Timo heeft sinds een paar dagen kleine lichtrode bultjes op zijn nekje en zijn wangen en ook bij zijn wenkbrauwen. Zou dit eczeem kunnen zijn (allergie o.i.d.) of door de warmte komen? Is het normaal bij 7 weken of moet ik met hem naar de dokter? Groetjes, Nadia
Is normaal, had Thirza ook. Hier hielp bepanthen goed om het huidje vettig en soepel te houden zeg maar, want toen die bultjes wat wegtrokken, werd haar velletje erg droog... Het kwam hier tegelijk met de berg opzetten, volgens mij zijn het de talgkliertjes in de huid die ff een balans moeten vinden, Geen zeep gebruiken voor je kleintje trouwens, wassen met water is voldoende! (En verstoort de balans van de huid minder).
Wat voor uitslag is het? Mijn zoontje heeft rode vlekken op de achterkant van zijn hoofdje. Verder van die schilfers op zijn hoofdhuid en schilfers onder zijn wenkbrauwen zeg maar. Ik denk dat dit geen eczeem is, dat is toch iets wat al die kleintjes hebben.
Wat jij beschrijft van die schilfers op hoofdhuid en wenkbrauwen dat is berg. Verder hebben baby's heel vaak wel wat uitslag op het gezichtje. Als het eczeem is dan zie je echt wel verschil.
Hier had mijn dochter het ook opeens. In d'r nek vooral en dan helemaal rond. Ben ermee naar de dokter geweest. Het zag er wel een beetje eczeem achtig uit zei hij maar kon het ook niet met zekerheid zeggen. Op zijn aanraden heb ik er sudocrem opgesmeerd. En met resultaat. Veel minder vurig en nu na een dikke week ook minder bultjes. Maak me er maar geen zorgen om. Ze krabt er ook niet aan ofzo... en het wordt dus steeds minder.
Mijn zoontje heeft/had (is bijna weg) ook rode uitslag in zijn gezicht, hals en boven op de borst. Volgens het CB hebben veel baby's dit en zijn dit de zwangerschapshormonen die ze nog bij hun dragen. Dit blijft ongeveer 3 weken zitten en trekt dan weer weg. Er is niets wat je daaraan kan doen, maar als het huidje heel droog wordt adviseerde ze vaseline erop te smeren. Ik weet natuurlijk niet of jouw kindje dezelfde uitslag heeft.
Waarschijnlijk is dit inderdaad door de hormonen de pukkeltjes dan en in de haartjes berg... mochten de pukkels in droge, ruwe plekken veranden die dreigen open te gaan, dan zou ik wel even naar de HA gaan