Telkens de hik...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sanny76, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Misschien heeft iemand een tip....

Mn dochtertje van 8 dagen drinkt goed aan de borst, maar krijgt sinds eergisteren steevast de hik na de tweede borst. Vooral 's nachts onhandig, want door de heftige hikken, spuugt ze dan soms ook weer melk uit en daarbij lijkt het me oncomfortabel om met een volle maag te liggen hikken. Ik hou haar dan een tijd rechtop, maar wil zelf ook graag weer verder slapen en de hik stopt niet vanzelf.

Als ik haar nog even laat drinken, stopt het hikken wel, maar ik ben dan weer bang dat ik haar met een te volle maag wegleg....

Herkent iemand dit??

2. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook, veel de hik en soms wat melk terug geven. Ik laat haar gewoon hikken en meestal ook liggen maar hou het goed in de gaten. als jij denkt dat rechtop houden prettiger voor haar is, gewoon doen! hier merk ik niet echt verschil. overdag houd ik haar wel vaker rechtop maar in de nacht meestal niet.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier had ze in het begin ook vaak de hik, ging vanzelf weer over.
    Als een slokje helpt zou ik dat doen, als je ze weglegt met een te volle maag spugen ze het vanzelf wel weer uit is hier de ervaring.
    Ik had in het begin een hydrofiele luier onder haar hoofdje liggen voor als ze spuugde.
    De hik is nu al veel minder vaak, als ze hem heeft geef ik een slokje als ze dat wil of de druppeltjes als ze die die dag nog niet heeft gehad. Van de druppeltjes via het lepeltje stopt het hier altijd.

4. baby S

baby S Actief lid

18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Onze kleine heeft ook vaak de hik, ons is verteld dat het komt omdat kleine veel binnen krijgt . (Geef de borst). Omdat zijn buikje zo vol zit drukt het tegen middenrif met als gevolg de hik. wij leggen hem op onze buik/borst dan zakt t snel weg

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    ons ventje had ook veel de hik in het begin, en inderdaad als ik hem weer aanlegde dronk hij de hik weg (leek het op) Dus ik legde hem gewoon weer aan als hij de hik kreeg. Nu heeft hij het veel minder, is maar zelde als hij de hik heeft.

6. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Thanks voor de tips tot nu toe!

Deel Deze Pagina