Tips gevraagd!

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Renate28, Dec 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Wie van jullie heeft er leuke en goede tips voor me? A.s. zomer gaan we voor het eerst op vakantie met de kleine. Die is dan ongeveer een jaar oud.

Is kamperen dan te doen?

Weet iemand leuke vakantieadressen, liefst (ook) met een binnenzwembad voor als het slecht weer is.

Is vliegen te doen met een baby van een jaar?

Etc, etc....

2. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Kamperen in een tent zou ik niet zo snel doen, maar caravan is goed te doen lijkt me.
    Ik zou eerder kiezen voor een bungalowpark in Nederland, Belgie, Duitsland.
    Gewoon langs het reisbureau en wat brochures meenemen.

Vliegen kan wel met zo'n kleintje. Zelf ben ik rond die leeftijd naar Spanje gevlogen, waar m'n opa en oma toen woonden.
    Maar heb er verder geen ervaring mee. ;) (zijn wel leuke foto's in Spaans jurkje ;))

3. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik lees meewnat ik zit met de zelfde vraag

4. Niet meer actief

wij hebben gekampeerd met onze caravan (geen kleine caravan hoor) Het was onze eerste keer met de kleine en met de caravan en het is supergoed bevallen. Wij hadden er wel een voortent bijzitten, waardoor we die kleine konden afbakenen.

Astrid is in die tijd echt goed ontwikkeld, super was dat om te zien. We hebben samen heel veel gelopen (astrid liep toen wel al) en ze stal ieder hart waaraan ze voorbij kwam.

Ik zou overigens ook gewoon gaan vliegen ofzo. In een tent zou ik niet doen, maar meer omdat ik dat zelf al niet zo boeiend vind.

5. Female

Female Niet meer actief

mijn ouders zijn altijd gewoon gaan kamperen met ons, ook als baby. (en ik doe het nu nog steeds het liefst! ;) )... als je een heel erge huilbaby hebt is het misschien wat lastig, voor anderen maar vooral voor jezelf denk ik... maar voor de rest.... ik ben er van overtuig dat het er maar net aan ligt hoe relaxed je zelf bent....! veel plezier vast!

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij vinden vliegen met een kleintje zeer goed te doen.

Kwebbel

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik vind vliegen ook goed te doen... we zijn 2 maanden geleden als proef naar London gegaan met haar en gaan deze zomer dus gewoon naar Marokko.

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Maar hoe doen jullie dat met spullen? Ik bedoel, heb je niet mega-veel spullen mee voor die kleine?

En wat beviel positief, maar ook negatief aan jullie vlieg- en/of kampeervakantie?

En wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld slecht weer tijdens kamperen, caravan, etc.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @Renate,

Wij hebben nu twee keer gevlogen met de kids. De eerste keer was eva net 1 jaar en de tweede keer was eva 2 1/2 en isa moest nog 1 worden.

Wat spullen betreft valt best mee. Wat ik belangrijk vond om mee te nemen was voldoende poedermelk en de eventuele nodige medicatie. De rest hebben ze in het buitenland ook. Wat luiers betreft nam ik mee voor de eerste paar dagen en de rest kocht ik daar in de winkels.
    Kleertjes neem ik altijd teveel mee. Neem een reiswasmiddel mee en je komt een heel eind. Mijn ervaring is dat je toch snel hetzelfde weer aantrekt wat fijn zit.
    Verder de benodigheden die je voor jezelf ook nodig hebt zoals een eventuele zonnebril, bandana, zonnebrand.

Speeltjes die we meenamen waren leesboekje, iets voor in het vliegtuig, magisch tekenbord, wat blokken......makkelijk speelgoed wat niet al te groot is. Natuurlijk de favo knuffel in de handbagage en zorg dat de reserve knuffel ook meegaat. ;)

Schepje, emmertje etc kochten we daar. Zo ook een balletje.

Uit voorzorg had ik voor in het vliegtuig oordopjes bij me, maar nog nooit hoeven te gebruiken. Bij beide kids niet. Eigenlijk weinig nadelen aan het vliegen onder vonden. Buggy neem je mee tot vooraan het vliegtuig.
    Wat ik prettig vond tijdens de vlucht was dat de kleintjes lekker door het gangpad heen en weer konden. Kregen genoeg aandacht van iedereen.
    Natuurlijk ook af en toe hard gehuil, maarja het zij zo. Maak daar zelf niet zo'n probleem van.

Tip als je gaat vliegen. Zorg dat je in je handbagage altijd wat reserve kleding hebt. You never know. Wat bij onze kids ook goed in de smaak viel waren de kadootjes die ze elk uur mochten open maken. Van een kleurpotlood tot een doosje rozijntjes. Thuis inpakken en in je handbagage doen.

Wij kiezen altijd voor een drie-kamerappartement dichtbij zwembad zodat we tijdens het middagslaapje m.b.v. babyfoon toch bij het zwembad kunnen liggen. Meestal zitten er campingbedjes bij.

In juni gaan wij waarschijnlijk weer vliegen. Ze zijn dan drie en anderhalf. Ben benieuwd.

Kwebbel

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Kwebbeltje bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Verder niemand?

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kamperen zou ik wel doen, mits je kindje makkelijk is, en niet sávonds een aantal hui luren heeft.....
    Vliegen zou ik persoonlijk niet doen, je weet nl nooit of ze last hebben vd oren.
    Wij gaan dit jaar niet zo ver (Duitsland) dan is Steven ook bijna een jaar.
    Volgend jaar wil ik ook kamperen, liefste Italie Gardameer, dan is hij 2 en vind hij dat vast geweldig.
    We hebben een grote tent met 2 slaapcabines, en airco in de auto ;)

Share This Page