Tips gevraagd

Discussion in 'Borstvoeding' started by maartje84, Jun 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier dus ook. Stelletje ... !

Kraamhulp nr. 3 LEGDE hem bij me op dag 7 en dat is heel wat anders dan een tepel uitrekken bij de kraamvrouw en het kind via de nek aan de bosrt douwen! (Kan daar nu nog heel giftig van worden!:x).

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met Dirk trof ik ook zo'n troela die het kind wel eens even aan de borst zou helpen. Heeft vervolgens een aantal weken gekost om het weer op orde te krijgen. Hij had een tang op zijn hoofd gehad, hij barstte van de hoofdpijn, hij kreeg geen eens paracetamol voor de hoofdpijn.

3. Mupke10

Mupke10 Actief lid

Jun 20, 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Voor de zekerheid een tube bepanthen in huis halen, mocht je een kloofje krijgen direct smeren om erger te voorkomen.

4. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Bepanthen in huis halen is zeker handig, als je tepels zonder geweld door de eerste week komen,komt zo'n tube altijd nog van pas voor de baby alsie zere billen heeft.

Ik ben net weer begonnen met bv en vond het toch weer pittig hoor.... 4 dagen heel veel aanleggen, zere tepels, kolven bijvoeden en dan ook nog stuwing, pfff... je moet zeker even doorzetten in het begin. En ja, het doet wel effe pijn. Je tepels moeten echt even wennen (bij mij dan) en dat doet zeer. Ook nu bij het aanhappen zit ik zelf ook nog effe met kromme tenen, maar daarna gaat het goed.

En de investering op lange termijn is echt goud waard!!! Je hebt niets meer nodig dan een doekje een voedingsBH en zoogcompressen. Geen gedoe met flessen en spenen uitkoken. Nachtvoedingen gaan een stuk rapper en het is fijn om te doen.

Nog een echt goede tip bij stuwing: SRL gelei (spiroflor) op je borsten smeren (NIET op je tepels, alleen je borst). Hielp bij mij echt heel erg goed.

5. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    het is helaas niet zo dat iedere moeder bv kan geven. ik heb van meerdere vrouwen gehoord hoe ze met veel verdriet na weken zwoegen toch moesten afhaken.maar gelukkig lukt het de meeste vrouwen wel als ze doorzetten. ik zou iig informatie inwinnen over hoe je je kindje moet aanleggen. dat is wat bij mij de eerste voedingen fout ging. ik heb helemaal geen hulp gehad in het ziekenhuis en toen zat ik met de gebakken peren. maar ik ben superblij dat ik nu nog steeds bv geef

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    2% van alle vrouwen is niet in staat borstvoeding te geven. Dus ja, het kan zijn dat het niet kan.

Share This Page