Tips gevraagd: warmteplekjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by GDuif, Jul 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Ik heb totaal geen ervaring met een onrustig huidje bij onze dochter. Nooit plekjes, bultjes of zoiets.

Afgelopen dagen kreeg ze wel veel minibultjes, van de warmte. Maar vandaag haalde ik haar bij mijn ouders op en had ze ook in naar knieholten rode plekjes.

Nu zijn er zoveel zalfjes etc. op de markt, maar ik heb geen idee wat het beste is. Of juist niet smeren?

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bepanthen? Doet hier altijd wonderen. En als dat niet helpt en de uitslag is er nog zou ik de huisarts even laten kijken. Voor hetzelfde geld is het eczeem.

GDuif likes this.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier bij warmte ook altijd wat uitslag op die zweetplekjes, zinkzalf werkt dan heel goed.

GDuif likes this.
  4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

We smeren nu sudo in liezen, oksels, knieholtes en ellebogen tegen smetjes door de hitte.

Bij warmtebultjes doe ik eigenlijk niks behalve haar uit de warmte halen en met een koud washandje afdekken of 's avonds even in een lauw bad (alleen dat kan hier niet te vaak ivm eczeemgevoelige huid).

GDuif likes this.
  5. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Talkpoeder als het van zweten is? Werkt hier altijd het beste.

GDuif likes this.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Ik doe dr niks aan tenzij ik merk dat ze er last van heeft. Maar met t mooie weer wordt er flink gespeeld met een watertafeltje dat koelt ook wel lekker en is dikke pret.

GDuif likes this.

Share This Page