Herbruikbare luiers lekken gigantisch... wat doe ik fout?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 11oktober, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naast mijn topic over de goedkoopste (wegwerp)luiers wil ik er nog een openen over herbruikbare...
    Wij hebben een pakket herbruikbare luiers aangeschaft. Van Kaatje Katoen. Dat is dus een doek waar je een luierbroekje overheen doet. Nu zijn we daar eigenlijk heel snel weer mee gestopt omdat het compleet doorlekte tot op de romper. Ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat onze zoon nog te klein was en de luiers niet goed zaten (eerste week na de bevalling). Nu is hij 9 weken en heb ik het nogmaals geprobeerd, maar weer hetzelfde verhaal...
    Vroeger werden die dingen toch ook gebruikt.. Hoe kan het nu zo gigantisch doorlekken? De doek die je in de luierbroek legt is een stuk langer dan de luierbroek. Deze steekt dus een stukje uit de luierbroek. Als hij die natplast neemt het natuurlijk veel minder vocht op en daardoor wordt de romper, het broekje en het truitje ook nat. De enige optie die ik kan bedenken is al de inlegdoeken kleiner knippen, maar dat kan toch ook niet de bedoeling zijn aangezien je voor ieder maat luierbroekje een maat inlegdoek heb...

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Even snel want moet naar werk vertrekken..

Kan je eens een foto plaatsen van je luier?

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Kastje katoen verkoopt meerdere soorten luiers. Het is dus wel handig om te laten zien welke. Wij zijn van tevoren bij een consulent langs geweest. Dat was gratis. Samen hebben we gekeken welke luier het best geschikt was en hoe deze luiers omgedaan werden.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    hoe vouw je de doeken? Het kan zijn dat dat nog anders kan zodat je de "uitsteeksels" niet hebt

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    En welke overbroekjes gebruik je daarbij, want ook dat kan aardig wat uitmaken.
    Ik heb wel wasbare luiers gebruikt, maar niet van die doeken, al ken ik ook iemand die dat wel deed en bij haar werkte het wel goed. Al was het eerst wel even puzzelen met vouwen en het juiste overbroekje vinden.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Doorlekken ligt vaak aan het overbroekje wat niet goed aansluit bij je kindje. Welke gebruik je?

Deel Deze Pagina