Tips gezocht; Baby wil geen boterham eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hopeful89, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Niet per se tips, maar heel herkenbaar! Die van mij is ietsje jonger, maar brood gaat echt voor geen meter. Zijn dagschema lijkt verder erg op dat van jouw kindje.

    Op het kinderdagverblijf geven ze inderdaad 's middags groentehap, zodat je dan in de avond een boterhammetje kunt geven. Dat proberen we nu ook en ik heb het idee dat dat beter werkt.

    Omdat hij ook z'n flessen veel minder goed drinkt nu, ben ik vooral bang dat hij niet voldoende vocht binnenkrijgt. Ik geef hem ook wat water bij z'n hapje; dat vindt hij bijster interessant :D
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Het is ook maar vanuit welk perspectief je het bekijkt.
    Ik begon zo rond de 5/5,5 maand met bijvoeding.
    Dus met 7 maanden was het wat fruit en een struikje broccoli uit het vuistje.
    Ik gaf nog geen brood.
    Melk is nog de belangrijkste voedingsbron. Leuk als er van alles in gaat maar het hoeft nog niet.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  3. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Dank jullie voor de tips!!
    Sinds gister eet hij nu z’n baby Liga koek in de hand, en begint nu ook beter te sabbelen op een brood korstje!

    hopelijk leert hij op deze manier wat meer vast voedsel in stukken te eten i.p.v. alles pureren ( groente en fruit pureer ik idd)
    Vandaag wat stukjes Liga in z’n fruit gedaan, soms wat kokhalzen maar accepteerde het wel!

    en betreft de melk, hij is nu ook echt onwijs verhouden, veel hoesten en beetje benauwd. Heb Speen 3 en 4 afgewisseld, en drinkt dit beter, steeds even eruit halen om op adem te komen en weer terug erin. Denk omdat hij zo verkouden is, het drinken ook niet fijn vind en veel energie kost zo met die benauwdheid.
     

Deel Deze Pagina