Sinds lopen weer een nachtvoeding.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paris91, 15 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 16 maand loopt sinds 4 weken los.
    Sindsdien heeft ze veel meer honger, en wordt soms de nacht zelfs wakker voor een voeding.
    Ze roept dan vanuit bedje ‘papa, mama, eten’.
    We geven haar dan een fles melk, en dan slaapt ze verder. Dus al met al ook maar 10 minuten werk.
    Als we haar laten huilen of water geven begint ze echt te krijsen en raakt dan écht overstuur, dus dat doen we liever niet.

Overdag krijgt ze:
    O: een boterham met thee.
    T: fruit
    L: 2 boterhammen met melk.
    T: koekje / soepstengel. Vaak om half 5 ook nog een soepstengel/ maisvinger / cracker
    A: warme maaltijd, plus grote schaal yoghurt.
    Voor het slapengaan krijgt ze ook nog een fles melk van 180, en doen er nu 2 weken pap bij in.

Krijgt ze te weinig? Is dit normaal de eerste weken van het lopen? Nog tips?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Was bij onze dochter ook. Duurde paar weken en toen was het weer over.
    Ze sliep al vanaf 3,5 maand klokje rond, dus was wel ff weer wennen.
    Gewoon die fles geven, gaat wel weer over. Het kost ook veel energie dat lopen.

Paris91 vindt dit leuk.
  3. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ja, sinds ze het kan wil ze ook niet anders meer :roflmao:.
    Fijn dat het herkenbaar is, was een beetje bang dat ik mijn dochter overdag te weinig gaf.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Je kunt altijd meer aanbieden natuurlijk. Ze stopt wel als ze genoeg heeft gehad. Zolang je gezond aanbiedt is het prima als ze er meer van eet. Niks forceren.

Paris91 vindt dit leuk.
  5. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Eetschema lijkt me prima. Vergelijkbaar als dat van mijn dochter (15 maanden) , alleen is bij ons net deze week de fles na het eten eraf. Ik zou gewoon die fles geven en snel weer verder slapen. Houd vanzelf weer op.

Paris91 vindt dit leuk.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Had mijn jongste zoon ook, dochter van een vriendin. Gebeurt vaker!

Paris91 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Eetschema is prima hoor!
    Misschien een tweede keer fruit aanbieden in de middag. Vult net wat meer.
    Al betwijfel ik wel n beetje of dat effect zal hebben op de nacht, maar niet geschoten is sowieso altijd mis :)

Ik herken het verder niet dat kindjes 's nachts weer wakker worden zodra ze met leren lopen zijn gestart, maar denk dat het niet veel kwaad kan en vanzelf weer over gaat.

Superschattig trouwens dat ze zo zoet 'papa, mama, eten' roept! :)
    Al is t vaak minder schattig als je dat zelf iedere nacht hoort :p

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Mijn dochter wordt s morgens vaak boos en gefrustreerd wakker. Honger! Ik had nog niet de link gelegd met los lopen. Ze eet ongeveer hetzelfde. Ik zit te overwegen om papfles ipv een gewone fles te geven. Maar lees dat dr. brown geen handige fles is voor pap, en om nu weer een nieuwe fles aan te schaffen ...

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Dr brown vonden wij al lastig worden met JHBPM er zijn wel aparte papfles spenen voor die fles (is de Y, kan je op de dr browns website krijgen) maar die gaan voor JHBPM wel heeeeeul erg vlot. Mocht je echter de smalle dr browns hebben dan past een kruidvat kers serie speen ook (of de 1,2,3) en ik begreep dat je t ventiel er ook uit kan laten maar heb geen idee hoe succesvol dat wordt. Wij gebruikten nooit pap, ik gaf dr gewoon vla of yoghurt met banaan en dat was zwaar genoeg en was t honger liep ik gewoon nog een keer. Met die leeftijd was t toch zelfbediening inmiddels en kreeg ik de lege fles onder luide verkondiging van "ooooop!" weer terug. Overigens deden wij geen fles na t avondeten maar juist met net wakker worden in de ochtend. Na avondeten gelijk naar bed, dat zou toch t ritme worden uiteindelijk dus scheelde me weer gedoe met gewenning en we kwamen er mee weg. In de ochtend juist relaxed wakker worden en die boterham paste daarna toch ook nog wel.

10. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Wij hebben dr Brown flessen, en ik heb gewoon de nummer 4 speen en doe geen ventiel er in. Ligt trouwens wel aan de pap. De 12+ maanden (8 granen) gaat moeizaam, maar nu heb ik de 6+ maanden (fijne granen) en dat gaat prima.
    De nachten nemen al af :). Inderdaad hee schattig, en vooral handig dat ze zelf aan kan geven wat er aan de hand is. :D Als ze gepoept heeft roept ze blehhhh en steekt ze haar tong uit :roflmao:.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hier ook met vlagen bij de oudste gehad. Wat je nog kan proberen is geen fles met naar bed gaan, maar die geven als je zelf gaat slapen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Precies wat ik dacht!!

Deel Deze Pagina