tips gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hannelore13, 9 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannelore13

Hannelore13 Actief lid

13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ha dames,

inmiddels voor ons ronde 7 na een ma.

Laatste menstruatie was heel gek, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat het weer niet raak was.

Dan zit ik nu op dag 8 van mijn cyclus.

Twijfel of we gaan monitoren.

Wat is jullie ervaring met temperaturen?
    En welke thermometer dan?

Wat zijn jullie ervaringen met ovulatietesten?
    En welke testen gebruik je dan?

Of zal ik het op zijn beloop laten, zo relaxed mogelijk?
    Maar hoe blijf je relaxed als je zo graag wilt???

Dank alvast!

2. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Wat betreft tempen weet ik niet, qua ovulatietesten ben ik beetje gemengd.

Ik gebruikte bij 1e zwangerschap de clearblue ovulatietesten (De roze, niet de paarse) en die vond ik duur, maar fijn. Op je piek krijg je een smiley, dat is le moment supréme, het moment waarrond je het moet doen.

Met de Action testen heb ik nu gewerkt en het is vervelend dat je je piek een beetje moet zoeken, want je hebt vaak felle strepen op je test, maar dat is niet altijd een positieve test. Je hebt een hele dikke controlestreep nodig en er is best wat verwarring mogelijk..

Wat je ook kan doen is met goedkope action testen zoeken naar wanneer ze duidelijk beginnen op te lopen (je kan gedurende je cyclus lijnen hebben op je test, dat is normaal), en van zodra je dikke lijnen krijgt kun je testen met de Clearblue roze ovulatietesten. Dan 'verspil je ze niet allemaal in 1 maand', want het kost tussen de 20 en 33 euro voor 10 testen, afhankelijk waar je ze koopt.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.331
    8.834
    113
    Vrouw
    Temperaturen moet heel strikt. Dus echt elke ochtend op dezelfde tijd, na evenveel uur slaap, rectaal, meteen na wakker worden en nog voordat je uit bed gaat. Voordeel van tempen is wel dat je achteraf zeker weet dat je een eisprong hebt gehad en wanneer. Ik gebruik gewoon een thermometer van de Action met 1 cijfer achter de komma. Je hebt ook thermometers met 2 cijfers achter de komma, dan is het nog nauwkeuriger.

Ovulatietesten gebruik ik van Action of zwanger&kids. Zodra die donkerder worden (tegen positief aan/positief) doe ik ter bevestiging een ClearBlue. Dat scheelt weer in de kosten.

Deel Deze Pagina