Hoi allen, ik heb van de week een aanvaring gehad met een tante van mijn vriend. echt zo'n heilig treesje "sorry voor de katholieke" die iedere week 2x naar de kerk gaat en haar familie ed toch oooohh zo belangrijk vind... ik werk in een supermarkt en ze stond bij mij aan de kassa... Ik: Hoi, alles goed? zij.. hmm Ik: Weet je het nieuws al? bij ons komt er een 2de bij.. zij: Nee! maar ik word ook van alles als laatste op de hoogte gebracht dus voor mij moet het al niet meer... Ik: (wist ni goed wat zeggen) Hoe bedoel je? Zij: Ja ze laten mij wel merken dat ik niet meer bij de familie hoor... Ik en mijn vriend wonen al 2,5 jaar samen en onze zoon is al 1 jaar oud. zij is intussen tijd niet 1x bij ons op visite geweest (ze woont letterlijk om de hoek!) haar verjaardags kaarten en kerstkaarten gooit ze in de bus... maar ff binnenkomen? ho maar. nu was ik echt zo kwaad op haar! wij hebbe helemaal NIEMAND van de familie gebeld om het nieuws te vertellen... dus ze heeft helemaal geen recht van spreken dat we haar als laatste op de hoogte brengen... nu ben ik serieus aan het twijfel of ik haar een kerstkaart ed zou sturen. ze heeft letterlijk gezegd: het hoeft voor mij niet meer... wat zouden jullie doen? zouden jullie nog naar verjaardagen gaan (zij komt nooit) haar kaartjes sturen,...?? aan de ene kant heb ik zoiets van FOERT! je bekijkt het maar... Reageer ik te heftig?
ach, als het voor haar allemaal niet meer hoeft dan is het toch klaar? dan heb je je antwoord al. daar zou ik lekker nuchter in zijn en het loslaten. wij hebben ook niet iedereen gebeld hoor, om te zeggen dat ik zwanger was, helemaal niemand zelfs, we hebben gewoon gewacht tot we ze toevallig zagen en het toen verteld. behalve de opa´s en oma´s dan...die hebben we uitgenodigd om het te vertellen.
Ik zou uit beleefdheid gewoon een kaartje sturen, dan ligt het in ieder geval niet aan jou. Maar ik vroeg me af (verder niet aanvallend bedoeld hoor): Je zegt dat je tante om de hoek woont, ga jij daar dan wel eens op bezoek?
shaylen, wij hebben het net zoals jou gedaan, alleen de opas en oma's het rechtstreeks laten weten. de rest hoort het wel als we ze zien... en toevallig zagen we haar al 2dagen nadat we het de oma's en opa's hadden verteld. op verjaardag gaan we altijd naar hun. behalve de laatste x jamie was toen een maand of 2 en ze roken daar als een trein. ik vond het niets om met mijn zoon in een gaskamer te gaan zitten. heb ze wel gewoon netjes gebeld. wij waren bij de oom van mijn vriend als enigste op zijn verjaardag gekomen.... dus ze hebben totaal geen reden om niet eens bij ons langs te komen. ondertussen ben ik al 2x jarig geweest (dat ze op mijn verjaardag niet komen begrijp ik, ik ben ook maar aanhang) mijn vriend is al 2x jarig geweest (en ze is toch zo trots op hem want hij is stamhouder blabla) en mijn zoon is onlangs ook jarig geweest...
zo te horen een erg zelfzuchtig persoon die denk dat de wereld om haar heen draait of zo.. als ze dat heeft gezegd zou ik ook niet meer de moeite nemen ervoor. zo te horen konden jullie toch al niet meer zo goed met elkaar opschieten dus dan zou ik alles gewoon laten varen.. miscien een kerst kaartje maar dat is het dan wel. ik heb ook een familie lid waar ik absoluut geen contact meer mee wil.. ook zo'n type alles draait om haar heen en van die moet ik niets meer en die krijgt ook geen kerst kaart.. wij als klein kinderen en mijn vader liet ze ook links liggen omdat alles om haar ging. heb zelf mijn bruiloft voor haar geheim gehouden want ze komt overal ongevraagd aan draven xxxx
jep zo is ze helemaal en ze speelt echt altijd het slachtoffer.. niemand vind haar aardig blabla... tis wel zo, maar dat doet ze toch echt zelf. zit altijd te chagerijnen en te klagen.. vandaar dat we er alleen naar toe gaan met verjaardagen... maar dat dus ook neit meer nu
Ten eerste: ik snap het 'heilige treesje' niet zo goed voor de rest van het verhaal, maar goed... dat zal aan mij liggen. Ten tweede: ik zou gewoon een kaartje sturen. Ik denk dat haar reactie niet zo zeer tegen jou persoonlijk gericht is (of het moet zo zijn als Wup zegt dat ze jullie ook nooit bij haar thuis ziet), maar tegen familie in het algemeen. Waarschijnlijk is er recentelijk iets gebeurd in de familie waardoor ze zo teleurgesteld is geraakt in haar familie. Hoogstwaarschijnlijk was dit de druppel, terwijl dit in de verste verte niet terecht is. Je hoeft jezelf zeker niet te verdedigen omdat je niet gebeld hebt. Het is aan jullie om te beslissen hoe je het vertelt en aan wie. Daar heeft niemand iets over te zeggen. Probeer het je niet te veel aan te trekken. Waarschijnlijk is ze met haar verkeerde been uit bed gestapt en is er recentelijk iets in de familie voorgevallen waardoor jij nu de dupe was. Probeer erboven te staan en haar gewoon een kaartje te sturen. Dan kan het in ieder geval nooit aan jou gelegen hebben. Succes! Josien
met dat heilig treesje bedoel ik te zeggen dat ze denkt dat ze heilig is en niets verkeerd kan doen, als er iets fout loopt zal het niet aan haar liggen... ze gaat tenslotte vaak naar de kerk ze doet alsof familie o zo belangrijk is enzo.. ze doet alleen maar alsof volgens mij...want ze komt bijna nooit ergens en als ze komt is het een en al klaagzang... ook op verjaardagen (bijvoorbeeld van haar broer, das mijn schoonvader) komt ze uit verplichting... na !!! 5 minuten !!! is ze gewoon weer schaamteloos weg njah, niemand kan zeggen dat ze niet is langs geweest...
Als het contact verder alleen van jullie komt zou ik zeggen: een kaartje omdat het beleefd is en verder niks van hun aantrekken. Ik zou zeker niet teveel moeite doen ofzo.
haha ik ben zo ni van plan om mijn energie er nog in te steken. het zijn zoiezo niet het type mensen waar je mij vaak zou vinden (tis omdat het familie is van mijn vriend...) hmm mss gewoon nog een kerstkaartje sturen idd.. kunnen ze iig niet zeggen dat wij in de fout gaan... en anders wacht ik gewoon af of ik een kaartje van hun krijg
De eer aan jezelf houden. Dan kunnen ze je dat tenminste niet verwijten. Gewoon een kaartje sturen.... Maar mensen die geloven, moeten elkaar toch ook kunnen vergeven.