Tips gevraagd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Illy, Apr 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Illy

Illy Lid

Feb 22, 2007
    93
    0
    0
    Wie van jullie heeft er tips voor mijn en mijn zoon van 1 jaar!
    Ten eerste een luier verschonen! Hier laat mijn zoon mij alle hoeken van de kamer zien. Het wordt steeds moeilijk om hem te verschonen!
    Ten tweede is het naar bed brengen. Hij maakt er echt een spelletje van. Mijn man en ik zijn wel 45 minuten bezig hem in slaap te krijgen. Constant gaat hij staan in zijn bedje en dan gooit hij zijn speen op de grond.
    Hebben meerdere meiden 'last' van bovenstaande problemen? Iemand tips??

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Misschien handig om zijn leeftijd erbij te vermelden?

3. Illy

Illy Lid

Feb 22, 2007
    93
    0
    0
    Mijn zoontje is 1 jaar!!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Schaf in ieder geval die speen af... die heeft ie niet meer nodig.

Kan hij zelf weer gaan zitten als hij staat? Zo ja, laat 'm dan lekker staan en huilen. Even in z'n sop gaar laten koken. Dan naar binnen, geen contact maken, neerleggen, aai over de bol (niet aankijken) en weer weg gaan.
    Als hij niet zelf kan gaan zitten / liggen iets eerder naar binnen gaan en hetzelfde doen.
    Hij heeft waarschijnlijk door dat jullie 'er in mee gaan' en dat is inderdaad een spelletje geworden. Niet mee doen. JIj bepaalt de spelregels. Overdag oefenen met vanuit stand weer zitten en liggen.

Verschonen? Afleiden helpt niet? Heb je al een spiegel geprobeerd? Veel kindjes vinden een spiegel naast zich of liefst boven zich machtig interessant... Wij gebruiken hier gewoon ook vaak wat brute kracht. Ik hou 'm soms echt heel stevig op z'n plaats met mijn hand of hele arm als het moet. Na het omdoen van de luier mag hij van mij draaien omdat ik de rest omgekeerd ook wel kan ;)

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    dit doen wij ook, hier duurt het een minuut of 10. met verschonen heb ik geen last. ik geef hem altijd iets wat hij normaal niet mag hebben. zoals de thermometer met hoesje. een doosje waar neusspray in heeft gezeten. werkt goed hier.

6. mamaflower

mamaflower Actief lid

Mar 3, 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Voor het verschonen laat hem iets vast houden billendoekjes pakje of een speeltje.

Voor het slapen in ze bedje maak er geen punt van geef hem gewoon een half flesje met water of warme melk.Zo gaat onse zoon van 13 maanden ook naar bed.Zo valt hij lekker rustig in slaap.Laten huilen vind ik geen optie.Zo druk valt hij dan in slaap.moet er zelf niet aan denken om huilend in slaap te vallen krijg al hoofd pijn van

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Maar een flesje melk is weer funest voor de tanden ;) Dan maar liever even huilen en laten leren dat er met papa en mama niet te sollen valt, dan dat je over een paar jaar met een gebitje vol narigheid zit...

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    omkleden/verschonen drama is een fase en idd preoberen af te leiden wil wel eens helpen.

Dan het in slaap brengen. Mijn dochter ging/gaat ook altijd staan in bed, lekker laten gaan, ze ging vanzelf wel zitten en of liggen zodra ze zover is.
    Maak ik geen punt van. Maar goed zij gebruikt geen speen, dus die hoef ik haar neit terug te geven.
    Als zij de speen eruit gooit, dan maar zonder speen toch? Eigen schuld zou ik zeggen.
    Ben dr moeder, niet dr slaafje haha

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Mijn vriendin heeft ook een dochter die iedere keer de speen uit bed gooide om aandacht te krijgen. Zij heeft zo'n koortje aangeschaft en hem vast aan de matras gemaakt zodat hij niet meer uit bed gegooid kan worden.
    Vind het trouwens onzin om te zeggen dat een kind van 1 geen speen meer nodig heeft, ieder kind is anders. En als ie alleen in bed een speen heeft lijkt het mij helemaal geen probleem.
    Ik denk dat jullie zoontje jullie aan het uitproberen is. Heb je al eens geprobeerd om gewoon weg te gaan en het gedrag te negeren?? Hij krijgt nu steeds aandacht als hij in bed gaat staan. Misschien gewoon eens een keer uit het zicht lopen??
    Luier verschonen zou ik niet weten, mijn dochter is nog maar 6 maand en ligt nog heel rustig op het aankleedkussen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Die speen zou ik lekker laten liggen als hij hem op de grond mikt. Pech gehad, dan maar geen speen, is een leuk spelletje als papa en mama die steeds weer oprapen.
    Heb je een ritueel voor het slapen gaan, waardoor hij al wat rustiger wordt? Wij poetsen haar tandjes, pyjamaatje aan en lezen dan voor het slapen gaan nog een boekje. Dan krijgt ze een kus en gaat ze slapen.
    Luier verschonen is hier ook niet altijd zo makkelijk, want ze wil alle kanten op draaien. Ik geef haar ook altijd een speeltje of een tube creme, dat leidt wat af. Als ze blijft klieren leg ik haar stevig op haar rug en zeg met een boze stem dat het genoeg is en ze moet blijven liggen. Maar ze zijn sterk hoor, die kleintjes!

Share This Page