Stomme vraag misschien, maar weet even niet of ik hiermee naar de huisarts moet gaan. Afgelopen week ben ik erg ziek geworden. Ben verkouden geweest en dat is nu zo goed als over, maar ik blijf maar hoesten. Heb een kriebelhoest, maar elke 5 minuten moet ik wel hoesten( 's avonds in bed is het erger). Heb al keelsnoepjes geprobeerd, hoestsiroop, warme thee met honing. Dat laatste helpt er wat tegen, maar verholpen ben ik niet. Zou jij hiermee naar de huisarts gaan? Vind het zelf een twijfelgeval (omdat het waarschijnlijk toch om verkoudenheid gaat en dat meestal snel afgelopen is en de huisarts natuurlijk hier niet op zit te wachten).
Ik zou nog even afwachten eigenlijk, maar wel super vervelend hoor! Ik heb ookal een aantal dagen last van kriebel hoest.
Ik denk dat een belletje naar de huisarts voldoende is. Even vragen of jr codeinetabletjes kan krijgen tegen de kriebelhoest. Dat werkt super!!
Die helpen echt! Volgens mij kan je ze ook gewoon bij 't Kruidvat kopen en dan paracetamol met codeïne.
Ik heb dat elk jaar 1 of 2 keer en helaas, zolang je longen schoon zijn doen ze in ieder geval niks. Ik heb nu een akelige slijmhoest maar meestal mond die uit in een weekje kriebelhoest. Beterschap!!
Smeer eens Dampo of Luuf onder je voetzolen, sokken aan en dan gaan slapen. Schijnt te helpen bij kriebelhoest. Hier nog meer tips: https://omaweetraad.nl/gezondheid/hoesten Of je gaat aan de codeine (wou bijna cocaine typen ).
Haha, al eens geprobeerd blijkbaar . Staan in de link hierboven een aantal tips waarvan ik denk, mwah bah! Ui met bruine suiker, het idee alleen al....
Nee zou het gewoon nog weekje aankijken en lekker veel ijs of bevroren fruit eten. Dat helpt bij mij vaak tegen een kriebelhoest.
Mijn huisarts heeft er maar liefst 7 weken overgedaan voordat ze me uiteindelijk iets gaf.ervoor (nou oke vijf weken dan want toen kreeg ik codeïn maar dat werkte niet) uiteindelijk een week prednison gekregen en toen was ik er zo goed als vanaf maar nog steeds is het niet helemaal over maar wel te doen zo
Mijn zoon hoest ook zo. Ik zou wel gaan. Misschien dat je een puffertje kan krijgen helpt soms iets vorig jaar ook zo gehoest hier was een beginnende longontsteking eerst ab gehad hielp niet daarna prednison plus puffer met prednison. Je kunt het altijd even laten controleren.
Ik heb vandaag precies dit gedaan en ook dit gekregen. Tot nu toe helpt het redelijk. Ik heb vannacht bijna niet kunnen slapen door die akelige hoest, dus hoop dat het vannacht wat beter gaat!
Hier was het andersom. Smorgens hoesten en eind van de dag wat snotterig. Dag erna ging wel weer, tot de avond. Flink verkouden en benauwd. Op dag 3 naar de huisarts; zware bronchitis. Dus ja, ik zou even bellen voor de zekerheid.
Heel vervelend maar ik zou hier echt niet voor naar de huisarts gaan. Sowieso zou ik pas bellen als je er meer dan twee weken last van blijft houden en zonder verbetering. Bij de drogist kun je hoestdrank van natterman kopen speciaal tegen kriebelhoest. Werkt perfect, zit ook codeïne in.
Ik zou er zeker wel mee naar de huisarts gaan. Om de 5 minuten hoesten lijkt me nogal vaak. Waarschijnlijk zit er vrij veel slijm vast in je longen. Kom je daar niet snel van af dan kan het gaan ontsteken en voor bronchitis/longontsteking zorgen. Wat maakt het nou uit als je even laat luisteren voor de zekerheid? Misschien krijg je wel een inhaler mee om het op te lossen of wat dan ook. Je zegt dat je erg ziek was. Had je ook koorts? Veel beterschap,