Hey meiden, Na ongeveer 5 weken op pepti ivm vermeende kma is vandaag de dag gekomen dat we 10ml gewone voeding bij de fles moeten doen. Oftewel, de provocatietest... Vanmorgen om 10.45 de eerste fles met 10ml friso comfort gegeven... Wat mij meteen opviel: - veel meer kramp tijdens de fles - windjes laten tijdens drinken - onrustig drinken - darmen die heel erg tekeer gingen - toen de fles op was meteen niezen - moeilijk kunnen boeren - veel kreunen/piepen - weer kramp - meer voeding teruggeven dan normaal... Zou dit toeval zijn?!? Ik had nl niet verwacht dat hij met 10ml al zo heftig zou reageren... Ben benieuwd naar de volgende fles! Liefs Loesie
Mmmmm Loesie ben eens benieuwd hoor. Hadden ze hem niet beter met de nutrilon omneo kunnen laten beginnen. Zielig als hij direct meer last heft, xxx
Heb kinderarts gesproken (is ouder bij ons op school) en zij zei dat we gewoon voeding mochten nemen die we nog in huis hadden...dus ik zei dat we nog friso comfort hadden en dat was prima... Heb net met manlief over gehad en we proberen nog één fles. Reageert hij weer zo, dan stop ik direct weer en dan moeten we het maar onder leiding van z'huis doen...of gewoon eerst niet... Dit is gewoon zielig...
Waarom geen dubbelblinde test? Is de enige goede manier als je het mij vraagt. Ons zoontje moet in ieder geval over 6 weken de dubbelblinde test in het ziekenhuis doen.
Yukl, dat is de volgende stap. Als blijkt dat hij echt sterk reageert dan moet ik ziekenhuis bellen voor een afspraak en dan krijgt hij meer onderzoeken. 2e fles heeft mannetje net gegeven...weer hetzelfde verhaal. Nu moest hij ook niezen onder de voeding en gaf hij ook weer veel meer terug. (ook weer veel slijm)... Cb heeft al gebeld, moet vanavond weer gewoon pepti geven, morgen om 7.00 1/3e gewone melk en daarna de rest van de dag pepti. Heb morgen studiedag en Siem gaat naar schoonmoeder...cb vond het dan beter als ik zaterdag verder ga. Mocht het zaterdag (of morgen) al zo erg zijn dat ik denk, we stoppen ermee, moet ik dus ma z'huis bellen... We zullen zien! Liefs
Ai Loesie dat klinkt best wel als een heftieg reactie! Ben zo blij dat wij niet hoeven te provoceren, zielige kleine Siem! Vanavond dus lekker pepti, sterkte morgen/zaterdag
Het is wel zielig, maar de bedoeling van een provocatie is juist datgene te geven waarvan je vermoed dat je kind er niet tegen kan. Nu met standaardvoeding zie je beter of er inderdaad sprake is van KEA. Zou je Omneo geven, dat licht HA is, dan is het beeld vertroebeld.
Net gewone pepti gehad...niet gespuugd, niet niezen, geen kramp, snel een boertje, geen windjes en rustiger drinken en nu heelrijk vrolijk! hhhmmm... Dit kan toch geen toeval zijn toch?! Morgen nog 1 fles (en dan 1/3e, ben benieuwd) en dan maar weer kijken. Wat ik trouwens niet snap, of ik begrijp die blinde test verkeerd...het ligt toch niet aan ons (als ouder) dat hij op km reageert?! Omdat ze dan niet zeggen in welke fles gewone voeding zit en welke pepti (oid)...Wij reageren er toch niet op!? Of denken ze dat wij de symptomen groter maken dan dat ze zijn?! Liefs
@ loesie: zo'n dubbelblinde test moet je niet persoonlijk opvatten. Overigens is de test dubbelblind, dus de verpleegkundige/arts (ik weet niet wie het doet) die het aan je geeft weet ook niet of het voeding bij KMA is of niet. Het is gewoon een hele betrouwbare test omdat inderdaad zowel de ouders als de arts de resultaten onbewust kunnen beinvloeden. Als je bijv. weet dat het gewone voeding is, ga je je wellicht veel meer focussen op symptomen dan wanneer je weet dat het bijv. pepti is. Dat is niet omdat jij als ouder het verkeerd doet, maar dat is een effect wat als mens heel moeilijk is tegen te gaan. In ieder geval: als uit die dubbelblinde test KMA blijkt, weet je dat dit uit een hele bertrouwbare test dit is gebleken.
Verdomme, wij zijn weer terug bij af... Ons mannetje is weer verkouden, spuugt weer slijm en melk, is veel vaker overstuur en huilt veel meer. Voor ons was het gister een reden om te stoppen. Toevallig belde een uur daarna cb (vrouw heeft kinderen bij mij op school, dus ik ken haar goed) en het leek haar heel duidelijk en ik mocht meteen stoppen. Ze vond het goed dat we het even hadden geprobeerd, maar nu was het klaar... Maandag afspraak maken met de kinderarts. Heb wel duidelijk gemaakt dat ik niet weer een test wil, dat doe ik hem niet aan. Ze zei dat het ws ook niet nodig was, want wij gaven het gewoon heel duidelijk aan. En die slijmvorming (moest hem toen ook regelmatig uit bed of de wandelwagen plukken omdat hij er niet vanaf kwam) was gewoon zo opvallend, dat we daar gewoon duidelijk in moesten zijn. Maar ze dacht dat ka (ook een ouder van kinderen op mijn school, haha) een soort dieetprogramma met mij ging overleggen...En daar ga ik ook voor. Brak gister al helemaal aan de telefoon toen ik de vrouw van het cb mijn verhaal vertelde... Vind het gewoon zo zielig voor ons mannetje... Vanmorgen weer verder gegaan met gewone voeding, maar je kunt merken dat hij er nog wel veel last van heeft. Hij is ontzettend onrustig en overstuur geweest de hele ochtend. Dat heeft hij de laatste weken niet meer gehad! Ze kunnen hoog en laag springen daar, maar ik begin er niet meer aan...Ik baal al zo dat we het zover hebben laten komen, maar goed, wij weten natuurlijk ook niet precies hoe zo'n test in z'n werk ging en dat hij er zoveel last van zou hebben... Wordt vervolgd...
Ach jasses Loesie wat is dit balen! Snel weer ad dieetvoeding lijkt me. bah naar hoor zo'n provocatietest.
Ik denk niet dat de ka nog een provocatietest in het zh wilt. De test die jij nu thuis hebt uitgevoerd is duidelijk genoeg. Wij hebben nooit een test in het zh hoeven doen. Wel heeft mijn zoontje een bloedonderzoek gehad ivm sterk afbuigende groei en daar kwamen ook allergiën bij naar voren. We hoefde zelfs bij een jaar niet de test in het zh te doen. Provoceren doen wij nu ieder half jaar thuis. Reageert hij nu wel weer goed op de pepti? Hier reageerde mijn zoontje toen ook op de eerste 10cc. Wij zijn toen ook nog een dag door gegaan, omdat ik 100% overtuigd wilde zijn (achteraf ook spijt van, maar je wilt het gewoon zeker weten). Daarna werkte de pepti niet meer en moesten we over op sterkere voeding. Achteraf bleek dat de pepti nooit helemaal voldoende heeft gewerkt, want bepaalde symptomen (die ik eerst helemaal niet linkte met kma) verdwenen pas bij de nutramigen voeding.
Achteraf bleek dat de pepti nooit helemaal voldoende heeft gewerkt, want bepaalde symptomen (die ik eerst helemaal niet linkte met kma) verdwenen pas bij de nutramigen voeding.[/QUOTE] Ik lees even mee, wij moeten volgende week naar het ziekenhuis voor de dubbelblinde test. Ons mannetje zit nu ook aan de Pepti en dus vraag ik me af wat voor symptomen jullie kindje had die jij niet aan kma linkte? Ik hoor het graag! Vast bedankt!!!
Ik lees even mee, wij moeten volgende week naar het ziekenhuis voor de dubbelblinde test. Ons mannetje zit nu ook aan de Pepti en dus vraag ik me af wat voor symptomen jullie kindje had die jij niet aan kma linkte? Ik hoor het graag! Vast bedankt!!![/QUOTE] Met de overstap naar nutramigen verdwenen ineens de enorme stinkwindjes en het huilen in de slaap. Ik linkte dit niet zo omdat met de pepti de belangrijkste symptomen (spugen, rochelen) verdwenen. Pas bij de overstap naar de nutramigen viel mij op dat ook die symptomen verdwenen en dat ik ineens een nog vrolijker / tevreden kind kreeg. Ik zal even alle symptomen noemen wat hij had: Spugen (zogenaamde reflux) Rochelende ademhaling na de fles. Flessen onrustig drinken en vaak ook slecht drinken. Onrustig met slapen. Dunne ontlasting (maar dat bleef ook met dieetvoeding zo) Stinkwindjes en krampjes Hik, niezen. Eczeem Vanaf 6 maanden een afbuigende groei in gewicht, van bovenlijn naar onderlijn. Alle symptomen verdwenen hier bij nutramigen en bij 9 maanden kreeg hij nutramigen AA (dit is de sterkste voeding) en toen steeg zijn groeilijn weer.
Dank je! Hier was er een kleine verbetering op Pepti, maar de enorme stinkscheten blijven, spugen (vaak uren na de voeding) blijft en ook het onrustige na het eten is er niet van weg gegaan. Hikken en slikken wat de klok slaat.. Uitslag zou goed als verdwenen en poepen gaat iets beter maar nog steeds geen feest. "Fijn" om te lezen dat er verbetering is gekomen bij jullie met andere voeding. Hoop dat ons mannetje er ook van op zal knappen. Loesie, ik hoop dat jullie kindje geen test meer hoeft te doen en dat hij strakjes een heerlijk tevreden kindje gaat zijn. Succes!
Hey meiden, bedankt voor de reacties. Antje, hhmmm...dus pepti was niet meer voldoende...nou ben ik nog maar net 2 dagen weer verder gegaan met Pepti, maar ik had soms voor die tijd al het idd het idee dat het nog niet helemaal goed was en het daar ook met het cb over gehad. Die begon ook al over nutramigen... Wat ik wel herken van je en wat hij nog steeds heeft: - huilen voor/in slaap - rochelen - onrustig drinken (niet zo onrustig als met gewone voeding, maar nog niet echt zoals het moet) - dunne ontlasting - hik nog steeds wel... Wij dachten dat dat gewoon met reflux te maken had en hebben daar ook medicijnen voor, maar dat kan dus ook te maken hebben met het feit dat pepti niet sterk genoeg is?!? Word morgen gebeld wanneer we naar de ka moeten... Antje, waarom moet je elk half jaar zo'n test doen dan!? Verwachten ze dat je zoontje erover heen groeit?! Zie dat je weer zwanger bent, wat leuk!!! Weten jullie wat het wordt?! Sascha, dus jouw kindje reageert ook nog niet optimaal op de pepti...dan toch maar eens proberen op de nutramigen he?! Zou fijn zijn als dat nog beter zou helpen. Hier ook maar eens aankaarten! Liefs
@ Loesie, hier had mijn zoontje volgens de ha reflux, echter was dit bij hem puur een symptoom van de kma. Als je het idee hebt dat de pepti niet sterk genoeg is, zou ik om een machtiging van de nutramigen vragen. We hoeven niet per se ieder half jaar te provoceren. Dit is iets wat wij zelf willen. Veel kindjes blijken met 1 jaar erover heen gegroeid te zijn. Hier is dat, helaas, nog niet het geval. We hopen dat hij er wel nog over heen groeit. Er zijn ook veel voedingsmiddelen die voor zijn 1e jaar niet goed gingen, maar nu wel. We provoceren wel niet met melk, dat durf ik niet. Wij testen het dmv een lepeltje yoghurt of wat hapjes van een gerecht waar wat melk in zit verwerkt. Met 2 jaar willen we om een allergie test vragen omdat hij meerdere allergiën heeft, waaronder noten en we weten niet welke noten allemaal. We weten inderdaad het geslacht. We krijgen er nog een meisje bij.