tips gevraagd..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Koekie1, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is 8 maanden oud. De laatste tijd wil ze steeds minder melk drinken. Ze weegt bijna 9 kilo. Behalve een moeizame stoelgang en eczeem is ze gezond. Ze krijgt nutrilon omneo nr 2 en 2x 6ml lactulose.

Ons schema was als volgt:

7.00: pap van een bordje
    10.00: fruit + water
    12.00: 1 boterham met beleg + 120/4
    15.00: "snack" + water (soepstengel, fruit, babyliga o.i.d.)
    17.00: 200gr warme hap
    19.00: 180/6

Nu bied ik 's ochtends eerst een fles aan. Met geluk drinkt ze 2 slokken en dan weigert ze. Dan maak ik er pap van. Na een hap of 5 houdt ze dat ook voor gezien. Omdat ik wel vindt dat ze iets moet eten krijgt ze dan een boterham. Daar eet ze dan ook weer een paar hapjes van.
    Fruit gaat er prima in net als water. Als ik op dit moment melk aanbied weigert ze dat.
    'S middags eet ze de boterham helemaal op. Het flesje weigert ze. Als ze in de wieg ligt en ik bied dan het flesje aan drinkt ze het een enkele keer wel op.
    De snack 's middags eet ze prima. Laatste dagen geef ik vaak een yogolino. Dat is ook weer 100ml "melk".
    Warme hap eet ze ook prima. De laatste fles van 19.00 uur drinkt ze bijna altijd helemaal op.

Ze krijgt zo gedurende de dag te weinig melk binnen. Zo tussen de 300 en 400 ml.

Verder heb ik nog geprobeerd om de melk uit een rietjesbeker of open beker te geven. Zodra ze door heeft dat het melk is stopt ze.
    Vandaag voor het eerst 2 schepjes melkpoeder door haar fruithap gedaan. Dit at ze wel op. Maar met die 2 schepjes ben ik er nog niet.

Hebben jullie nog tips voor mij hoe ik haar meer melk kan laten drinken?
    En hoeveel ml moeten ze per dag binnen krijgen?
    Ik denk / hoop dat het een fase is maar Ik maak me best zorgen dat ze zo weinig melk binnen krijgt.

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Rond deze periode is het altijd lastig drinken. Komt wel weer in orde! Misschien een tip: probeer niet teveel te experimenteren. Eerst melk, dan pap, dan boterham. 's Middags yogolino is best zoet! Beter is griekse yoghurt, dat bevat meer vetten.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dank je voor je reactie kwebbel!
    Heb inderdaad vaker gehoord dat het een fase is maar toch maak je je zorgen ;)
    Ik bied nu 's ochtends een boterham aan met een flesje melk. Yoghurt / kwark ed wil ze ook niet meer..

mezelf maar even voorhouden dat het een fase is die weer overgaat :D

4. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Het is inderdaad een fase, en zo zullen er nog vele volgen. Hier zijn we nu in de ik-wil-geen-boterham fase. Misschien van die kleine kwarkjes proberen zoals danoontje? Of iets van smeerkaas op de boterham? Of vanille yoghurt proberen, is een beetje zoeter dus misschien lust ze dat wel. En verder nog gewoon de melk blijven aanbieden, wie weet drinkt ze een paar slokken en anders niet.

Deel Deze Pagina