Nou onze zoon maakt er momenteel een potje van iedere ochtend tussen 4 en 5 uur is onze zoon wakker, hij slaapt al maanden door vanaf dat hij bijna 4 maanden oud was sliep hij van 19.00 tot ongeveer 6.30 Maar sinds een 1,5 maand werd het steeds vroeger en nu is het wel heel vroeg zelf ben ik lichamelijk nog niet in orde en mijn man moet om half 6 op om te gaan werken en we zijn echt aan het einde van onze latijn Het vreemde is ook hij is wakker maar nog vreselijk moe gaat om half 8 weer terug naar bed en slaapt dan tot bijna 11 uur en van 13.00 tot 15.00 slaapt hij ook en dan om 19.00 uur stort hij in langer op houden lukt echt niet. hij wordt zo moe en is alleen maar huilen en valt in slaap. We hebben ook even gedacht dat hij misschien honger had maar hij wil dan ook niets eten dat is op zijn vroegst pas om half 7 dat hij wat wil eten. Hij krijgt s'morgens pap van een lepel 210/7 en fijne granen pap vanaf 8 maanden rond half 11- 11 uur fruit vers ongeveer 1,5 stuk en drinken ongeveer half 1 brood 1,5 boterham en karnemelk als hij wakker wordt wat te drinken en een koekje / soepstengel of zoiets 17.00 warm eten vers met toetje 19.00 fles 210/7 drinkt hij niet helemaal leeg Hij krijgt overdag geen melk meer dit drnkt hij niet op wil hij niet meer wel drinkt hij goed karnemelk en ander drinken uit een rietjesbeker Wat zou dit kunnen zijn hij gaat gewoon zitten spelen in de box maar wil niet in bed blijven. wij weten het even niet meer is dit een "sprongetjes" heeft dit te maken met zijn kiesjes die doorkomen wie heeft de gouden tip liefs
Nou we zijn weer op je kan zo wel optimaal genieten van je dagen kwart over 5 en meneer zit lekker te spelen nu
!! weet niet of je het kunt maar ga je vaak naar buiten? Kindjes worden vaak dan klaar wakker maar daarna slapen ze als een roosje. Misschien dat je dat eens kunt proberen zo rond de klok van drie zodat hij van 4-5 kan slapen. Dan nog een uurtje of twee op en dan slapen heel de dag. Dan leg je hem wat later in bed zodat hij wat later 's morgens uit bed komt. Als het goed is dan he!! Successs
ik heb een hond en ga iedere dag rond 3 uur en rond 11uur wandelen soms gaat die daarna eventjes slapen maar het gebeurd vaker dat hij opblijft, maar ook al slaapt hij s'middags hij stort om 19.00 uur in is niet wakker te houden
Weet niet of je dit al doet, maar 's avonds lekker in bad laten spelen? Worden ze lekker loom van en misschien heeft hij dat net nodig om door te slapen. En wat doe je als hij 's nachts wakker wordt? Wij hebben ook een periode van slecht slapen achter de rug, gaat nu gelukkig weer goed. Maar wij hebben hem 2 nachten laten huilen (eerder gingen we er naar toe om hem te troosten totdat hij weer sliep). Nu gaan we er heen, leggen hem recht in bed en gaan dan weer weg. 2 nachten flink huilen maar nu slaapt hij weer de hele nacht. Misschien heb je dat al geprobeerd...
Je zou kunnen proberen om 's avonds pap door de fles te geven ipv 's ochtends? En gaat hij huilen als hij wakker wordt of gaat hij spelen in zijn bedje? In het laatste geval kun je hem natuurlijk wel zn gang laten gaan. En anders toch eventjes laten huilen (wij hanteerden max 10 min) en dan troosten als hij nog in bed lag en knuffeltje/speentje geven. Wat hier ook al geopperd werd is kijken of je toch overdag iets kan schuiven met de tijden. Succes!!
Hij heeft eiegnlijk vanaf het begin echt vaste tijden gehad dit ging altijd heel goed als er een voeding af ging dan werd er soms iets geschoven en dat gaat ook goed. Hij wordt niet wakker voor s'morgens vroeg of laat in de nacht hoe je het wil noemen. het begint met dat hij gaat kletsen tegen zijn knuffel dan kijken we even om de hoek of zijn speentje nog in bed ligt meestal wel. zo niet dan snel het speentje geven maar hij blijft nog een half uurtje spelen en dan gaat hij steeds harder kletsen schreeuwen en dan gillen en huilen. zijn speen heeft hij dan gewoon. dus nou ja dan toc maar eruit zodat in ieder geval een van ons nog even een uurtje kan pakken. we zijn juist heel makkelijk met laten huilen hebben het ook geprobeerd laten huilen maar hij valt niet meer in slaap en gaat echt over de rooie. Overdag leg ik hem ook gewoon weg en als hij "denkt"nog niet te hoeven slapen gilt hij de hele boel bij elkaar maar ik blijf dan in de buurt ga iedere 5 -10 min even kijken en trek er max een half uur voor uit daarna eruit even rustig worden na een half uur opnieuw naar bed dan slaapt hij zon in soms hebben wij het idee dat hij vecht tegen de slaap. hij gaat al in de avond in bad. In de avond pap geven dan zou ik hem iets dikker moeten maken zodat hij hem nog wel kan drinken. maar in de ochtend krijg ik er geen fles in die moet van een lepel anders hoeft hij niet ( heeft altijd een hekel aan de fles gehad en drinkt dan ook niet ) in de avond is hij zo moe dat hij in stort maar ook te moe is van een lepel te eten. Maar ik ga vanavond maar eens proberen om hem denk ik een iets dikkere fles te geven.
Hebben wij ook een week of 5 gehad.. Is vanzelf over gegaan.. Zo ineens sliep hij overdag weer goed en lang en 's morgen was het geen 5 uur meer, maar gewoon half 7.. soms nog wel eens 6 uur ofzo, maar toch..beter dan 5 uur.. Moooee!! haha.. Hier heeft niks geholpen, gewoon er in mee gaan..
En als je in de ochtend een broodje geeft en dan in de middag bij zijn broodje de fles geeft. Misschien kan hij het zelf drinken? Voor dat hij naar bedje gaat een papfles nadat hij in badje is geweest. Wordt hij niet wakker van de kou? Dat gebeurd hier namelijk wel nog eens. Dan pak ik hem weer lekker warm in en geef zijn speentje waarvan er trouwens 3 of 4 in bed liggen. Of even een slokje water als hij wakker wordt en dan weer onder de deken met een speen?
Ja !!!!!!!!!!!!!!!! Hij heeft geslapen tot kwart over 7 joepie!!!! Allleen manlief versliep zich nu ook, maar klein detail hij was nog op tijd op de zaak. Ik heb eigenlijk weinig anders gedaan dan normaal alleen in plaats van 2 keer wandelen ben ik 1 keer lang eruit geweest even naar de stad en heb de hond uitgelaten toen hij naar bed was. hij sliep gisteren van half 9 tot half 11 toen fruit gegeten en naar de stad gegaan om 1 uur een boterhammetje en om 2 uur naar bedje toe gebracht hij heeft geslapen tot half 5 opa was er dus lekker gespeeld eerst op schoor later in de box kwart over 5 ongeveer warm eten bami naturel met een beetje gehakt en worteltjes met doperwtjes dit viel in de smaak. en we hebben hem lekker laten zitten in de stoel tot wij ook klaar waren en daardoor hebben we hem kunnen rekken tot half 8 laatste fles. en toen naar bed. fijn zo een keer een 1,5 uur extra