8 maand en nog steeds nachtfles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Bodien, Jul 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bodien

Bodien Fanatiek lid

Mar 15, 2013
    1,617
    171
    63
    Zo rond 00.00 krijgt hij de laatste fles en dan wil die rond 4 uur weer. Hebben meersere nog dat die niet door slaapt? Hij krijgt 230 + 7 en 4 schepjes pap. Dus de hele difrax tot het nokkie vol. De fles daarna gaat ook schoon leeg. Overdag krijgt hij om de 4 a 5 uur melk en daar tussen 2 stukken fruit, 2 boterhammen met beleg en warm eten 200 gr....

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Maak je hem wakker rond middernacht? Zo ja, dan zou ik dat niet meer doen. Dikke kans dat hij gewoon doorslaapt tot 04.00. En daarmee slaapt hij dan ook door, alleen niet op de tijden die jij wilt:p
    Maar ook dat trekt vanzelf weer bij, en jij kunt meer slaap pakken door op tijd naar bed te gaan.

Zo niet, en hij komt echt uit zichzelf om middernacht en om 04.00 uur, dan zou ik kleinere flessen zonder pap geven. Teveel voeding kan ook voor onrust zorgen.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Misschien is een papfles wel juist waar huj niet goed op reageert! Ruim 250ml :$
    Hoe eet hij verder overdag? Trouwens een nachtfles is tot ern jaar normaal.

4. Bodien

Bodien Fanatiek lid

Mar 15, 2013
    1,617
    171
    63
    Nou ik moest van cb meer gaan geven. Zodat hij goed verzadigt was. Hij word zelf wakker. Maar ben meer gaan geven. Het helpt niet...daarna advies opgevolgd van pap er bij.....helpt ook niet. ....daarna wil die gewoon weer na 4 uur....en drinkt die weer alles op.

5. Lindaaaaa

Lindaaaaa Lid

Sep 27, 2013
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil hij 's nachts echt een fles? Of is hij af te leiden met iets anders?
    Mijn dochter (ze is nog maar 2 maanden hoor...) wordt 's nachts ook wel eens wakker maar ze heeft dan niet echt honger ofzow.... de ene keer kan ze er zo weer in, de andere keer krijgt ze 30cc en gaat dan weer heerlijk slapen.....

Wij dachten eerst ook altijd dat ze honger had en ze dronk ook wel de hele voeding maar we kwamen er dus achter dat ze helemaal geen honger had..... maar gewoon wakker

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Poe ik vind het nogal wat hoor, 230 fles + nog 4 scheppen pap erbij. Ik zou deze fles in elk geval een stuk kleiner maken en ook de hoeveelheid pap verminderen of als het even kan helemaal mee stoppen. En met pap bedoel je neem ik aan rijstebloem toch en geen 'echte' pap?

Voordat zl doorsliep maakte wij hem om 22.00 wakker voor een laatste fles. Hij kwam dan rond 4 uur / half 5 weer voor een flesje. Hier zijn wij mee gestopt en hebben hem na het warm eten zo lang mogelijk wakker gehouden (ong 18.30 uur) en toen de laatste fles gegeven 180/6. Vanaf dat moment sliep hij door tot 6.00 uur! Dit was toen hij 6 maanden was

7. tuc

tuc Niet meer actief

Zo'n fles zou ik echt nooit geven....je overvoed hem zo hoor. Dit zijn geen hoeveelheden voor een babytje van 8 maanden. Met wat hij overdag eet kan hij niet van de honger wakker worden...dus gewennimg. Ik zou de laatste fles rond 23.00 geven (180+6,zonder pap) en dan als hij s nachts wakker wordt alleen water. Zal even doorbijten zijn maar hier wil je toch wel heel snel vanaf lijkt mij.

8. Bodien

Bodien Fanatiek lid

Mar 15, 2013
    1,617
    171
    63
    Ik zal eens met deze tips bezig gaan....wil er idd van af....ik volg de adviezen op maar het helpt niet. Maar ga eens water tussendoor proberen...maar het provleem is ook dat hij dan nog komt. Of zal hij dan door het water minder vaak komen? Zal ik dat dan in zijn eigen bed geven?

9. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Lastig! Hier nog wel een late voeding rond 22.15, maar geen nachtfles meer. Wij zijn s'nachts minder gaan geven. Een flesje van 90cc + 3 scheppen. En toen 60+ 2.. Op gegeven moment geprobeerd niks te geven.

10. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Weet niet precies hoe jullie schema eruit ziet, maar ik zou als ik eerlijk ben eens proberen die voeding van midden in de nacht te "ver-laten". Dus rekken (evt wel gewoon water geven), beetje bij beetje totdat je uitkomt bij bv 7u en dan kan hij eten. Dat zal niet prettig zijn in het begin omdat je zoontje gewend is aan die voeding om 4u, maar ik zou het tóch proberen want met de hoeveelheid die hij krijgt om middernacht (en hij krijgt ook voldoende overdag lijkt me zo) zou hij in principe toch echt tot de ochtend vol moeten zitten. Als dat eenmaal goed gaat zou ik net als Tuc zegt ook proberen die laatste voeding naar voren te halen, bv 23u.

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Idd wat een grote fles. Ik zou die kleiner maken. Als hij geen water accepteert zou ik aan de nachtfles elke keer een schepje minder toevoegen totdat je alleen maar nog water geeft. Op deze leeftijd zijn nacht voedingen (qua fv) niet meer nodig. Doorslapen is wel iets wat ze zelf moeten leren. Het ene kind doet dat al snel, terwijl het andere kind nog echt de hulp daarbij nodig heeft.

12. gusto

gusto Niet meer actief

Inderdaad een enorme fles, ga je niet over het maximum van het aantal scheppen heen met zulke hoeveelheden?

Mijn zoontje is 7,5 maand en komt soms ook nog in de nacht voor een fles. De ene keer slaapt hij wel verder met een speentje of beetje water, de andere keer is het echt honger. Ik geef alleen sowieso niet van die enorme flessen, de hele dag niet.

Hij eet overdag:

Ontbijt: 180/6 pap
    Tussendoor: 100gr fruit
    Lunch: groentepap met soort pasta er in (woon in het buitenland, hier wordt geen brood gegeven)
    Tussendoor: 100gr fruit
    Avond: warme hap, gewoon een bordje
    Slapen: 180/6

Als hij in de nacht komt krijgt hij 120/4 of 150/5

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    waarom geef je geen papfles voordat hij naar bed gaat?
    dus gewoon om 19.00 u? wakker maken is hier not done. dan slaapt ze daarna heel onrustig en vaak snel wakker.

als je bijv. een flesje vam 150/5 met pap geeft, kom je op +- 180 uit. dat is goed te doen (hier iig) en daarna als hij wakker word een flesje van 100 ofzo?

de dames hier zijn in het algemeen niet zo voor een papfles savonds. mijn dochter slaapt gewoon flut zonder. dus hier een grote fles voordat ze gaat slapen:)

14. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Hoe ziet je schema er overdag uit??
    Maak je hem om 0.00 wakker?? Hier was het namelijk zo, dat als we haar 's avonds wakker maakte voor de fles, ze standaard na 4 uur weer kwam..

Ik zou de avondfles (180/6 met 2 scheppen) eerder geven, dus rond 20.00 en daarna lekker slapen. zodra hij wakker wordt, 1 keer terug leggen, valt hij in slaap, fijn! Zo niet dan geef je hem een flesje, bijv 150/5 en deze zou ik dan langzaamaan afbouwen.
    Het zal in het begin even doorbijten zijn! En je zult s morgens ook vast wel eens in de knoop komen.
    Maar blijf gewoon goed nadenken!

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb eigenlijk geen advies omdat ik er geen ervaring mee heb. Mijn zoontje was vanaf 3 maanden al van de nacht fles af.
    Maar wow, dat je dat volhoudt! Al 8 maanden lang zo'n korte nachtrust. Moet er niet aan denken.
    Hopelijk kan je iets met het advies van de anderen.

Share This Page