Hallo ik wil mij eerst even voorstellen. Ik ben Sophia en ben 25 jaar. Ik heb inmiddels een dochter van nu 3 maandjes. Ze is geboren met 37 weken en 2 dagen. Ze was 200 gr en 46 cm. Ze was namelijk bijna uitgedroogd, doordat ik met een hooge bloeddruk liep en medicijnen daarvoor moest gebruiken. Ze is toch een week eerder gehaald dan de bedoeling was. Maar beter ook anders had ze het namelijk niet gered. Tot nu toe heeft ze best veel moeten doorstaan. Toen ze geboren was moest ze gelijk aan het infuus, omdat haar bloedsuikerspiegel te laag was. dat was na een paar dagen weer goed. Toen ze voor nacontrole moest komen, bleek er een gaatje in het hartje te zitten. Die is zodanig klein dat ie wel dicht groeit. Daarnaast bleek dus ook dat ze een vernauwing aan het klepje van de longslagader had. Dit kan verder vernauwen wat wij natuurlijk niet hopen. Hiervoor moet ze in december weer komen om het na te laten kijken. Tot die tijd meoten wij haar in de gaten houden of ze niet blauw word. Vorige maand heeft ze bijna een week in het zieknhuis gelegen vanwege een verstopping en een virusinfectie (wat voor een weten ze nog niet). Voor die verstopping heeft ze een clisma gehad, waardoor het weer goed werkt. Afgelopen maandag zijn we geweest voor een cho voor de heupen. En ja hoor ze heeft er ook nog een heup afwijking bij. Hiervoor meot ze naar een orthopeet om te kijkn wat voor soort beugel zij moet hebben. Je kunt aan Lana niet zien dat ze van alles heeft. Het is een vrolijke meid en kan best heel erg druk zijn. Ze eet super goed. Doet alles eigenlijk goed. Ze loopt zelfs voor op schema. Ze weegt nu inmiddels 6 kilo en is 59 cm. 2 x meer als haar geboorte gewicht. Hier een aantal foto's van mijn meisje. Hier is Lana ongeveer 3 maanden en ze draagt nu 62 (toen ze geboren was droeg ze maatje 44) Haar gewicht en lengte vanaf de geboorte 17 april'08 ----46 cm/2200gr 23 april'08 ---- 47 cm/2250gr 25 april'08 ---- 47 cm/2360gr 19 mei'08 --- 48 cm/3560gr 26 mei'08 ---- 51 cm/3850gr 17 juni'08 ---- 54 cm/4540gr 26 juni'08 ---- 55 cm/5025gr 28 juli'08 ---- 59 cm/5945gr 31 juli'08 ---- ?
Oh, wat vreselijk dat jullie al zoveel met haar hebben moeten doorstaan in de eerste maanden. Ik hoop dat alles goed komt, en ze bespaart blijft van nog meer onderzoeken! Ze ziet er inderdaad niet uit als een zwak of ziek meisje, maar als een gezonde lieve meid! Ze komt er wel hoor, dat is zeker! Liefs en sterkte
Wat een lief snoetje heeft ze! En ze is al heel best gegroeid zeg! Jammer dat baby's soms zoveel mankeren de eerste tijd, je bent dan veel minder in staat om relaxed te genieten van je kind. Hopelijk komt die tijd snel voor jullie. Maar omdat ze zo goed groeit, zal dat vast wel goedkomen met haar. Onze Jesse moest direct na de geboorte ook even aan het infuus wegens te lage bloedsuiker, maar dat kwam omdat ik zelf diabetes heb. Binnen een paar uur was het met hem ook weer ok.
Wat een schatje Sophia, ze heeft idd al veel meegemaakt. Echt een dapper kindje! Geniet lekker van je meisje!
Genieten doe ik op dit moment zeker met haar. Wel zitten wij nog een beetje inspanning, omdat wij niet weten of ze nou een beugel voor de heupen krijgt. We wachten nog op de afspraak. Als deze er morgen nog niet is dan bel ik zel fnaar het zieknhuis.