Ziet mijn dochtertje spoken of zie ik ze??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Oct 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,961
    3,967
    113
    Ik ben normaal uiterst nuchter en ben helemaal niet van de wereld aan gene zijde, maar ik vind dit toch wel opvallend.

Een vriendin van mij heeft een zoontje van 4 die schijnt 'mensen' te zien. Bij hun thuis loopt regelmatig een oude man rond (ziet z'n vader ook) en bij ons thuis is hij dus panisch in de keuken. Soms zijn we gewoon in de kamer en begint hij ineens te huilen en dan kijkt hij naar de keuken. Nou wonen wij 2 jaar in dit huis, 3 jaar daarvoor is hier een oude man overleden, het huis heeft die 3 jaar leeggestaan dus tja....

Nou vind mijn dochtertje het altijd uiterst grappig in de keuken. Op het aankleedkussen draait ze ook altijd met haar gezicht richting aanrecht/raam, maar wij denken altijd dat dat komt door het licht. Eergisteren zaten we te eten en zij zat in haar wipstoep op de tafel, beetje naar mij toegedraaid, ik zat met mijn rug naar het aanrecht. Heeft ze me daar toch een lol! Ze keek de hele tijd naar het aanrecht/raam en maar lachen en gillen. Het waaide nogal en er bewogen allemaal blaadjes buiten dus wij dachten dat dat het was want ze kijkt altijd graag naar de bomen en de bewegende blaadjes. Maar de volgende dag was het precies hetzelfde en toen was het windstil, dus geen blaadje wat bewoog.
    Vanmorgen zat ik met haar op de bank voor haar flesje, je kunt dan zo de keuken in kijken. Zat ze weer te lachen naar de keuken :)

Zou ze echt wat zien? Of zie ik nou spoken....

2. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn jongste dochter had ong. hetzelfde.....ik gaf bv en zat regelmatig op de bank. Dan stopte ze met drinken en keek naar de witte muur achter mij en lachte.....Op andere plekken dronk ze goed door, alleen op de bank bij de witte muur niet??
    Op een gegeven moment ging dit vanzelf over.

Ik ben zelf erg nuchter en denk dat baby's wel iets zien wat zij leuk vinden en wij "normaal" vinden; een raam kan spiegelen, dat is voor een baby erg leuk!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik ben hier ook te nuchter voor.. Mijn zoon lachte toen ook veel naar muren en voornamelijk stopcontacten ;)

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier tegen ons slaapkamerplafond, met name hoogzomer midden in de nacht tijdens de voeding en dan rustig 20 minuten lang.
    Heel leuk maar ik wilde slapen.
    Overigens hier nooit wat achter gezocht.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,191
    10,793
    113
    Hier hetzelfde de eerste weken, en maar kijken naar een plek op de muur, wij zeiden altijd dat ze met engeltjes aan t spelen was :)

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    :D
    hahah hier ook, hier lacht ze altijd erg vriendelijk naar het stopcontact, of het pak barleduc en de tv als daar iemand op is :p

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,240
    16,612
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Eva lag gisteren op ons bed en toen lag ze breeduit tegen 2 kussens te lachen die naast haar lagen haha.

Ik ben erg nuchter maar onze 8 jarige zoon heeft wel een vriendje en die ziet wel geesten.Zijn vader heeft dit ook en vlgns mij is dat geen verzinsel.
    Er zal vast iets zijn maar baby's zien al iets moois in een witte muur of zoals bij onze kleine meid in een kussen.

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hier lachte ons dochtertje altijd naar een blauwe muur. Heel geconcentreerd kon ze daarnaar kijken en lachen. Ik heb er nooit iets achter gezocht....

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,961
    3,967
    113
    Normaal gesproken zoek ik ook niks achter dit soort dingen hoor en dus bedenken we altijd wel iets logisch wat het kan zijn, zoals bewegende blaadjes of een schittering in het raam.

Maar het komt door het zoontje van die vriendin dat ik ga twijfelen. Omdat die (volgens een magnetiseur ofzoiets) echt mensen ziet en zijn vader dat dus ook heeft dus zij geloven dat ook echt. En die is echt heel bang in onze keuken.... maar ben al lang blij dat ons meisje er alleen maar vrolijk van wordt!

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

de tijd zal het uit wijzen als ze ouder word meid
    ik zie ze ook en mensen lachen er vaak om
    maar ja het is maar zo
    ik ben er heilig van overtuigt dat er meer is dan wij soms allemaal denken
    zolang ze er vrolijk onder blijft is er niks aan de hand

11. quinten2011

quinten2011 Actief lid

Sep 5, 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat ook mijn zoontje van 15 maanden verteld altijd tegen zijn kast. Hebben een paragnost laten komen en er bleek een meisje van vijf jaar in te zitten. Wij zijn er ook heel nuchter in maar wat die ons kon vertellen wist niemand. Hij heeft zijn kamertje behandelt met salie en sindsdien laat ze hem met rust

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,961
    3,967
    113
    Wij doen er altijd heel nuchter over. De spotjes in de keuken flikkeren ook heel vaak (is nagekeken door technische mensen, die kunnen niet vinden waar het aan ligt) en dan zeggen wij altijd voor de grap: oh kijk, daar is meneer *** weer.
    En nu denk ik dan ook, ach als het al zo is dan heeft hij gewoon lol met onze kleine meid, hij vindt het misschien wel heel leuk dat wij hier nu wonen en een klein meisje hebben gekregen!

Maar weet je dan ook wanneer het echte mensen zijn en wanneer het geesten zijn zeg maar? (ik kijk teveel films denk ik, maar ik vraag het me gewoon af)

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb altijd begrepen dat baby's tot 1 jaar de overleden familieleden die bij je op bezoek komen kunnen zien. Ivm het vlies over hun ogen dat na 1 jaar verdwijnt.
    Als ze veel energie hebben kunnen ze de tv harder of zachter zetten, lichten aan/uit doen, etc.
    Ik ben ervan overtuigd dat mijn dochter mijn overleden schoonmoeder ook kan zien. Ik voel door de koude lucht dat er iemand is. En als ik mijn dochter dan zo wild zie doen en lachen zonder dat er iets anders gebeurt en dan een foto van mijn schoonmoeder laat zien reageert ze precies hetzelfde.
    Bij de andere foto's van familieleden doet ze dit niet.

14. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Ik geloof hier ook in...
    Prettig hebben we ons in het huis waar we wonen nooit gevoeld.
    Sinds onze dochter is geboren werd ons gevoel bevestigd en we zijn heeeel nuchter.
    Als wij haar filmen schieten er allemaal lichtbollen door t scherm
    Soms heel snel als we lol hebben maar als ze rustig ligt te spelen heel rustig.
    Ook werd ze altijd precies om 1:45 snachts gillend wakker.
    Hebben iemand laten komen en die heeft de plekken waar ik kippenvel krijg aangewezen waar hij zelf heel naar werd (heb dit vantevoren natuurlijk niks verteld)
    Loopt een aardlijn door ons HELE huis!!!! Van voor naar achteren.
    t is hier heeeel druk met energie... Hij zei niet dat t geesten spoken of wat dan ook waren.
    Heeft de boel ook gereinigd. Werd wel rustiger en dochter slaapt opeens door!!!!
    Toeval? Ik weet t niet.
    Dochter zwaait met regelmaat naar plekken in huis en zegt dan doeidoei
    Ik vind het niet prettig en gaan gauw verhuizen.

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    ik geloof ook in dit, maar wel alleen als je het zelf toe laat!
    ikzelf was er veel mee bezig maar sinds ik er niet meer mee bezig ben laten ze mij ook met rust.
    kinderen staan overal voor open dus ook hiervoor dus ja het kan.

maar als je kind er zelf niet open voor wilt staan dan stopt dat ook vanzelf, maar dit is mijn mening dit is voor iedereen anders natuurlijk.

ik hoop dat mijn zoon dit ervaart want ik wil dat mijn zoon mijn opa, oma en opa leert kennen en ook een tante van lang geleden.

ikzelf weet dat mijn mijn opa en tante altijd bij mij zullen zijn maar ik ben ermee gestopt wegens te veel negativiteit.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik heb niet persé ervaring met het feit dat onze zoon geesten zou zien, maar wel een andere ervaring op dat vlak en ik geloof ook dat jonge kinderen vaardigheden hebben die de meeste volwassenen zijn verloren.

Onze oudste hond (rip) was ruim 14,5 en Hugo was altijd heel zoet 's nachts. Op een nacht was hij de hele nacht aan het huilen, zo, dat ik om half vijf met hem naar beneden ben gegaan. Toen bleek onze oudste hond aan het einde van haar leven. Zolang ik met haar bezig was, was hij stil, zo niet, dan was hij aan het gillen. Toen de dierenarts langskwam om haar in te laten slapen 's middags, hij lag boven, was hij stil. Dit vind ik te toevallig voor woorden. Zo'n nacht heeft hij ook nooit meer gehad. ;)

Share This Page