Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Verleden week zaterdag was ik ongesteld en de laatste twee keer was mijn cyclus 21 dagen. Wat dus inhoud dat ik woensdag al begon met testen. Afgelopen vrijdag zag ik een redelijk duidelijke lijn (niet even donker als de ander of donkerder maar wel heel duidelijk aanwezig) en vandaag en gisteren niks meer... Nu heb ik vrijdag avond een feestje gehad en (aardig wat) gedronken... Is het nu zo dat mijn ovulatie al voorbij is? Zo snel? Of komt het vaak voor dat de ene dag een donkere streep geeft en de ander niks meer of heel licht? Volgens de bijsluiter heeft alchohol geen effect op de uitslag.
Je ovulatie duurd minstens 12 uur en max. 24 uur. Dat betekend dat een eitje dus minstens 12 uur in je eileiders blijft en zich richting de uitgang begeeft en dat dit natuurlijk bij iedereen verschillend is, maar dat dit maximaal tot 24 uur is. Dus ja, je ovulatie kan voorbij zijn. Anders zouden heel veel mensen vlugger zwanger zijn, je ovulatie heb je maar 1 keer in je cyclus. Wat dacht jij dan? Als jou test vrijdag een streepje heeft aangegeven dan is daar je ovulatie geweest, of komt hij de volgende dag en dan klinkt het logisch met de bovenstaande informatie dat de testen vandaag en gisteren niks meer aangaven.
Hi! Als je test 1 dag een heel duidelijke lijn aangeeft en de dag erop niet of lichter mag je er vanuit gaan dat die test je positiev test was en dat je ei ong. de volgende dag springt.. Dus als je geklust hebt rond die dagen zit je goed hoor! x
Hahahaha nee besef wel dat je ovulatie maar 1 keer plaatsvind Maar aangezien de bijsluiter aangeeft dat de lijn dezelfde kleur of donkerder moet zijn was ik er niet vanuit gegaan dat het al zover was.... Vandaar dat ik verbaasd was dat de volgende dag er al helemaal geen lijn meer was. Ik had verwacht nog wel wat terug te vinden aan "lijnkleur"
Mee eens! Hier ook weer sinds kort met ovutesten begonnen om wat meer inzicht te krijgen want die ben ik na mijn zwangerschap en langdurig BV wel ff kwijt
Nee hoor, maar als jij weet waar ongeveer je ovulatie plaats vind, moet je gewoon flink wat bij gaan klussen .
Ze zeggen idd dat de lijn minimaal zo dik moet zijn ja..maar als je eerst lichte lijnen had en dan een dag een dikkere en daarna weer lichter kun je er echt vanuit gaan dat die ene dikkere lijn je positieve test was hoor!Succes en hoop voor je dat het raak is!! x
Een LH-piek kan vrij kort zijn. Als hij vrijdag tegen het positieve aan zat, dan kan de streep zaterdag alweer lichter zijn en dat je piek daar tussen in zat. Daarom zou je eigenlijk ook twee keer per dag moeten testen, dat is betrouwbaarder. Maar dat wordt zo'n dure en intensieve aangelegenheid.
Ik sta er een beetje versteld van want dat betekend eigenlijk dat ik net niet meer ongesteld was en dan al mijn volgende eisprong heb... Zoals ik aangaf was ik zaterdag ongesteld t/m woensdag en vrijdagmiddag had ik de donkerste streep... Mijn cyclus is heel kort geweest de laatste twee keer (21dagen) dus dit is ook nieuw voor mij.
Hallo allemaal, ik heb ook even vraagje over ovu test: gister avond dacht ik een positieve test te hebben, streep gelijk aan testlijn... Maar vanochtend was de streep iets donkerde dan testlijn ( niet getest met eerste urine ).....betekent dat ze dan beide positief zijn, of alleen die van vanochtend? Thanx!!!!
Hij is positief als de streep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Ik zou die van vandaag als positief rekenen, aangezien je over die van gisteren twijfelt. De eisprong komt binnen 48 u, dus dan zit je altijd goed als je vandaag klust.
Maar het kan dus dat de ovulatie echt direct net na de menstruatie plaatsvindt? Begrijp, omdat mijn cyclus zo kort is, dat dat dus welicht mogelijk is vanuit mijn banner onderaan bij mijn "handtekening"... Vind het zo raar idee. De donkerste keer dat ik een streep had was 1 dag nadat mijn menstruatie helemaal gestopt was...
In principe hoort je eisprong niet voor cyclusdag 10 te komen, een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Als de eisprong te vroeg is, is je eicel niet rijp en dus onbruikbaar. Een veel te vroege eisprong komt niet zo vaak voor. Ik weet niet welk merk ovulatietesten je gebruikt? Die van het Kruidvat kunnen wel eens vals positief aangeven en ze blijven vaak ook heel lang positief.
Ja, is die van de Kruidvat. Vind het echt zo moeilijk om het goed te begrijpen. Inweze moet ik met 21 dagen cyclus dus al na vijf dagen testen. Hij gaf dus al 2 dagen na het aflopen van mijn menstruatie de donkerste kleur aan die ik tot nu toe gezien heb (dag 7 van deze cyclus dus) Daarna paar dagen niks en nu weer een beetje meer kleur. Stop denk ik maar ff met die gekke dingen. Kijk wel hoe het loopt...
Ik had met die testpoint ovulatietesten elke dag een dunne penstreep. Ik ben niet veel wijzer geworden van die testpoint testen.
Hey Dreamy, Heel herkenbaar ik ook niet dus... Ga wellicht volgende maand kijken of een "beter" merk wel wat duidelijker is en anders helaas...
@ Ann80 Ik temperatuur daardoor krijg ik veel beter inzicht in mijn cyclus. Voor mij geen ovulatietesten meer
Ann80 Dan zou ik niet van die testen uitgaan, want daar klopt niks van! Een ovulatietest hoort hooguit 2 dagen positief te zijn. Ik gebruikte altijd de ovulatietesten van ClearBlue, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Temperaturen zou je ook nog kunnen proberen, maar dat is minder betrouwbaar dan ovulatietesten (als de testen tenminste goed werken)