Vorige week kreeg N de befaamde loten weer mee naar huis na haar turnles. En eerlijk; ik heb er zo'n hekel aan. Iedereen hier in de buurt loopt voor tig verschillende clubs, neefjes/nichtjes hetzelfde en ga zo maar door. Familieleden en buren zien haar aankomen Hoe staan jullie hierin? Doen de kinderen wel/niet mee en hoe fanatiek?
Vroeger deden de kinderen er actief aan mee. Dochter is weleens top loten verkoper geworden en kreeg toen een prijs. Maar 10 jaar geleden deden er veel minder clubs mee heb ik het idee. Nu loopt idd iedereen ermee, sommige clubs gaan al (ilegaal) eerder starten waardoor het anper meer lukt. Nu zijn de kinderen pubers en hoeven ze niet meer te lopen. Dochters club doet niet mee, zoons club wel. Maar zolang het niet hoeft koop ik geen lot. Als hij verplicht moet lopen koop ik braaf een lot. Moeten ze er nog meer vragen we opa en oma. Maar gelukkig hoeft het niet, scheelt een hoop want ik ben niet zo voor bedelacties overal.
Bleghh, ik heb er ook zo'n hekel aan. Turnvereniging van de oudste doet helaas mee. Hockey van de jongste gelukkig niet. We kopen 2 lootjes van haar en that's it.
Wij kochten vroeger bij allebei de kinderen 1 lot. Dit jaar hebben ze allebei geen zin om te lopen, dus ik vind het wel best.
Nee, de oudste kreeg ze jaren geleden ook mee, we hebben toen zelf ook loten gekocht en ze mocht de grootouders vragen. Maar absoluut geen geleur aan de deur en in de familie en vriendenkring, alsjeblieft, heb daar zo'n hekel aan. Dus we kopen ze zeker niet van een ander, blij dat ze die dingen bij de huidige clubs niet meekrijgen.
Wij doen al jaren niet meer mee aan dat soort dingen. Ook ‘speciale verkoopacties’ (paaseitjes, plantjes etc) slaan we over. Een paar jaar geleden liepen we 6 keer per jaar te leuren, voor verschillende verenigingen dat wel. Maar ik voelde mij er zo ongemakkelijk bij. Ik heb toen ook aangegeven dat onze kinderen hier niet meer aan mee doen.
Nee. Kinderpostzegels een keer gedaan met zoon en daarna besloot school niet meer mee te doen. Clubactie kopen we één lootje en ik ga (zeker nu) niet langs de deuren. Zijn genoeg anderen van de vereniging die hier in de buurt langs komen.
Grote hekel aan. Vorig jaar voor het eerst gewoon niks mee gedaan en van niemand van de clubs iets gehoord. Dus dit jaar doen we gewoon weer niks. Sowieso is er bij 1 club best veel wat verplicht moet (jaarlijks oud papier ophalen, mandarijnenverkoop,…) dus nee wat mij betreft niet ook nog dit er bij.
Mijn zoontje zijn beide verenigingen doen mee Ik denk dat ik hem opa en oma laat vragen. Vroeger was ik wel heel fanatiek, ik heb ooit 25 of 50 gulden gewonnen, omdat ik de meeste loten had verkocht.
Wij doen niet mee (als in kopen aan de deur) en ze gaan niet langs de deuren. Ik heb geen probleem met inzetten voor goede doelen, wel met geleur aan de deur. Niks nieuws overigens, dat heb ik altijd gehad.
Jongste heeft van hockey en turnen boekjes meegekregen. Ze mag alleen aan familie/vrienden vragen, ik wil niet dat ze de deuren langs gaat (alleen de directe buren mag ze heen). En dan vind ik het wel weer prima.
Vorig jaar was voor mijn dochter de eerste keer. Bij 25 verkochte loten zou ze een medaille en bioscoopbon krijgen. Ze heeft enorm haar best gedaan om dat aantal te halen. Ze heeft het boekje ingeleverd en de sportclub is het kwijtgeraakt. Dochter kwam huilend thuis, ze kreeg geen medaille en geen bon. Niet alleen heel sneu voor haar, ook enorm lullig naar de mensen die haar hun gegevens hebben toevertrouwd. Ze hebben haar ook nog weken aan het lijntje gehouden. Kortom, eens maar nooit weer.
Vond dat echt verschrikkelijk als kind dus mijn toekomstig kind zou dat echt niet moeten doen van mij. Hooguit grootouders en tantes/nonkels. Er zijn vast kinderen die dat wel leuk vinden dus die doen maar
Mijn jongste krijgt van beide sportclubs een boekje, ik zelf van een ook. De oudste niet meer, geen vereniging waar zij sport, denk dat dat het verschil maakt. Ik koop lootjes bij de jongste en als ze opa en oma ofzo vraagt kopen die ook wel, maar dat doet ze meestal niet. Hier ook veel ouders die het voor hun kind vragen (kinderen van vrienden en familie)…als het kind het zelf vraagt koop ik wel, anders wisselt het. Iedereen heeft zo ongeveer kinderen met lootjes, wordt een soort ‘uitwisselingsproject’ op die manier, dat vind ik irritant…
Wij hadden 4 boekjes. 3 van 1 dochter en 1 van de andere. We vullen er 1 niet in, omdat er al het hele seizoen geen lessen zijn. (Geen trainer) Verder vraagt ze alleen familie. Wij kopen 3 loten per boekje. (10,- per vereniging)
Oei dat is slordig. En niet alleen balen voor je dochter, maar ook voor de vereniging , want zij lopen een mooi bedrag mis.
Dochter dit jaar voor het eerst voor haar turnvereniging. Ze vond het super leuk om langs de deuren te gaan. Helemaal trots dat ze het hele boekje had leeg verkocht. Zelf koop ik ook wel een lot als een kind langs komt. Komt ergens vast goed terecht. Stuk beter dan die goede doelen die tegenwoordig alleen maar langs komen voor een maandelijkse bijdrage.
Vreselijk. De meiden hebben elk een boekje en alle clubs in de wijde omtrek doen mee, dus iedereen is al rijkelijk voorzien door eigen kinderen, vrienden, familie. Daarnaast houd ik gewoon niet van dat gebedel. Ze mogen van mij niet langs de deuren en we kopen zelf 1 lot.