Hallo, wie ow wie kan mij helpen?! Wij gaan dit weekend op vakantie en willen toch graag een draagdoek/draagzak mee. Het gaat dus om een week of twee. En wil hem via marktplaats gaan kopen. OnsJochie is 7 maand, 8 kilo en 70 cm. Welke draagdoek/draagzak zouden jullie nemen en waarom?
Ik ga hier voor een manduca, nog geen ervaring mee maar hoor van heel erg veel mensen met oudere en/ of jongere kindjes alleen maar positieve verhalen! Wel moeilijk te kopen via mp geloof ik.
Ikzelf heb de Baby Bjorn draagzak. Ben nooit zo'n fan geweest van draagdoeken, omdat ik er niet mee overweg kan Baby bjorn vind ik fijn, omdat hij stevig is en makkelijk te verstellen. En je kindje kan naar je toe, maar ook van je af zodat ze alles om zich heen kan zien. Die van mij vind dat prachtig!
Heb zelf ook een BabyBjorn. Erg fijne draagzak met een extra steun in je rug waardoor het gewicht niet alleen aan je schouders hangt. Makkelijk te verstellen. Nadeel van een draagzak/draagdoek vind ik wel dat je kindje het erg snel warm krijgt.
wij hebben een ergo baby carrier, ook een hele fijne draagzak maar als het warm is vind ik het niks en zou ik voor een dunne geweven draagdoek kiezen.
Ik heb zelf een tricot draagdoek en een geweven draagdoek. De geweven is wat koeler en wat steviger waardoor ik mijn dochter er nog met gemak mee kan dragen. Je hebt ook speciale zomerdoeken, maar die moet je wel echt super secuur knopen, anders krijg je druk punten. Ook is er een Tula baby drager in de bestelling. Dit is een ergonomische draagzak, net als de bovengenoemde manduca. Een betere houding voor je kindje dan bungelend in de baby bjorn, daar zou ik zeker niet voor gaan. Ook is van je af dragen niet aan te raden als houding. Misschien kun je even kijken op www.babybij.nl. Het is inderdaad wel heel warm om te dragen, daarom heeft mijn meisje nu alleen een rompertje aan in de doek. En met de geweven doek is het nog wel echt even goed oefenen in knopen. Ik vind het zelf geweldig om mijn meisje te dragen en gelukkig zij zelf ook succes met kiezen mijn dochter is nu trouwens 69cm en weegt 7600 gram ongeveer
Ik heb er twee van by kay en een baby bjorn. De tricot doek van by kay is erg warm met deze luchten, maar vind ik wel fijner dan de baby bjorn, maar ik denk als ons meisje wat ouder en zwaarder is dat de baby bjorn fijner draagt en dan kan ze ook de andere kant opkijken.
Fijn zulke snelle reacties. Veel zeggen baby bjorn. Even op mp gekeken en is voor 20 euro al te koop . Is deze met dit weer alleen niet erg warm? Of is dat met alle draagzakken eigenlijk wel zo?
Is inderdaad warm, geweven doek is luchtiger. En is ook zeker goedkoop, maar echt, investeren in een ergonomische is beter voor zowel jou als he kleine. Kan je ook nog mee gaan rugdragen, tot in de peuterleeftijd zelfs!
Babybjorn draagzakken zijn best wel slecht voor kinderen... Ze hangen er namelijk in met hun kruis. Beter is een ergonomische drager met een brede basis waarbij je de bovenbeentjes ook kunt ondersteunen. Die draagzakken hebben ook allemaal een heupband, dus draagt voor jou ook fijner. 8 kilo in een babybjorn is zwaar hoor! Ik zou ook even kijken op babybij.nl. Die draagzakken zijn wel iets duurder, maar je kunt ze ook voor veel weer verkopen. Ook kun je via draagdoeklenen.nl een draagzak lenen voor de 2 weken. Babybij heeft ook nog 1 draagzak te leen: Leen een ERGObaby Performance Carrier Grey [onesize] : Babybij, Draagdoeken Draagdoek zou ik niet doen als je hier nog nooit mee hebt gedragen, dat kost even wat oefening en als je dit weekend al weggaat... Beetje kort dag.
Naast dat een babybjorn ergonomisch NIET goed is, zal deze echt niet meer lekker dragen met het gewicht van jouw kindje. Denk dat je na 15 minuten al pijn hebt... Ze staan niet voor niets voor vrijwel niets masaal op mp he... Draagdoek zou ik niet doen omdat het knopen wel wat oefening vergt en je het op de vakantie al snel wilt gebruiken. Blijft een ergonomische draagzak over. Nadeel is dat deze vrijwel niet 2dehands te krijgen zijn. Kijk eens op het forum van dragen en voeden. Daar heb je ook een marktplaats met 2dehans ergonomische dragers... Ik heb trouwens een Manduca en ben er zeer tevreden over! En je kunt er ook mee rugdragen, erg fijn voor lange wandelingen.
Als je echt dit weekeind al veel wil dragen zou ik niet voor een doek gaan. Daar moet je namelijk echt wel even mee oefenen. Ik zou dan eerder voor een ergonomische draagzak / ssc (soft structured carrier) gaan. Wij hebben een manduca en die bevalt inderdaad prima (ons meisje is ongeveer even oud en zwaar), al hebben we er nog niet echt lange stukken mee gedragen. Wel kan ze al op de rug. (O, ik ben het trouwens eens met de dames die je afraden een baby bjorn te kopen, om al de genoemde redenen.) Je kunt dan altijd later, als je wat meer tijd hebt, een doek proberen. Dat schijnt wel de moeite waard te zijn. (Heb zelf een tricot slen, maar dat lukte toen mijn dochter kleiner was niet goed: ze begon steeds te huilen. Nu is het er te warm voor.)
Ik zou investeren in een goede ergonomische draagzak... Het beste voor jezelf en je kindje! Hier een beco draagzak, heerlijk ding, denk de beste koop geweest hier... Wel ff zoeken op mp, maar wel te krijgen!
hier een manduca, bevalt super! en inderdaad zeker geen baby bjorn, echt niet goed voor de kleine en lijkt me ook niet lekker voor jezelf
Hier Bondolino fan, ik heb de Pflaume Light (minder warm). BabyBjorns zijn niet ergonomisch dus zeker voor vaker dragen zou ik dit niet doen...
Zou sowieso een SSC of draagdoek kopen, in ieder geval een ergonomische drager en geen babybungel.. Draagdoek is misschien niet zo handig, aangezien je dan dus geen tijd hebt om eerst even te oefenen. Anders zou een geweven doek echt een aanrader zijn! Hier naast een paar geweven doeken, ook een Beco Butterfly en een Hop-Tye. Hop moet je wel knopen, maar stelt niks voor (alleen heupband knopen en de schouderbanden). Beco is ook een super fijne drager. Er is hier bij de babyuitzet ook een heel draagdoeken-topic, en idd de site van babybij enzo staat veel info op over allerlei ergonomische dragers. Met een van mijn doeken heb ik vorige week mijn dochter nog gedragen op mijn rug. Madam is een kilo of 13, en ik was 37 weken zwanger. Ging zonder problemen!
Lastig vind ik het. Zeker omdat het zo kort dag is en ik een behoorlijke twijfelaar ben. En omdat ik zeer waarschijnlijk na de vakantie niet meer gebruik, vind ik het zonde om eentje te kopen die duurder is dan 50 euro. Misschien toch maar zonder en veel gebruik maken van de kinderwagen! Wel heel erg bedankt voor alle tips!
Leen er 1tje in de doekenbieb van babybij.nl! Kan voor 2 weken. Wij hebben trouwens de marsupi. Die zit een beetje tussen een doek en draagzak in (soort van voorgevormde draagdoek) Super tevreden over! Fijn voor je kleine en jezelf.
Ik heb nog een babybjorn.een roze.. En spijt dat ik had na het kopen... Maar inderdaad... Is niet goed voor je kindje. En bij mij deed hy ontzettend pijn. Heb nu een draagdoek van bykay en de tricot slen Vele male beter en fijner!