Tja hier denk ik al langer overna. In mijn omgeving hoor ik verschillende oplossingen... Voor jongetje is genoeg... Maar een meisje: - muts en kut vind ik ordinair voor een kindje - muis of poes zorgt denk ik voor misverstanden... - tut, zo heet een speen vaak ook... Ik ben benieuwd hoe jullie het geslachtsdeel van een meisje noemen als je het er met kinderen over hebt. En waarom je voor dat woord gekozen hebt. Mijn neefje zei pas: Jongens hebben een piemel en meisjes een half piemeltje... ook een oplossing
wat dacht je van Voorbips HAHAHAHAHA da's ouderwets plasser lijkt me het verstandigst. Tot ze de leeftijd hebben dat ze er andere dingen mee gaan doen, zegt het meer dan genoeg en het is ook netjes.
of...mijn ding jeweetwel ("mam, ik heb pijn aan mijn ding jeweetwel of daarbeneden jeweetwel, zo dus") (stom eigenlijk) Loopy, Voorbips vind ik ook een keurige, denk dat daar mijn voorkeur naar uitgaat. En bij een jochie een plassertje ofzo?
bij ons is het papa heeft een piemel en zij een plassertje. Zo was het bij thuis ook, dingen werden benoemd en we deden er dan ook niet raar over.
Wij (en lisa nu dus ook) noemen het een Musj Bij Tim, piemeltje.. maar daar twijfel ik eigenlijk nog over.. vind plassertje wat netter klinken.
Wat is er mis met piemeltje dan? Ik vind piemeltje beter dan plassertje eigelijk, maar ja das MIJN mening