tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jelly, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    hello ladies

Ik heb een vermoeden dat Kian met verborgen reflux zit. Tijdens het slapen (bij ons op kamer) maakt hij dan ook een raar gorgelend geluid. Wanneer we dan gaan kijken, slaapt hij gewoon...
    Nu hebben we laatst gemerkt dat het gorgelen ophield als we een kussen onder kian zijn lijfje plaatsten. Zijn beentjes rusten dan op het bed, zeg maar en zijn bovenlijfje ligt schuin op het kussen.
    Zijn bedje is al hoger geplaatst, maar dat alleen is niet voldoende. Het kussen onder de matras plaatsen lukt ook niet... omdat ik later die nacht merkte dat Kian onder de dekens geschoven was. (gelukkig begon hij te mopperen...)
    Omdat ik weet dat het niet goed is dat een baby op een kussen ligt, wilde ik graag wat extra tips vragen...
    We hebben hem nu vaak bij ons in bed liggen, maar dit is natuurlijk ook geen oplossing.
    Ik ben ongerust! Hebben jullie alvast tips?

2. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena heeft/had ook verborgen reflux.
    Ik heb haar bed ook schuin staan maar zij schoof ook altijd naar beneden onder haar lakentje.De vroedvrouw had mij gezegd om naast haar hydrofiele luiers te leggen en onder haar een grote handdoek,bij Elena hielp dat toen ze nog zo klein was omdat ze niet meer kon wegschuiven.

Merk je overdag ook iets van die reflux?Hoor je Kian melk terug slikken ofzo?

3. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

sverre heeft hier ook last van (gehad) wij hebben zijn bedje ook schuin gezet en hebben johannesbroodpitmeel door zijn voeding gedaan. (kun je ook geven bij borstvoeding) hierdoor verdikt de voeding wat in de maag en kan het minder makkelijk omhoog komen. heeft hij er echt last van? sverre huilde namelijk heel veel door het zuur wat naar boven kwam.
    je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je hem plat neerlegt. gaat hij dan weer slikken ja/nee?

heel veel succes.

4. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Goh ik weet het eigenlijk niet? Kan je dat goed horen als ze terug slikken. Kian huilt eigenlijk alleen als hij wil eten... En als hij wat krampjes heeft. Dus mss zal het allemaal nogal meevallen.
    Donderdag moeten we naar consulente, dus dan leg ik het nog eens aan haar voor. Ondertussen blijft zijn bedje gewoon omhoog staan, hoor

5. sim

sim Niet meer actief

mijn dochter heeft reflux gehad, en ik heb het idee dat mijn zoontje een lichte vorm heeft of had. hij gaf veel voeding terug, na de bv ben ik direct met comfort begonnen en dat ging al een stuk beter. het was ook nog eens een hele gulzige drinker. ik legde heb na een voeding altijd even in de wipstoel zodat het goed kon zakken. misschien kun je voor de nacht een slaapzakje gebruiken, en toch het bedje wat hoger doen bij het hoofdeinde. van isi-baby heb je hele kleine maatjes en als het dan nog wat te groot is, kun je de arms-gaten iets kleiner maken met een paar steekjes..

succes..

6. Naimaka

Naimaka Nieuw lid

7 sep 2007
    1
    0
    0
    Ik vraag me af of mijn dochter ook toch last heeft van Reflux.
    Mijn dochtertje van nu bijna 4 maanden, geeft al vanaf de geboorte ontzettend veel terug, zelfs uren na haar fles blijft ze terug geven. In het begin is het echt melk daarna wordt het heel waterig dit is erg zuur en stinkt ontzettend. Ze huilt niet, maar kijkt vaak tijdens het slapen wel heel zuur als het naar boven komt. Ook probeert ze met de speen het tegen te houden door heel erg hard te zuigen.

Wat ook gek is, na een boertje komt er altijd ontzettend veel terug, dus zodra het boertje komt, komt er ook een onzettende plens melk mee. Ook als ze rechtop zit of als we haar staand vast houden, komt er standaard behoorlijk wat terug.

Ze huilt trouwens niet, heel weinig, kijkt alleen ontzettend zuur bij het overgeven. drinkt verder goed en slaapt ook goed. Volgens het CB is het niet erg, omdat mijn dochtertje goed aankomt. Alleen ik geloof niet dat dit normaal is, want ze geeft echt super veel terug, ik zit zelf meerdere malen per dag onder en moet haar ook vaak wel 5 tot 6 keer per dag nieuwe kleding aan doen, en dan heeft ze nog wel de hele dag een slabbertje om.

Ze drinkt 6x dag 150/5 omneo vanwege buikkrampjes. Krijgt geen johannesbroodpitmeel meer, teruggeven wordt niet echt minder, maar ze krijgt van de johannesbroodpitmeel wel meer last van buikkrampjes.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en weet of mijn dochtertje wel of geen last van Reflux heeft?

Groetjes,

Naïma

Deel Deze Pagina