hoe spaargeld beheren?

Discussion in 'De lounge' started by magicA, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. magicA

magicA Lid

Oct 12, 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe beheren jullie je spaargeld?
    heb je alles op 1 grote hoop of verschillende rekeningen voor bv vakantie en onverwachte toestanden???

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Wij hebben één spaarrekening, en dat is voor alles. De ene keer voor een vakantie en de andere keer voor bijv. een apparaat was stuk is. We kunnen er niet zomaar van pinnen. Het moet van te voren naar onze normale betaalrekening worden overgeschreven voor we erbij kunnen.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    wij hebben 3 spaarrekeningen
    wij hebben
    * 1 gezamenlijke betaalrekening en hier sparen we ook bv voor een nieuwe wasmachine etc
    * ieder een eigen betaalrekening en hier sparen we ook, dit gebruiken we dan bv voor de vakanties, boot, of andere dingen die niet bij het huis horen zeg maar

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij hebben 2 spaarrekeningen, 1 waar de grote bulk op staat en op de andere rekening sparen we maandelijks voor de reizen die we ( willen ) maken.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben ieder onze eigen spaarrekening. En daar doen we gewoon alles van. Wel zorgen we allebei altijd dat er voldoende op staat voor noodgevallen.

6. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Wij hebben 1 spaarrekening voor de kleine, daar gaat elke maand automatisch 50 euro naartoe.

En 1 spaarrekening waar we elke maand veel op storten, gewoon lekker dat je wat achter de hand hebt

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij hebben één lopende rekening en één spaarrekening. Het spaargeld is bedoeld voor onvoorziene en extra uitgaven. Elke maand wordt er automatisch een bedrag overgeschreven naar de spaarrekening.

8. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Kijk eens op de site van Aegon bij Eigen Stijl Sparen.
    Daar kan je op 1 spaarrekening allemaal verschillende spaarpotjes aanmaken waar je ook nog eens verschillende bedragen per maand op kunt laten storten.
    Zo hebben wij een potje 'spaargeld', 'auto' en potjes voor de kids.
    Is overzichtelijk en toch spaar je 'apart'.

Gr. Dolfijn

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb een 'echte' spaarrekening, voor grotere dingen. Dat kan ik niet zomaar besteden, duurt een paar dagen voor t op mn betaalrekening staat.

En ik heb internetsparen van de ING, klein buffertje voor onvoorziene uitgaven, dit kan ik overboeken en meteen uitgeven.

10. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    thanks voor je tip!

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb ook een eigen stijl spaarrekening van aegon. Dat is een internetspaarrekening en dat is 1 rekening maar je kan verschillende potjes en spaardoelen aanmaken. Ik vind het heel handig en overzichtelijk...

12. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    1 spaarrekening waar ik belastinggeld op neerzet
    1 spaarrekening met dochter spaargeld
    1 spaarrekening met dochter later voor studeren
    1 spaarekening gewoon waar we op sparen
    en we doen spaarloonregeling

13. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    spaarrekening bij aegon eigen stijl sparen,perfect,Elke maand gaat er 250 naar toe en vanaf januari het dubbele dan werk ik weer!!
    alles op 1 hoop,meer rente!!

14. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    wij hebben 1 lopende rekening waarvan alle rekeningen automatisch worden afgeschreven.
    Nog een lopende rekening voor de boodschappen, benzine, leuke dingen.
    En een spaarrekening.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Eigen stijl bevalt hier ook erg goed. Daarnaast hebben we ook nog een rekening aan de lopende rekening gekoppeld (dan kan je direct over je spaargeld beschikken) en ik spaar (beetje stiekem :)) op mn eigen rekening ook nog.

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij hebben één spaarrekening. En straks komt er nog één bij die alleen voor de baby bestemd is.

Even een tip voor degenen die via de ING sparen
    Ze hebben verschillende spaarrekeningen bij de ING. Die plusrekening zit standaard bij je gewone rekening, maar daar krijg je maar heel weinig rente. Dan heb je nog de internetspaarrekening, maar daar is de rente ook niet zo veel. Via internet kan je een toprekening openen en daar krijg je veel meer rente. Door simpelweg even over te stappen kan je toch wat extra's krijgen.

Share This Page