Onze katten wonen met z'n drieën bij ons op de flat en vervelen zich stierlijk! Ze mogen naar buiten, maar durven niet. Ze lopen de deur uit, gaan één trap naar beneden en stuiven dan weer omhoog Nu merk ik aan onze kater dat hij echt wat meer therapie nodig heeft, aangezien hij 's nachts uit verveling aan de (openstaande!) deuren van de slaapkamers loopt te krabben. Ik heb al besloten om het voerbakje de kast in te verbannen. Heb net een wcrol dichtgemaakt, voer erin en er gaatjes in gemaakt. Ook een eierdoos aan een stoel gehangen waar ik brokken in gedaan heb en aan de onderkant gaatjes gemaakt. We gaan van hout een soort 'gatenkaas' maken waar ze de brokken uit moeten hengelen. Hebben jullie nog meer creatieve ideeën? We willen ook graag een hele grote krabpaal voor ze, waar ze lekker in kunnen klimmen en aan krabben. De kleine doen ze niets mee. We hebben hier alleen geen geld voor, heeft iemand een idee hoe je dat makkelijk zelf kan maken? Andere speeltips zijn ook welkom!
propjes van papier of aluminium folie. speeltjes van de action, kosten geen drol. voor die krappaal moet je eens googlen, wij hebben er ook eens naar zitten kijken namelijk, op google valt wel wat te vinden. voer hoog wegzetten, zodat ze er niet al te makkelijk bij kunnen. o en we hebben hier een speelmuisje met een piepje erin een soort tjilpend geluid, zijn ze ook helemaal blij mee.
Zo'n grote krabpaal zou je ook kunnen namaken van een plaatje. Lijkt me dan niet zo moeilijk. Dat touw kun je geloof ik wel krijgen bij de dierenwinkel... Andere ideetjes voor speeltjes: Dat plastick eitje wat in een kindersurprise o.i.d. zit, daar kun je van alles in doen wat rammelt, en die dingen rollen en glijden geweldig als ze er een mep tegenaan geven. Wij hebben er eentje voor onze kater met een dubbelgevouwen bierdopje er in... Maakt enorm veel kabaal en hij vindt het geweldig...
voor krabpaal kun je het beste bij een tapijt zaak een lege rol van vloerbedekking halen en daar een stukje rest coupon tapijt/vloerbedekking omheen doen en dat klem zetten tussen vloer en plafond evt. tussen in wat plankjes of gewoon zo houden onze katten vinden het leuk om van de grond zo hoog mogelijk er in te springen en dan omhoog klimmen
Onze kat wilde ook nooit naar buiten. Na verhuizing naar een huis met tuin overigens wel, maar dat is ook maar een paar minuten. Het is een beetje een schijterd. Wat wij vaak hebben/doen: Lege dozen, kost niks en uren speelplezier! (Verse) Vogelveertjes, misschien is er een park oid in de buurt? Onder de deurpost door spelen met een touwtje ofzo, jij aan de ene kant, poes aan de andere kant. Met je handen onder een oud dekbed, oude deken bewegen. Speelgoed met catnip erin. Je kunt ook catnip los kopen en zelf een zakje oid naaien en er catnip indoen.
Beesies van de appie idd, of gewoon de meest simpele speelgoed muisjes van de dierenwinkel, zo'n stokje met veertjes eraan vind mijn kat tenminste heel leuk. Misschien kan je wat plankjes ophangen op verschillende hoogtes en die bekleden met tapijt ipv een krabpaal? Er zijn van die kleine kattentrappetjes, die er tussen zetten of iets? Succes
Bij lidl zijn soms ook.grote palen/huizen in aanbieding, die zijn heel leuk en stevig. Ze trotseren mijn wilde kittens best. .....wat vind n kat niet leuk ?
Propjes papier kurken laserpen veertjes lege dozen dat zijn de favo speeltjes van onze katten... en als zomerse aanvulling op hun drinken... Eerst witvis koken... (en voer ze de witvis...) Vervolgens vries je het kookwater in... en op een warme dag weer uit de vriezer halen... ik heb 1 kat die er rondjes omheen loopt te draaien tot het ontdooit is... en 1 die van die heerlijke vissige ijslollie gaat genieten
Wat een goede ideeën al! De gewone balletjes en muizen zijn ze hier op uit gekeken. Al voer in een wc rol gedaan. Er is er één die het geweldig vindt, de anderen lopen al een paar uur te zeuren om eten en vertikken het ermee te spelen