybedje of wiegje op gaat maken weet ik niet wat ik er nou wel en niet in moet leggen Ik lees zoveel verschillende verhalen over die ouderwetse plastic zeiltjes en molton zeiltjes, dat ik het niet meer weet. Hoe maak je het bedje nou goed op voor een pas geboren baby en wat gebruik je wel en wat niet?? Moet er nou een molton zeiltje in of de eerste weken niet? (ze staan namelijk wel op de lijst van aan te schaffen dingen). Groetjes en bedankt alvast Helia.
Hallo Helia, Je legt er eerst een zeiltje in (een molton zeiltje is het beste) maar dat mag dan niet het hele bed bedekken. Waar het hoofdje van je kindje ligt mag geen zeiltje liggen. Daarna een molton en dan een hoeslakentje. Dan een hydrofiele luier waar het hoofdje ligt, dat is voor het spugen. Een bedje moet laag opgemaakt worden zodat je je baby niet naar beneden kan zakken. Als je straks bevallen bent helpt de kraamverzorgende wel met het bedje opmaken, dus je hoeft je daar geen zorgen om te maken. En, vergeet niet, er is geen één vraag dom!! Succes en groetjes Adrienne