Hoi allemaal meschien kunnen jullie me helpen. Mijn zoontje van bijna 7 maanden heeft na 19:00 altijd enorme honger en als het aan hem lag eet hij de koelkast leeg . Kunnen jullie kijken of dit een goede schema is, en wat zou ik er aan kunnen veranderen: 07:00 BV 09:00 BV met beetje brood 11:00 Fruitpapje 13:00 BV 15:00 BV 17:00 Groente pap met danonentje 19:00 BV 20:00 Brood of dadels en diksap (ik heb geen bv meer in de avond dan ben ik echt leeg vandaar diksap) Voor de rest heb ik een goede toeschiet aan moedermelk maar na 19:00 heb ik niet zo veel meer, iemand raad. Want savonds wordt hij echt enorm sagerijnig . Voor de rest is hij heel vrolijk enkel savonds als het 20:00 is. Eerst dacht ik dat hij wil slapen maar hij slaapt pas echt als hij iets gegeten heeft. Normaal gesproken sliep hij altijd om 19:00 maar deze week is het echt veranderd. Gisteren sliep hij pas om 22:00 --> ik gaf wat minder eten om te kijken of hij dan wil slapen, nee dus. Gisteren had hij om 20:00 een boterham op en meneertje had nog steeds honger. Pas na een danontje, glas water en dadels verder wilde hij slapen. Ik weet het niet meer ik ben bang dat hij te dik wordt. Nu heeft hij een goede gewicht maar als hij dit vaker gaat doen gaat hij echt aankomen vrees ik. Iemand ervaringen er mee?
denk dat je hem overdag meer vast voedsel moet geven. Blijkbaar is hij eraan toe. Ik merkte dat ze hier ook om de 2 uur ging komen. Juist dat wilde ik gaan stillen met bijvoeding. Ik heb aan het eind van de dag ook steeds minder: Ik zat hier bij 7 mnd op: 7 uur bv 9 uur liga en slokjes water 11 uur bv 13.30 fruit 15.00 bv 17.30 groente en bv 19.00 bv nu heb ik pas bij 8 mnd brood. Maar jij kan als je knul goed reageert op brood hem dat lekker geven. Anders pap? Dan doe je om 11 uur zijn brood en bv.
oja hoeveel fruit en groente geef je hem? Geef je potjes of vers? Ik zit nu en waarschijnlijk is jou knul er best aan toe: 1 stuk fruit merkte vandaag dat ze 1 1/2 wilde hebben en groente 3 scheppen en kleine aardappel en soms wat vlees. potjes van 200 gr eet ze hier weg.
Bedankt voor je reactie. Hij eet ongeveer 200 gram groente en een belinda danoontje er bij van 60 gram Fruit eet hij soms 1,5 soms 2 stuks van . Ligt er aan wat voor fruit namelijk. Ik geef zowel fruit als groente vers . Ik denk dat ik hem inderdaad meer brood ga geven. Hij houd enorm veel van brood. Hij verstikt zich er ook niet in
aanleggen aanleggen aanleggen Desnoods elk uur, maar als je bv gaat vervangen door diksap dan maak je het probleem alleen maar groter, want wat er niet uitgaat, wordt ook niet meer aangemaakt. Overigens zou ik juist minder vast voedsel geven overdag daarmee krik je de bv weer wat meer op. (ik denk dat mijn zoon 9 of 10 maanden voordat hij op dit voedingsschema zat).
blijkt dat melk een kind meer laat groeien dan bijvoeding hoorde ik laatst en juist omdat je bang bent dat hij dik wordt. heb je het cb al geraadpleegd?
ik ga hem nu ook vaker aanleggen icm brood . Als ik minder eten zou geven dan komt hij echt om de half uur. CB geeft altijd rare adviezen . Ik moest van de cb ipv 5x per dag 3x per dag borstvoeding geven, dus daar vraag ik ook geen advies meer .
hahaha das waar. Die hanteren flessen normen. Ik mag dinsdag weer ben benieuwd wat ze zeggen over mijn schema.