Waarschuwing voor kankerverwekkende babytoiletartikelen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sandra1982, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Of het waar is weet ik natuurlijk niet, maar kwam het toevallig tegen:

Een Amerikaanse verbruikersorganisatie heeft vandaag aan de alarmbel getrokken in verband met tientallen merken van toiletartikelen voor baby's die kankerverwekkende producten bevatten. Er zijn enkele zeer bekende merken bij.

Formol en ether
    De organisatie Campaign for Safe Cosmetics heeft aan een onafhankelijk labo gevraagd tientallen toiletartikelen voor zuigelingen te laten onderzoeken op de aanwezigheid van formaldehyde, een afgeleide van formol, en van Dioxane, een ether. Het bleek dat 23 van de geteste artikelen formaldehyde bevatten en 17 beide stoffen.

Onrustwekkend
    Volgens het Amerikaans Kankerinstituut hebben studies aangeduid dat sommige kankers, vastgesteld bij werknemers, te maken konden hebben met de blootstelling aan formaldehyde. De Commissie voor de Consumentenveiligheid meent dat zelfs enkele sporen van dioxane "onrust" kunnen opwekken en volgens het Amerikaanse ministerie voor Volksgezondheid is deze ether de oorzaak van kankers bij dieren "en waarschijnlijk ook mensen".

Johnson, L'Oréal en Pampers
    Onder de door de verbruikersorganisatie gesignaleerde merken zijn er Johnson's Baby Shampoo, L'Oréal Kids Extra Gentle 2-in-1 en de mousserende handzeep Pampers Kandoo.

Kankers bij dieren
    "Indien deze scheikundige producten kankers bij dieren kunnen veroorzaken, moeten we ze echt niet op het gezicht van baby's aanbrengen", zegt Stacy Malkan namens Campaign for Safe Cosmetics. "Zelfs al zijn de gevonden niveaus laag in de producten, stapelen kankerverwekkende elementen zich in al deze producten op" terwijl kinderen "juist bijzonder kwetsbaar zijn voor de toxische effecten van dergelijke chemische stoffen".

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/ ... elen.dhtml

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dus het komt er op neer dat als je het veelvuldig gebruikt, je kans op kanker hebt?

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zou het KWF hierover een mail sturen.
    Laatst was bij Kassa ook op tv dat veel verontrustende berichten over kankerverwekkende producten onterecht zijn. Zoals verbrand vlees op de barbecue bijvoorbeeld. Van die producten moet je dus wel erg veel binnen krijgen wil je een ENIGZINS verhoogd risico op kanker hebben.

Misschien is het met deze producten ook wel. Ik zou ff contact opnemen als je je echt zorgen maakt. Of andere producten gebruiken. Maar het is slechts 1 onderzoek, persoonlijk laat ik daar mijn overweging niet vanaf hangen.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb geen idee of het waar zou kunnen zijn. maar de reden dat ik geen pamper luiers gebruik is de vreselijke lijmlucht die eraf komt. krijg het er spaansbenauwd van. ik weet niet of ze inmiddels verbeterd zijn en of ze nog zo stinken. ik hou het voorlopig gewoon op de kruidvat variant.

Deel Deze Pagina