Tips gezocht avondeten verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 3 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi dames,

Komend weekend vieren wij de verjaardag van onze jongens. Zondag zullen er zo'n 10 tot 15 gasten blijven eten. Bij ons in de familie is het gebruikelijk dat dit relatief "uitgebreid" is. Vanuit mijn familie ben ik een pan verse soep met broodjes gewend maar aan deze kant van de familie is het echt uitgebreider. Afgelopen jaren enkele keren Chinees gehaald, Kippiepannen, zelf van alles gemaakt. De Chinees wordt echt bizar duur hier. Kippiepannen heb ik nu ook wel gehad. Ben eigenlijk op zoek naar ideeen die ik evt al kan voorbereiden en nog relatief betaalbaar zijn aangezien de kosten sowieso al in de papieren lopen ivm de borrel smiddags. Ik heb een airfryer, oven en skottelbraai met diverse pannen tot beschikking, en natuurlijk mijn fornuis. Alvast bedankt voor de ideeën.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    broodjes hamburger of hotdogs misschien?
    met verschillende toppings saus en salade?
    zoiets?

spruitje80, bloemetje1, ikke84 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wij maken de dag er voor aardappelsalade, marineren kip en dat doen we op stokjes.
    Stokbrood er bij met kruidenboter. Komkommer, tomaat en sla.

Op de dag zelf alleen groente snijden en kip op de grill leggen (onze tosti apparaat heeft grilplaten) de rest op tafel zetten.

We hebben minder mensen om te eten maar je kan ook kipkluifjes in de airfryer doen of hamburger erbij met broodjes, kleine gehaktballetjes maken (ook makkelijk voor te bereiden)

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Vorig jaar hadden we broodjes hamburger die mensen zelf konden "bouwen".
    Met van alles waaruit ze konden kiezen. De tafel stond behoorlijk vol.

En daarnaast een grote pan soep. (Courgette of Bloemkool ofzo)

Is wel "Soep en broodjes" maar dan iets luxer.

Of een mexicaanse tafel.. met allemaal redelijk simpele mexicaanse dingen. (Mexicaanse rijst, gehaktprutje met groenten, wraps, tortilla chips, dipjes) Ook leuk!

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Bij de poelier kunnen we een pot met kipsaté halen aanvullen met:
    - huzaren salade
    - stokbrood
    - smeersels
    - couscous salade

Bij een Italiaan kunnen we pinsa’s halen (zijn soort pizza’s) aanvullen met:
    - lasagne schotel
    - melanzane schotel
    - stokbrood

maar dan moet er wel in de buurt zoiets te regelen zijn.

De mini pizza’s doen het hier ook goed. En bittergarnituur als borrelhapjes gaat ook altijd op

6. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    (Vega) paella
    Spaanse gehaktballen in tomatensaus
    Brood met aioli, tapenade en olijfjes
    Salade of rauwkost erbij.

is allemaal makkelijk dag vantevoren te maken en op te warmen op de verjaardag zelf.

7. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Aankomend weekend word het nog prachtig weer, dus ik zou lekker de bbq aansteken. Wat worstjes en hamburgers erop, kipsaté erbij. En daarbij bolletjes voor broodje hamburger, stokbrood met smeersels en lekkere salades.

Jessi79 vindt dit leuk.
  8. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Curry is makkelijk van te voren te maken en dan weer op te warmen.

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Als er veel gasten blijven eten maak ik een grote loempiataart, deze kun je van te voren al klaar maken.
    Een quiche, afhankelijk van het seizoen.
    Grote verschillende pizza's op de bakplaat
    Rauwkost + salade
    Pastasalade
    Stokbroodjes
    Kaas uien broden
    Gehaktbrood

10. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wat hier een hit is een grote pan kip kerrie maken. Grote pan rijst koken en een bak sla met van alles er door heen.
    Voor de kids friet met een snack als ze er niet van houden

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik zou gewoon doen wat voor jou haalbaar is. Nou ben ik zelf ook van het uitgebreid koken, maar als dat een keer niet mogelijk is om wat voor reden dan ook wordt dat gewoon gerespecteerd.

Ik had laatst bv een simpel broodje hamburger met een paar toppings.
    Of twee soorten pulled chicken/pork met een bak coleslaw en ook op broodjes

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik had laatst flammkuchen gemaakt. Gewoon kant-en-klaar deeg, cremefraiche erop en dan verschillende toppings (kun je van tevoren al snijden)

bloemetje1 vindt dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Oh, in de herfst/winter doet een grote pan stoofvlees het ook altijd goed. Kan met stokbrood, maar wij hebben er ook weleens friet bijgedaan en dan lieten we dat gewoon bezorgen en het stoofvlees was dan wel zelfgemaakt.

poema, Snuisterkonijn, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    - verschillende quiches
    - verschillende pasta's
    - zelf rijsttafel maken. (Loumpia uit airfryer, zelf foeyonghai maken, zelf kipsate maken en pindasaus en dan bami en nasi erbij maken)
    - wraps, taco's en schaal tortillachips maken

Dit zijn een beetje de gerechten die wij maken met veel eters.

15. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Verschillende soepen en dan broodjes met smeersels is ook lekker.

16. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb hetzelfde dit weekend, man of 25. Ik maak pulled pork, cowlsla en broodjes. En ik denk ook nog pindakip omdat we iemand hebben die geen varkensvlees eet. Weet niet of dat lekker is op een broodje maar ik gok van wel. Maak daar nog komkommersla bij.

Knakworsten erbij voor de kinderen die het niet lusten.

Kan je allemaal al vtv klaarmaken dus mij leek dit wel prima!

17. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Als ik zo veel mensen te eten heb doe ik eigenlijk een soort menu met voorgerecht, hoofdgerecht en dessert maar niet heel fancy. Dit vind ik vaak makkelijker dan veel kleine hapjes of zo'n hamburgerbuffet bv. Dus een grote pan soep, een grote pan turkse rijst, köfte met tomatensaus uit de oven en 1 of 2 salades erbij.

Soep kun je avond van te voren maken. Rijst kun je alles klaarzetten in de pan en dan uurtje voor het eten het water erbij (precies op maat zodat het niet meer afgegiet hoeft te worden) en de köfte maak ik van te voren en vries ik in de juiste vorm in. Dag van de verjaardag uit de vriezer halen en alles in een grote ovenschaal. Met de rijst de tomatensaus eroverheen gieten en hup de oven in. Salades in de ochtend klaarmaken, dressing apart en klaar.

En aangezien het een verjaardag is, zul je vast wel iets van taart oid gehad hebben, dan is een dessert een beetje overbodig.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ik krijg al stress als ik het alleen lees........ik zou doen, zoals adje zegt, wat voor jou haalbaar is. En als dat een of twee soorten verse soep met broodjes is, gewoon lekker doen. Of van tevoren 2 of 3 soorten stamppot maken met verschillende soorten vlees en dat allemaal op tafel zetten.

Ik krijg stress van zoveel eters tegelijkertijd, en alles halen is idd schreeuwend duur. Dus dan moet het maar zoals het gaat ;)

Oh en dan zijn de kinderen al zo hieper vanwege de verjaardag en dan heb je daar helemaal geen tijd voor omdat je de hele dag in de keuken staat te stressen en de hele dag de verjaardag aan het regelen en alles kopen en voor elkaar malen.....Neuh niet mijn idee van een fijn weekend

Nellie4, Saartje33, lorreke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Wat je eigen familie of schoonfamilie gewend is, mag in mijn ogen niet betekenen dat jij het dan ook zo moet doen.

Lekker doen wat binnen jou budget en beschikbare tijd ligt. Ik zou er niet aan moeten denken om uren in de keuken te moeten staan.

Marti, spruitje80, Saartje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Maar als je zoveel klaar maakt, dan heb je dus overdag nauwelijks hapjes. Lijkt anders wel een vreetfestijn. Dat zou ik echt niet nodig vinden. Bij ons beginnen de verjaardagen meestal rond 15u. Dan is het taart. Daarna de reguliere hapjes en dan hoeven we om 17u/18u echt geen grote maaltijd neer te zetten.

Ik weet niet hoe groot de groep is, maar mij staat het ook tegen om veel vlees te serveren. Voor stoofvlees bijv zou ik 3 kilo of zo moeten hebben. Dat gaat echt tegen mijn principes in.

Saartje33, lorreke en Mop81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina