tips gezocht; elke avond wakker..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mindy26, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje van 11 maanden is nu al wekenlang elke avond wakker...ik blijf maar denken dat het een fase is. Maar ik merk echt dat het nu in zijn ritme zit..
    Overdag is hij veel moeier natuurlijk..hij slaapt nu pas rond 22.00uur echt vast..soms nog later. Maar ik wil mijn avonden wel weer eens terug.. iemand tips?

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hoe vaak slaapt hij overdag? Als hij nog 2x slaapt misschien overgaan op 1 slaapje.

3. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Heb ik ook geprobeerd maar maakt geen verschil helaas.. hij is dan wel extra moe.. maar wordt na een halfuur vrolijk weer wakker.

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hihi wat een boefje ;)
    En als je hem dan laat liggen, valt hij niet meer in slaap?
    Als mijn zoontje tussendoor wakker wordt en echt gaat huilen, dan ga ik er heen. Anders niet. En als hij huilt, troost ik hem, even knuffelen en vertel ik dat het nog bedtijd is. In de wintertijd wel handig dat t dan al vroeg en langer donker buiten is, dan laat ik hem zien dat t nog donker is en dat hij weer moet gaan slapen. Ik haal hem niet naar beneden, ik wil hem nog wel een slokje water geven. Maar meer niet.
    Vooralsnog trapt hij hier nog in :D

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    #5 Lana85, 6 mei 2014
    Laatst bewerkt: 6 mei 2014
    Ik heb dat ook poosje gehad met dochter van 11 maanden, ze wilde opeens drinken ??? Alleen van flesje werd ze stil. Na twee weken was ze wat rustiger en toen nog poosje dat ik haar goed moest leggen aai over bolletje en weer weg. Uiteindelijk slaapt ze nu weer door.

Trouwens ik wijt het aan de elf maanden sprong. Kan best eventjes duren. Dus hopelijk is ie er snel doorheen?

6. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    #6 Sundew, 6 mei 2014
    Laatst bewerkt: 6 mei 2014
    Slaapt hij wel door? Laat je hem wel eens gewoon even liggen als je hem op tijd naar bed brengt of gaat hij huilen?

Misschien niet de tip die je horen wil maar ik heb het hier bijna 4 maanden gehad.. en werd van kwaad tot erger.. zat afgelopen week echt bijna ieder uur met hem... en dan na 2 a 3 uur 's nachts klaarwakker viel hij pas weer in slaap.. tot ik vorige week bijna in slaap was gevallen in de auto en daarna een halve zenuwinzinking kreeg omdat ik niet meer wist hoe ik nog thuis kon komen zonder in slaap te vallen.. afgelopen weekend ook nog met een aantal dingen gemerkt hoe veel hij eigenlijk al snapt.. dus toch maar even 3 minuten laten huilen, aai over z'n bol, gezegd dat het tijd is om te slapen en morgenochtend als we uitgerust zijn gaan we lekker spelen en 5 minuten laten huilen en weer een aai en zinnetje zeggen en hij ging braaf liggen en slapen en de hele nacht niet meer gehoord. Gisteren een keer 3 minuten en toen was hij al vertrokken en vandaag nog geen halve minuut. En ik denk niet dat hij er last van heeft want hij is juist veel vrolijker.. hij was ook zo uit z'n hum de laatste tijd maar hij was gewoon moe.. en wij werkten daar onbewust aan mee door hem steeds te pakken en toe te geven aan wat hij nu liever wil: lekker wakker zijn met ons..

Weet niet of het bij jou ook zo is natuurlijk en toen iemand mij het een week eerder adviseerde werd ik zelfs soort van boos want was/ben anti laten huilen.. maar wist echt niet meer wat ik moest doen. Ook voor m'n zoontje was het niet goed om hem zo laat te laten slapen en 's nachts wakker te zijn. Ik gun hem een goede nachtrust en daarvoor moest ik er ff doorheen. Ik vond het vreselijk en ben blij dat hij eigenlijk maar zo kort huilde en dat hij nu op tijd gaat slapen en meteen helemaal door is gaan slapen.. weet niet of ik het anders volgehouden had.. maar ben nu toch wel erg blij..

Weet niet wat je zelf al geprobeerd hebt.. maar dit is iig onze ervaring.. en bij ons begonnen de problemen ook al zo rond 9 maanden. Succes en sterkte iig!

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Als onze zoon dit zou hebben, zou ik het precies hetzelfde als Luna aanpakken :)

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Zo deden wij dat ook met onze zoon en nu staat hij heeeeel vrolijk om 6uur naast mn bed te springen "mama mama mama mama het is licht buiten, dan hoef ik toch niet meer te slapen??"

Sorry dat was ff off topic

ts kun je er naast aan liggen op een matrasje zodat je zoon weet dat je er bent maar dat het tiid is om te slapen? Dan hoef je hem niet te laten huilen als je dat niet wilt.

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lijkt er toch op dat hij niet moe genoeg is 's avonds en denk ook dat hij misschien wel naar 1 slaapje over kan. Je kunt hem bv. om 11.30 uur naar bed doen de eerstkomende weken. De eerste dagen dat wij dit deden, sliep mijn zoontje ook maar heel kort. Na een paar dagen werd het steeds langer. Ik denk dat je over moet naar een ander slaapritme en dat heeft zeker wel twee weken de tijd nodig om te beklijven.

10. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    hij slaapt meestal de rest van de nacht wel door.
    Als hij savonds wakker wordt is het direct krslaapje heb hem wel eens laten liggen maar raakt volledig overstuur. Als ik hem eruit haal is het meestal direct goed. Maar zodra ik hem weer op bed leg is het mis. Huilen..huilen.

Misschien toch proberen om nu 1 slaapje te doen en dat vol houden. Hij heeft al een paar keer 1 slaapje gedaan maar hij kon het moeilijk volhouden. Waarschijnlijk doordat hij dus slaaptekort heeft..

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik probeer even met je mee te denken. Het kan ook zijn dat hij te moe op bed gaat, waardoor hij niet goed in slaap kan komen. Dan zou ik niet gaan beginnen met 1 slaapje, maar er voor zorgen dat hij overdag genoeg slaap krijgt. Hoeveel uur slaapt hij overdag in totaal? En welke tijden?

12. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ik denk niet dat dat het is. Hij valt namelijk wel direct in slaap. Maar na een halfuur is hij wakker. Klaarwakker. Bij 2 slaapjes slaapt hij om half 11 tot kwart over/ half 12 en sniddags om half 3 en dan ook ongeveer 3 kwartier. Als ik hem om half 12 op bed doe slaapt hij wel iets langer.. maar danis hij wel veel langer wakker tot hij savonds op bed gaat.

13. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik zou overgaan op 1 slaapje per dag. En in het begin zal datkort zijn, en zal hij vermoeid zijn, vooral einde middag.
    Misscshien even een aantal dagen doorzetten, en circel doorbreken.
    Hij moet in een ander ritme komen.
    Ik herken dit namelijk enorm bij mijn eigen zoon.

Deel Deze Pagina