Tips gevraagd

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lionne, Apr 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik ben een gelukkige mama van een mooie dochter. Aangezien ik bijna klaar ben met mijn opleiding, willen we kijken of we een broertje of zusje mogen krijgen voor dochterlief.

Ik ga volgende week een afspraak maken bij de HA om mijn spiraaltje te laten verwijderen.
    Ik ben allen best bang.. Ik vind seks niet fijn, het doet mij pijn en er echt van genieten kan ik niet dus. We vrijen dus nu ook zelden.
    Het heeft dan ook ruim 4 jaar geduurd voordat dochterlief kwam. Ik wil niet dat het nu weer zo lang duurt.

Iemand tips? Ik vind het niet echt iets om met mijn huisarts te bespreken, denk ik.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Logisch dat seks niet fijn is als je er pijn van hebt. Waardoor zou dat kunnen komen denk je? Er is misschien een medische oorzaak voor die opgelost kan worden. Ik zou je dus toch aanraden om hiermee naar de huisarts te gaan. Die is wel wat gewend hoor! :)

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Het is omdat ik me niet kan ontspannen, waarschijnlijk.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Volgens mij heb je daar therapie voor hoor, zou het toch met de HA bespreken...
    Klinkt namelijk als vaginisme

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ja? Heb je dat wel eens laten onderzoeken?
    Je hebt misschien vaginisme. Ik denk dat een seksuoloog je hiermee ook goed kan helpen.

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Vaginisme zou me niks verbazen. Hoe kom ik hierachter? En wat voor therapie is er voor? Ik lees dingen over spiegels en zo, daar zit ik niet echt op te wachten...

7. XmoonlightX

Krijg je wel bijv een tampon in?
    En heb je altijd pijn gehad? Of is dat sinds een bepaalde periode?

Toch zal je hiervoor wel eerst naar de huisarts moeten, om medische dingen uit te sluiten en voor een doorverwijzing..
    Wat die therapie is weet ik niet, maar ook al klimkt het eng, zal ik er toch voor gaan. Uiteindelijk is sex een mooi iets..

8. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Tampons gebruik ik niet, doen zeer ;)

9. XmoonlightX

Precies dat hoort er ook bij..

10. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Maandag de huisarts maar eens bellen :)

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Gewoon met de huisarts bespreken. Ook daar zijn ze voor. Vervelend lijkt het me zeg. Succes ermee, hopelijk snel zwanger!

12. miss84

miss84 Bekend lid

Oct 2, 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Los van de therapie en bezoek aan je huisarts..

Misschien proberen met een spuitje en dun slangetje het zaad in brengen? Kun je bij de apotheek halen

Succes!!!

13. Haartje

Haartje Lid

Jan 28, 2014
    76
    1
    8
    Je zou (om zwanger te raken) ook zelfinseminatie kunnen proberen. Je kan bij een fertiliteitspoli (of via internet) wel vragen om van die lange opzetstukjes die je op een spuitje kan zetten, dat zijn hele dunne slangetjes van een paar millimeter dik. Je man/vriend moet dan wel zijn spul opvangen in een bakje waaruit je het op kan zuigen in je spuitje.

14. Haartje

Haartje Lid

Jan 28, 2014
    76
    1
    8
    oh sorry dat is net genoemd! Had ik even gemist

15. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Waar via internet kan ik die vinden? (Ik ga alles op internet bestellen, aangezien ik vrees voor een nieuwsgierige apotheker).

Hoe bepaal ik mijn cyclus? (Ik heb nu nog een spiraaltje, geen idee waarom maar goed..hij is niet echt gebruikt, zeg maar ;) )

16. XmoonlightX

Succes bij de huisarts..
    Zodra je spiraaltje eruit is, moet je cyclus eerst op gang komen.
    Je telt vanaf de eerste keer dat je na je spiraaltje ongesteld wordt tot de volgende keer dat je omgesteld wordt, en zo tel je door, elke keer weer opnieuw.
    Je weet niet gelijk wat je cyclus is, dat moet de tijd uitwijzen..
    Je kan gelijk een regelmatige krijgen of er toch wat langer over doen..
    Zie bijv mijn cyclus in mijn handtekening

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Voordat ik ons meisje kreeg had ik daar ook last van. Tijdens de bevalling bleek dat ik een tussenschotje had, waardoor de vk zich ook afvroeg of ik nooit pijn had gehad tijdens de daad. Ja dus...maar ik ga daar ook niet voor nr een arts.
    Tijdens verdoving van de keizersnee hebben ze het tussenschotje gelijk verwijderd, waardoor ik er nu dus geen last meer van heb.
    Ik was daardoor ook altijd gespannen omdat ik wist dat het pijn ging doen. Tampons gebruikte ik ook niet, 1x geprobeerd, maar die kreeg ik er dus niet meer uit, bleef hangen achterr dat velletje zegmaar.. :(
    Heel veel succes iig!

Share This Page