Tips gevraagd!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dolce82, Jul 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,332
    10,295
    113
    Dat zegt helemaal niks. Onze uk was juist in het begin op de peuterspeelzaal ook onrustig, stond op van zijn stoel, was met allesen nog wat bezig. Deed apart tegen andere kinderen, deed gek.
    Hier was het juist dat alles samen viel. Hij deed gek tegen de kinderen omdat hij ook mee wou spelen, de andere kinderen spreken niet allemaal de nederlandse taal en andere lopen achter. Hij probeerde op hun manier te communiceren omdat wat hij deed niet hielp. De kinderen die ouder waren vonden hem te jong en willen niet met hem spelen. Toen 2.5 en dan wil je als 3jarige die bijna 4 is echt niet met een uk spelen.

In de kring hadden ze zijn interesse niet, het meeste wat ze daar vertelde kende hij al. (Ook vve locatie)
    Sinds de 10 min gesprekken (duurde voor ons 1 uur) valt alles op zijn plaats en benaderen ze hem anders, dagen hem meer uit, laten hem meer klusjes doen, nu zit hij meer op zijn plek. Geloof me voor zijn 10min gesprekken kreeg ik elke keer wanneer ik hem haalde wel wat te horen wat niet goed ging.
    Nu positieve gesprekken. Met af en toe rare fratsen maar hij blijft wel een peuter hahaha.

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Is een planbord wellicht iets. Dat je van tevoren duidelijk kunt maken wat jullie vandaag gaan doen? Dat hij weet waar hij aan toe is? Bij driftbuien ben ik bij onze dochter meestal zit ik naast haar op mn hurken of ik neem haar op schoot(afhankelijk van waar we zijn) ik vertel dan dat ik weet dat ze dit of dat niet leuk vind maar dta we mu dit gaan doen. En daar is dan ook niet over te onderhandelen. Ik blijf zo rustig mogelijk tot ze wat kalmeert en dan zeg ik nog eens we gaan nu dit doen. Soms word ze dan weer boos soms gaat het dan goed. Als ze weer boos word laat ik haar weer kalmeren en daarna gaat ze meestal wel mee.

Share This Page