Hoi, Mijn zoontje is vier maanden oud en wil echt alleen maar zitten. Als je zijn handjes pakt en een beetje trekt dan trekt ie zichzelf helemaal op. Als hij op schoot zit dan laat ik hem ook vaak "zelf" zitten ik steun zijn ruggetje dan niet. Is dit nou echt zo slecht????
Ons zoontje wilde met 4 maanden ook alleen maar zitten. Met 4,5 maand ging hij zelf zitten door op zijn armpjes te leunen... Ook erg snel en volgens het cb was het ook niet echt goed. Maar ja, een huilend/zeurend kind is ook niet alles... Hij is nu 7,5 maand en kan zelf gaan zitten. Ook tijgert hij al en nu wil hij alleen maar lopen. Hij trekt zich soms al zelf op. Ook erg snel natuurlijk, maar ja hij wil niks liever. Oja, bij het cb zeiden ze dat hij ook wel af en toe mag zitten maar dat het ook belangrijk is dat hij veel ligt en dat hij zichzelf kan ontwikkelen. Het is de bedoeling dat ze eerst gaan draaien, beide kanten op, dan tijgeren en kruipen en dan zelf gaan zitten.
Mijn dochterje van vier maanden wil ook alleen maar zitten ze wil echt niet meer liggen als een baby. Ik zet haar nu vaak even tussen met benen ben dik van me zelf dus ze heeft een gratis rugleuning en idd pak handjes en ze gaan zitten. Ze wil er zelfs door staan. Ach af en toe kan het geen kwaad.
ja zo denk ik er ook wel over maar volgens mij laat ik hem wel erg vaak "zelf" zitten. Hij ligt ook vaak hoor en draait zichzelf ook al om. Alleen draait hij nog niet terug. Het zijn kleine eigenwijsjes Maakt me een beetje zorgen omdat ik overal lees dat het o zo slecht is...
Jep, zitten is veel belastender voor de rug dan alle andere houdingen! Gewoon zo min mogelijk doen, alhoewel een klein beetje zitten niet zo erg is. Gewoon geen half uur ofzo achter elkaar!