Hallo dames Ik zit met een vraag ik nies sinds gister heel erg veel En als ik nies doet het ontzettend pijn in me liezen Ik durf amper nog te niezen!! Weten jullie mischien waardoor dat komt? Of hebben jullie dit ook?
Jep, dat zijn je banden. Ik heb het zelf ook en vooral als ik lig. Als ik een nies voel aankomen ga ik voorovergebogen zitten en dan voel ik het niet
Ja banden. Mijn ervaring is dat het een beetje komt en gaat in zwangerschap, afhankelijk van groeispurts. Vervelend, maar ik zou zeggen een mooi teken dat er wat groeit daar binnen.
Ah oké Kunnen de banden dan al zo snel groeien? Ik heb pas sinds vorige week positief getest Dus zou niet zo heel lang zwanger kunnen zijn dat het nu al groeit... Maar ook zonder te niezen voel ik de hele tijd steekjes in me liezen
Het zijn niet zozeer de banden die groeien, maar je baarmoeder, die hierdoor gaat trekken aan de banden (waardoor ze langzaam uitgerekt worden). En ja, dat begint meteen al na de innesteling. Er moet ruimte worden gemaakt . Veel vrouwen hebben ook de eerste weken menstruatiekrampen, dat is ook de baarmoeder die zich aan het oprekken is om plaats te maken. Bovendien neemt de doorbloeding fors toe en wordt alles gevoeliger daar in bekken (is tenminste mijn ervaring).
Ja klopt inderdaad ik had de hele tijd het gevoel ook dat ik me mentruatie moest krijgen en nu nog steeds en daardoor denk ik de hele tijd dat het fout gaat ..
Ja ik heb dat ook weleens bij het niezen. Ik ga dan ook idd een beetje voorover gebogen staan want anders ben ik bang dat er iets "knapt" ofzo brrrr!