vergoeden ze dit ?? (schimmel en materiaal)

Discussie in 'De lounge' gestart door peekaboo, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    zoals sommige weten hebben we problemen in onze woning !
    nu ben ik vandaag , naar het appartement geweest om nog enkele fotos te trekken en wat zie ik tot mijn verbazing ? men kussen van ons meisje is beschimmeld en vol vochtplekken !!! dit lag dus gewoon in de kast !! het heeft 45 euro gekost , men babyfoon 85 euro is ook beschimmeld en ik kan hem niet gebruiken hij is dus kapot ! heb hem maar 2 maal gebruikt !! kan ik een vergoeding eisen ? voor dit en voor de rest van de schade ? ik voeg even een foto toe ! dan zie je wat ik ongeveer bedoel met het kussen

2. peekaboo

en nog 1 foto om de schimmel aan te tonen

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wow, dat is echt erg die schimmel :$

is het een huur of koopappartement? als het koop is denk ik dat je zelf iets aan de schimmel had moeten doen en dan ook de apparatuur en het matras en de kast niet was aangetast ( dat ze dat gaan zeggen als je een vergoeding vraagt)

maar als het huur is en de verhuurder heeft nooit niks aan de schimmel gedaan kan je het denk ik wel verhalen, want als de verhuurder het probleem had opgelost zouden nu anders ook niet de overige spullen aangetast zijn

ik zou anders even bellen met je de verzekering waar de inboedelverzekering loopt?

4. peekaboo

het is een huurappartement en het gaat al via de rechter , vandaar dus de fotos om de schade aan te tonen enzo ! in belgie werkt dit dus (naar mijn weten) niet via de inboedelverzelering maar dus wel via de maatschappij
    . maar is dit erg genoeg om schadevergoeding te vragen ?

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Lijkt mij wel!
    Door hun nalatigheid gaan jou spullen kapot!

6. peekaboo

kan ik dan benst de aankoopbonnen bij het verlsag en de fotos voegen ? of hoeft dit niet ?
    oooh ben gewoon zo van de kaart al men spullen waar ik zo lang heb moeten voor sparen allemaal kapot ! donsdeken van 220x240 van 120 euro!!! kleding, babyfoon,kussens,matrassen, pffff

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nou ik zou het zeker proberen om een vergoeding te krijgen. Dit is wel erg veel schimmel

8. peekaboo

die foto ?? is nog niks ! zal de ergste die nog op men pc sta is opzetten en die donkere plekken is over heeeel de muur zo dus

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het komt me bekend voor. Hier in Frankrijk vrienden van ons dem met hun appartement. Ik geloof dat ze de verhuurder aan gaan klagen door nalatigheid. Ze weten zelf ook hoe slecht het is al die schimmel dus ze hebben al een heel medisch dosier bij hun verhuurder liggen.

Of ze wat terug krijgen ... ik houd je op de hoogte!

10. peekaboo

ik heb ook mediche attesten van mij men man en onze dokter dat onze gezondheid niet goed is door de schimmel enzo

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

nee, dat is echt slecht om zo te moeten leven :( dat tast idd je gezondheid aan! pff wat slecht zeg dat ze jullie gewoon zo laten leven en er niks aan doen :x hopelijk krijg je alles vergoed en zelfs wat extra's omdat jullie al die tijd zo vreselijk hebben moeten leven in de schimmel

12. peekaboo

7december moeten we terug naar de rechter en neem ik dus het verslag met de fotos mee ! ze kunnen dit toc zo niet laten ?

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hoi,

Ik ken de juiste context niet maar huur je prive of van de sociale maatschappij?
    Als je prive huurt, kan je naar de gemeente hun woonloket gaan en dan komen deze aan huis (maar ze kunnen het dan wel onbewoonbaar verklaren), is toch zo in Gent.
    Bij de sociale maatschappij weet ik het zo goed niet.
    Moet je bij de vrederechter zijn of is het een andere rechtbank.
    Want de vrederechter kan wel uitspraak doen over de vergoeding (maar wel maar tot een bepaald bedrag). en deze doet ook materiele en lichamelijke schade. Bij een correctionele ligt het moeilijker volgens mij.

14. peekaboo

het is een sociale huurmaatschappij !
    onbewoonbaar verklaring in de prive ken ik heb dit gedaan bij men studio en heb toen een vergoeding gehad !
    ik moet bij de vrederechter zijn .
    ik heb al een inspectiedienst laten komen en ze vinden de woning onbewoonbaar dus als ik wil kan ik dit laten vaststellen maar ze hebben gezegd beter te wachten tot ik naar de vrederechter ben geweest en de fotos enzo mee neem .

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik huur via een wooncompagnie en heb ook erg last van schimmel ( plafon bovenkant muren ramen) daardoor is mijn rol gordijn a 400 euro helemaal verpest en zit allemaal schimmel op.. maar de wooncorperatie betaald helemaal niets! hun geven mijzelf de schuld.. vanwege het niet goed ventileren tijdens het douche (er kan niet worden geventileerd vanwege inpandige badkamer van nog geen 2 vierkante meter deur dicht doen is geen optie ben al een keer flauw gevallen door de warmte en stoom)

ik hoop dat jij meer geluk heb meid want dit is zo slecht voor je!

16. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Alles bijhouden en zoveel mogelijk foto's maken.
    Ook de doktersbriefjes en tickets van de apotheker bijhouden (ivm terugbetaling). Je kan bij de CM (kweenie voor De Bond Moyson ofzo) een uittreksel vragen van al je medische kosten over een bepaalde periode, gewoon gaan vragen aan t loket. De apotheker kan dit ook (als je altijd bij dezelfde gaat)
    De dokter een papier laten schrijven dat jullie ziektes door de vochtigheid komen ed.
    En als je kan de aankoopbonnetjes van het kussen, dekbed ed opsnorren.
    In ieder geval zoveel mogelijk bewijzen verzamelen en mss aan de vrederechter vragen voor een afstapping te doen (dan komt hij bij jou aan huis kijken).
    Zelf al goed opschrijven waarvoor je vergoeding wilt. Vb voor gederfd wooncomfort (dat je dus in een "krot" moest wonen), de kapotte spullen en de medische kosten, enz...

17. Yelice

Yelice Niet meer actief

Wij hadden ook schimmel in de kinderkamer ( gelukkig niet zo erg als bij jou) dit door lekkage in de kelder.
    Ons parket kwam omhoog en een kastje was van achter beschimmeld en die heeft de verhuurder aan haar inboedel verzekering opgegeven en het is volledig vergoed.
    Dus je kan dat zeker verhalen bij de verzekering desnoods bij je eigen brand en inboedel verzekeraar.
    Die schimmel is echt vreselijk :$ het kan zelfs dodelijk zijn ik zou daar geen min langer willen blijven wonen als er niet onmiddelijk iets aan gedaan wordt.

18. peekaboo

we wonen daar ook niet meer hoor , door dit probleem zitten we dus bij men schoonmama

19. peekaboo

oja verluchting in de badkamer hebben we niet en ons raam is zodanig rot dat we hem niet meer open krijgen ! ons matras is ook beschimmeld en staat vol vochtplekken , dus ze mogen hun aan een heeeel moooi verslag verwachten !! heb net de doktersattesten en ook de apothekersbonnen bij gehaald is nogal een hoop geld ! aan vanalles en nog wat van oogdruppels tot hoestflessen ! heb ze nu ingescand en stop ze bij het verlag ! bedankt voor die tip ! (weet niet meer wie het was )

20. Yelice

Yelice Niet meer actief

Jeetje meid wat erg dat dit zomaar mag in Belgie! nu moet ik zeggen dat de toezicht op woningen echt wel slecht is en de gemeentes het de mensen zelf laat uitzoeken maar dit vind ik echt schrikbarend.
    Hopelijk krijgen jullie alles vergoed maar vooral hoop ik dat jullie geen blijvende gezondheidschade er aan over houden.
    Gelukkig ben je nu weg daar en hopelijk vind je snel een eigen woning zonder schimmel.

Deel Deze Pagina