Hallo allemaal, Wij hopen volgende maand een ander huurhuis te betrekken. Er zou boven geen wc zijn, maar nu zijn wij heel blij dat er wel een wc in de badkamer zit. De wc zit alleen best dicht bij de douche. Je zit naast de douche zeg maar met te weinig ruimte om een los douchegordijn te plaatsen aan de kant van de wc. Nu dacht ik aan een douchescherm, maar heb eigenlijk liever iets wat niet doorzichtig is en een goedkoper alternatief. Een muurtje metselen neemt teveel ruimte in beslag. Zou een houten plaat bewerkt met speciale badkamerverf een optie zijn? Iemand tips? Alvast bedankt!
hoe neemt een gordijn meer ruimte in dan een glaswand? een gordijn kun je tenminste nog wegschuiven als er niet gedoucht wordt een wand kun je niet even 1,2,3 weghalen buiten dat denk ik ook aan een wand met matglas
Een douchegordijn wappert en maakt dan alsnog de wc nat tijdens het douchen of het open doen van het gordijn. Lijkt me niet handig als er 1 van de kids moet plassen terwijl er iemand staat te douchen. Misschien is zo'n schot die ze in zwembadhokjes hebben nog een idee. En anders wordt het toch een wand met matglas, dan blijft de douche ook licht. Thanks voor het meedenken
Wij hebben ook een douche en wc naast elkaar. Maar de WC wordt echt niet nat van het douchegordijn hoor. Douchegordijn wappert juist meer richting de douche dan de wc Zal vanavond een foto maken.
ik heb een douchegordijn maar bij mij wappert er niks hoor er staat een houten badkamerkastje naast en die is na het douchen kurkdroog. maar mijn douchegordijn is iets te lang, hij hangt iets op de grond. misschien dat dat het is.. en anders hang je er gewichtjes aan voor tafelkleden die je buiten gebruikt. die doe je met een soort knijpertje eraan en dat voorkomt wapperen.
wij hebben het zo gedaan, zat eerst geen wc boven hebben we er zelf ingezet wij hebben er een glazen cabine ingezet maar een enkele glaswand als ware als inloopdouche zou ook kunnen
Je zou een Trespa plaat kunnen gebruiken als scherm,net als in de kleedhokjes van het zwembad. Weet alleen niet of dit goedkoper is als een gewoon scherm.
Wij hebben een wandje van mat plastic tussen de de douche en toilet. Niet helemaal tot het plafond, ongeveer 1.80 hoog ofzo. Het zat er al toen wij hier kwamen wonen maar het bevalt me prima, is vast niet erg duur omdat het plastic is en doordat het mat is zie je ook niet veel kalkaanslag.
Thanks, de ruimte is bij ons straks ook zo alleen hebben wij dan de douche in de hoek en de wc er dan naast, dus precies andersom. Mooie oplossing! Dit bedoel ik