Als variant op het topic 'leuke uitspraken van de kleintjes' in het peuter- en kleuterforum leek het me leuk om een topic te maken met grappige uitspraken cq acties van je dreumes. Om te beginnen; Mijn dochtertje had een schaafplek op haar knie opgelopen bij opa en oma, niks ergs. Maar die zag ze pas 's avonds toen ze op het aankleedkussen lag om haar pyjama aan te krijgen. Zat ze driftig over haar knie te wrijven om dat rare plekje weg te krijgen. Dus ik zeg; dat is een schaafplekje, die gaat vanzelf wel weg hoor! Gaat ze zwaaien naar het plekje.... En nog een andere, ze stond van de week op het aankleedkussen en dan kan ze net bij de lamp die boven de tafel hangt. Deze stond aan en ze wilde hier met haar vingertjes aan zitten. Ik riep gauw, pas op, maar toen voelde ze waarschijnlijk net zelf de hitte dus ze trok gauw haar handje weg, gelukkig niet gebrand. Ik zei; daar moet je niet aan komen hoor, die is heet! Ging ze blazen naar de lamp
Schiet me nog eentje te binnen.. We lazen een boekje en daar stond een visje in. Ik zeg tegen haar 'kun jij dat ook zeggen? Vis? Zegt ze: blub..
Pas ook gelachen met mijn dreumes. Mijn vader vliegt veel voor zijn werk, dus oma had hem geleerd (uit een boekje van nijntje) dat opa die dag in het vliegtuig zat. Sindsdien is elk vliegtuig "opa". Pas lag er een dode vlieg op de grond. Hij pakt hem op en loopt naar oma en roept heel hard: "Opa, opa!" Mijn moeder had de tranen op de wangen staan van het lachen!
Zwaaien naar een schaafplek, geweldig haha Mijn zoon en ik zaten samen aan tafel te eten. Zegt ie opeens: uh-oh! Gaat scheef zitten en laat een mega scheet. Vervolgens zegt ie al lachend: nog keer? Geen idee waar die dat vandaan haalt
In onze vakantie naar de efteling geweest. Natuurlijk meerdere malen (het was erg rustig dus we bleven gewoon zitten) in Carnaval Festival geweest. Dochter zat steeds erg geinteresseerd met haar duimpje in haar mond te kijken en te luisteren. Maar bij de sumoworstelaars veerde ze (elke keer) ineens op, wijzend: PAPAAAAAAAAAAA!!!!!!!! 's Morgens mag ze altijd bij ons op bed nog even spelen als ze wakker is terwijl wakker proberen te worden, papa deed een keer alsof hij sliep. Ze probeerde hem wakker te maken door te aaien en kusjes te geven maar hij bleef stug zijn ogen dicht houden. Kijkt ze mij ineens beteuterd aan: issie kapot? Als ze een drukke ruimte binnenstapt: Hallo iedereen!! (diva...)
Alweer een poosje terug hoorde ik Roos s'ochtends giechelen op haar kamertje. Ik ga kijken,zit ze rechtop in bed met haar kroeldoekje over haar hoofd en gezicht. Toen ze mij binnen hoorde komen trok ze het doekje weg en riep: kiek kiek!
Ik zong het liedje van "schaapje schaapje,heb je witte wol" voor Roos. Omdat ik ergens door afgeleid werd stopte ik 1 zin te vroeg met zingen.. Hoor ik Roos opeens: Ja ba ja ba, die zak ol. Één, tee, die!
Als mijn dochter van die 45km autootjes ziet zegt ze: ohoh ohneeee blijkbaar vind ze dat iets eraan niet klopt?? Vandaag een poes die wat lag te rollen in de zon: bollebolle (rollebolle) niet grappig maar t klinkt zoooo lief. Mijn vriend zei tijd terug: eet je kip eens op. Dochter: toktok Als iemand aan tafel een boertje laat: ohhhh boetje! En dan lachen en hand voor haar mond. Vandaag op die fiets vanaf kdv naar huis echt constant keihard: PAPAAA BENJENOUUU! iedereen keek
hihi geweldig mijn zoontje praat nog bijna niet, maar wel wat woordjes. Zijn lievelingsdier is een koe (noemt hij boe) en toen hij weer eens geen melk wou drinken liet ik het pak zien (waar een koe op staat) en legde ik uit dat melk van de koe komt. Sindsdien drinkt hij wel melk, roept luid: Boe boe voor de koelkast als hij een glaasje melk wilt. Sinds 6 weken heeft hij een zusje en de eerste keer voeden werd nauwkeurig gevolgd. Ik legde aan hem uit dat ik zijn zusje melk aan het geven was. Nu roept hij steeds boe boe zodra ik z'n zusje oppak om te gaan voeden en wijst hij naar mijn borsten,
Mijn man heeft geleerd hoe een lama doet. TUF, met een serieus gezicht een volle fluim dr uit tuffen. Beer is van de week van een trede afgevallen bij de voordeur. Papa ging werken en Beer liep keihard op de deur af, stond ineens voor de deur stil, wees heel serieus met z'n vinger: "Papa, uit! (Kijk uit) Bam! En slaat zichzelf op zn hoofd. (Daar was ie op gevallen)
Hier dochter van de week naast dr luier geplast op de bank. Mijn man vraagt: hoe kan dat nou? Dochter wijst naar de hond en doet waf waf haha ze gaf gewoon de hond de schuld
Haha, wat een leuke en lieve dingen! Mijn dochter zegt 's ochtends altijd 'môgguh pappa, môgguh mama!' en kruipt dan tussen ons in in bed, zo lief Gisteren trof ik haar aan op de keukentafel met een banaan in haar hand. Ik;'Wat ben jij nou aan het doen?!' Zij, heel serieus;'Ik banamaan plelt! Op tafel!' Pfff
+1 Zo grappig! Hier zegt ze nog niets, op papa en mama na... Maar er ligt al een notitieboek klaar voor al dit soort uitspraken
Gisteren was ik bezig met de was ophangen, madam ging ervandoor met een truitje, ik denk laat maar even gaan, we wonen gelijkvloers dus ver kan ze niet gaan. Het was ineens wel heel stil.... stond ze bij de wc met haar trui in de toiletpot te soppen, alles was nat !!
Leuk! Zitten net te eten. Vervolgens zet hij z'n bord op tafel. Wrijft over z'n buik en zegt: zo buik vol met een serieus koppie! Heb gehuild van 't lachen, waarop hij vervolgens zegt: Oooh mama huile!
Ik was in de ochtend aan t douchen met de deuren open. Dochterlief had slaapzak nog aan en loopt te ver de badkamer in.. Toen ik al klaar was kwam mw erachter dat haar slaapzak nat was.... kijkt ze naar beneden en zegt jeetje :s
Leuk he al die kleine dreumes acties! Ik kan echt dubbel liggen om ons mannetje. Van de week lag ik met me vriend ook helemaal dubbel. Mijn vriend liet een scheet en de kleine maakte daarna ook een scheet geluid met ze mond hahaha wij moesten heel hard lachen daarom en hij zat ons echt aan te kijken van ' heb ik dat veroorzaakt ' hij was er stil van hihi. Soms met eten kan ie ook zo lekker maf doen, als ie aan het eten is en hij vind het lekker zegt ie steeds 'jammiejammiejammie' en als het extra lekker is stopt ie alles heel snel in ze mond en zegt haphap.