tips gevraags om zsm een andere woning te krijgen.

Discussie in 'De lounge' gestart door shenoby, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

zit helaas boven mijn budget.
    mijn partner heeft een wia uitkering en is bezig met scholing,
    dus dat is gewoon te duur voor ons, omdat we daarop ook geen subsidie krijgen.

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

heb sowieso al op mp en funda gekeken.

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hebben jullie een huurwoning..Zo ja,kijk dan eens op www.woningruil.nl.

Je buren hadden aan mij echt een slechte gehad zeg!!
    Heel veel sterkte,en laat je niet op de kast jagen meid,ook al is dat makkelijk gezegd!;)

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

geen woningen in een omtrek van 25 km gevonden :(

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Je kan ook altijd die van jezelf erop zetten,mits je geen huurschuld hebt!;)

6. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat vervelend dat je buren helemaal geen rekening met jullie houden! Het zou belachelijk zijn als die kleine niet lekker kan spelen en dansen!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me ook gelijk afvroeg wat voor vloer je hebt. Indien laminaat, zit er dan wel een gecertificeerde ondervloer onder? Zo niet, dan kan het inderdaad verschrikkelijk doorklinken naar beneden. Misschien inderdaad een idee om eens bij elkaar te luisteren hoe het klinkt. De woningbouw inschakelen is ook een heel goed idee, maar dan moet je ondervloer wel aan de wettelijke eisen voldoen. Indien dat niet het geval is mag de woningbouw eisen dat er alsnog een goede ondervloer geplaatst wordt.

Heel veel sterkte met de situatie en hou je rustig he? De baby en jij zijn nu het belangrijkste!

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

@kubus.
    wij hebben destijds een ondervloer gekocht die speciaal voor apartementen en bovenwoningen was.
    dus ipv die groene platen onder het laminaat dat spul.
    was ook nog een stuk duurder dan die groenen dat weet ik nog

@ claudia.
    gaan we waarschijnlijk ook wel doen jah.

maar ga maandag alle instanties bellen die ik maar kan bedenken.
    HA ggz maatschappelijk werk wijkagent enz.
    wie nog meer ideeen heeft roept u maar.

8. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    jeetje meid wat een K*t buren zeg...
    doe je wel voorzichtig want naar het ziekenhuis moeten omdat je zulke harde buiken hebt is niet goed voor jou maar ook niet voor dat kleine mensje dat in jou zit!!!

het enige wat ik nog kan bedenken is particulieren huur of onderhuur...en anders gewoon naar de gemeente gaan en zeggen wat er aan de hand is..misschien dat het helpt?!?!

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen meid en laat je vooral niet gek maken!!!mensen zijn niet goed wijs...als hun last hebben van nikki moeten hun lekker zelf weg gaan en niet tegen jou zeggen dat je haar vast moet binden!!!Hou eens op zeg....

*geeft je een dikke knuffel*

9. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

En misschien een welzijns stichting? Zij hebben misschien ook kortere lijntje met woningbouw en kunnen weer doorverwijzen.

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik zou mijn dochtertje 2 drumstokjes geven en haar leren dat dat het leukste is op de verwarmingsbuizen. In dit soort gevallen ben ik echt de uber bitch en zou ik de buren veel succes wensen met mij als vijand. Rug recht, neus omhoog en negeren maar! Er is niks zo vervelend als dat!

O en kijk anders even buiten je gebied om later weer terug te gaan.

11. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    pfff wat een vervelende situatie zeg! Ik weet alleen niet of ik me zo op de kop zou laten zitten door de buren.
    ja mag van 8 sochtends tot 22 savonds gewoon geluid maken, dus eigenlijk hebben ze gewoon pech!!
    Een kind moet idd gewoon kind kunnen zijn, misschien jullie vloer wat beter isoleren tegen geluid wat doorklinkt enz?
    succes hoop dat je snel een oplossing vind.

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Meid, ik hoop dan dat je jaar heel goed begint en dat je een superleuke woning kan vinden waar jullie gezellig in kunnen trekken!

Ik heb ook geen geldboompjes hoor, zulke dingen zijn alleen een optie als het om een lang termijn gaat.

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hier ben ik het wel mee eens hoor. Probeer heel koel te doen/zijn, dan zien je buren ook dat ze kant nog wal raken. Dat is ongeveer de optie dat voorlopig nog open blijft staan als al het andere uitgesloten is. Kom voor jezelf op, maar dan wel op een hele koele manier. Als zij schreeuwen gewoon niet op in gaan en heel rustig zeggen "van 8 tot 22 mogen we geluid maken, jammer voor jullie". Als zij op de buizen meppen, misschien inderdaad gewoon eens terug gaan meppen ofzo. In ieder geval, dat jij jezelf niet meer zo de kast op laat helpen door een stel van die oude zeiksnorren.

Tot slot, zie je hun voor je en geef ze hele grote ezelsoren, geef ze een neus van een olifant en het lijf van een pauw, laat ze met hun kop de wegingen maken van een duif en als ze hun mond open trekken maken ze het geluid van een kakelende kip (gebruik vooral heel erg je fantasie en doe dit iedere dag, lach ze daarbij keihard uit). Is wel een leuk truckje:D

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou zelf een klacht indienen tegen hun bij de woningbouw, wegens geluidoverlast. Op de verwarmingsbuizen timmeren vind ik niet normaal. Draai het maar eens om en zeg dan dat jij last hebt van die mensen.

15. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal ik eens langskomen met mijn uberdrukke kindertjes?
    Doen we net alsof we woningruil gaan doen.:p
    Nee serieus meid, je moet je echt niet langer op je kop laten zitten door hun. Je hebt in alle redelijkheid geprobeert er uit te komen met die mensen. Maar dit gaat gewoon te ver! Ik zou ze ook niet eens meer te woord staan. (sterker nog ik was ze vast al aangevlogen na al die dingen die ze tegen je gezegd hebben)
    En als ze op de verwarmingsbuizen tikken, gewoon terug tikken.
    Laat zien dat ze niet hebben met hun gezeik want het lijkt wel alsof ze daardoor zover durven gaan.
    Je weet toch dat je niets verkeerd doet, hou daar aan vast en laat ze maar in hun eigen sop gaar koken.
    Veel sterkte de komende tijd dat je daar nog moet wonen.
    En denk om jezelf, harde buiken vanwege de buren is toch te gek voor woorden, wie heeft er nou eigenlijk last van wie.
    Kom op meid!

16. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meid! wat een klote situatie zeg... helemaal nu je zwanger bent heb je hier echt geen zin in! Er zijn hier al wel goede tips gegeven. Ik zou inderdaad de woningbouw inschakelen en hun mee laten luisteren, kijken etc! de onderburen reageren echt belachelijk! Dat zal de woningbouw toch met je eens moeten zijn?

Heel veel sterkte en denk vooral goed om jezelf meis!

17. Alfamale

Alfamale Actief lid

12 nov 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo shenoby,

Jouw situatie lijkt me momenteel verre van ideaal. De combinatie van je zwangerschap en je buren, dat gaat momenteel niet goed samen.

Voor situaties zoals van jullie zijn volgens mij geen urgentie mogelijkheden. Voor urgentie moet je vaker denken aan de geschiktheid van de woning en niet de leefomgeving.

Wat je zou kunnen proberen is een tussenpersoon vinden die het een en ander van je over kan nemen. Dan kun jij je meer richten op je zwangerschap!

Bij de gemeente Leeuwarden is een meldpunt overlast. Deze persoon probeert dan in samenwerking met de woningcorporatie een oplossing te vinden voor jullie situatie. Je moet dan denken aan, een huisbezoek van een woonconsulent van de woningcorporatie bijv. Deze zal dan bij jou en je onderburen langsgaan. Hierbij kan de persoon van de gemeente de voortgang van alles coordineren.
    Je moet er wel vanuit gaan dat de beste oplossing zal zijn om met de woningcorporatie, je onderburen en de persoon van de gemeente om tafel te gaan.

Er zal in die gesprekken moeten worden gewerkt aan begrip voor elkaar, want dat is nu ver te zoeken. Een oplossing om je kind vast te binden is natuurlijk geen oplossing. Dit soort uitspraken gooit alleen maar meer olie op het vuur!! Daarnaast zorgt het wonen in een appartementencomplex altijd voor meer overlast. Helemaal de combinatie van ouderen en gezinnen. Dit zijn voor woningcorporaties altijd lastig kwesties.

Hoe dan ook, je zult hier iets aan moeten doen, anders zul je de komende tijd alleen maar meer stress gaan ervaren. En dit is iets wat je niet kunt gebruiken de komende tijd!

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Succes!

18. emje

emje Niet meer actief

wij hebben hetzelfde probleem. alleen dan met de bovenburen.

toen we hier vorig jaar kwamen wonen begon het meteen. we moesten namelijk een paar gordijnrailsen ophangen (om 14.00) en daar waren ze het niet mee eens. inderdaad ook slaan op de verwarmingsbuizen enzo. ook onze hond moest het ontgelden. hij was toen nog pup. en ik moet elke dag ongeveer een uurtje weg, in de middag. natuurlijk vind een pup dat niet leuk en blafte hij wel is als ik weg was. daar is echt een grote ruzie over geweest, zelfs de woningbouw moest erbij komen. uiteindelijk zijn wij in het gelijk gesteld. na 3 maanden was het blaffen trouwens over en we hebben nu een zeer lieve stille hond. maar owe als hij een keer tijdens het spelen een blafje laat horen! dan staan de bovenburen weer op de stoep. het was een dag het ergste. ik moest namelijk naar het ziekenhuis vanwege een curretage (verschikkelijke dag :( ) natuurlijk was ons hondje dan even alleen. toen we thuis kwamen stonden de bovenburen op de galerij en werden we voor alles en nogwat uitgemaakt. we moesten ook maar oprotten met de hond. ik ben toen in huilen uitgebarst. de woningbouw belde ons toen op vanwege een klacht die ze gehad hadden. wij vertelde wat er aan de hand was en ook van de curretage. de volgende dag lag er een brief in de brievenbus van de bovenburen met een excuus, maar dat het ook onze schuld was omdat wij hun niet op de hoogte hadden gesteld van de curretage!!

ook het stofzuigen en wassen is niet goed. dat doen we te veel en te lang volgens hun .

terwijl de bovenbuurvrouw om half 6 's-ochtends begint te zingen (behoorlijk vals) en daar hebben we nog nooit iets over gezegt.

ze hebben nu hun kleinkind op visite tot 11 januari (kindje van 5) en die horen we natuurlijk ook erg veel en veel geren en gespring. maar wij hebben er geen problemen mee het hoort bij het kind zijn.

ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ons kindje geboren is

19. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey meid

Ik begrijp uit je verhaal dat je geen vuurpijl bij hen naar binnen hebt laten vliegen...wat jammer nou :(

Naast alle goede adviezen over praten met de buren en het leggen van vloerbedekking denk ik dat er nog 1 mogelijkheid is.
    Zodra je buren weer klagen over overlast en op de verwarmingsbuizen slaan bel je het algemeen nummer van de politie. Hier ga je huilend je verslag doen (Heb ik gisteren gedaan over onze bovenburen). Leg ze uit dat je geen idee hebt wat je fout doet en of ze misschien eens willen komen luisteren bij je onderburen. Of het werkelijk zo heftig is en of je dit gezeur nog moet pikken. Vertel ze dat je hoog zwanger bent en kampt met medische problemen door deze stress. Wellicht kunnen ze dan iets voor je doen, eventueel eens met je onderburen babbelen.
    Het klinkt wat overdreven, maar je mag ze bellen voor burenoverlast.

Weet je nog wat ik je vertelde over mijn feestende bovenburen? Nou de politie is komen luisteren en heeft binnen 5 minuten de stilte terug kunnen brengen. Daarbij zeiden ze dat ik elke keer moet bellen als het weer zo erg is. Hoe meer klachten, hoe meer ze kunnen doen. Dat geldt voor jou ook! Jij hebt ook last van je buren!

Sterkte meissie!!!

Deel Deze Pagina