Hallo dames, Ik heb een heel leuk en lief hondje van 6 jaar oud. Het is een dwergpinscher. Hij doet geen vlieg kwaad. (hmm nouja die wel eigenlijk ) Hij mocht als pup, toen ik nog thuis woonde, niet op de bank, dit wist hij ook. Toen ik getrouwd ben en met mijn man samen ging wonen vonden we het wel leuk als hij bij ons lag en lag hij dus ook op de bank. Nu hebben we een nieuwe bank sinds een paar dagen en mag hij (en onze katten) er niet meer op. Dit i.v.m. het vies worden van de bank en beschadigen. Buiten dat krijgen we ook een kindje en ik wil niet dat de beesten zo de bank op springen als ik hier met een baby zit. De hond heeft een heerlijk kussen en hij ligt hier overdag heerlijk op. Hij heeft wel een paar keer geprobeerd op de bank te komen en hebben we hem er af gestuurd. Dus hij weet het nu wel. Het punt is dus... 's nachts gaat hij wel op de bank liggen. We hadden er wel dekentjes op gelegd de eerste 2 nachten en die 2 nachten lag hij dus prinsheerlijk op de bank toen mijn man 's ochtends beneden kwam. Hij gaat er dan wel gauw af en we binnen komen. Afgelopen nacht heb ik de bank geblokkeerd door er spullen op te leggen. Maar goed dit is niet echt een handige blijvende oplossing. Ik ben dus op zoek naar tips om dit af te leren. Ik las op een ander forum iets over een matje dat gaat piepen of alarm geeft als er iets op komt. Alleen kan ik dus nergens vinden waar ik zoiets kan kopen. Heeft iemand een idee? Dat zou namelijk wel een goede oplossing zijn natuurlijk. Verder ben ik dus benieuwd naar tips e.d. PS. We hebben wel een bench, maar die wil ik liever niet gebruiken omdat ie dan in de huiskamer moet staan, en dat vind ik geen gezicht. En in de gang kan ook niet, omdat de katten daar ook al zitten.
Ja.. Als een dier eenmaal iets weet dan leer je dit slecht 'af' de enige echte optie is om te voorkomen dat hij erop kan. Dus de bank blokkeren of hem uit de woonkamer te halen als je er niet bent.. Er zijn inderdaad een soort matjes die geluid geven.. Maar of dat helpt.. Ik heb op de vuilnisbakken altijd aluminium folie liggen voor de katten.. Je kunt dat ook proberen
Hier mocht de hond ook eerst op de bank, toen hadden we nog een leren bank. Nu een stoffen en zaten we steeds onder de haren als we even op de bank hadden gezeten. Wij zetten 's nachts altijd speelgoed van mijn zoontje op de bank, loopwagen enzo. Als we het 1 keer vergeten dan grijpt ze meteen haar kans en gaat ze op de bank liggen. Heb geen matjes oid geprobeerd.
Keus is makkelijk denk ik, of hond in de nacht op de bank of een "lelijke" bench maar dan weet je zeker dat hij niet op de bank komt, hier hebben we in het begin een zwart doek over de bench gelegd om het aanzicht wat mooier te maken maar inmiddels hebben we hout om de boven en zijkanten gedaan soort hondenhok zeg maar van steiferhout enige wat je nog ziet is het deurtje en de vench heeft nu een dubbele functie want is dus eigenlijk een bijzettafeltje haha succes ermee!
'S nachts een deken erop of blokkeren is dan de beste manier. Je zou aan kunnennleren, met kleedje mag ze er wel op, zonder kleedje niet. Maar of ze het ooit leert voor de nachten is de vraag.
Wij hebben de matjes met piep gehad die jij omschrijft. Ik heb ze destijds bij de K.ijkshop gekocht. Dit is al wel ruim 8 jaar geleden als het niet langer is, dus weet niet of je ze nog kunt krijgen. De matjes werkten hier perfect! Wanneer ik een keer vergat de matjes op de bank te leggen lag onze hond de volgende ochtend prinsheerlijk op de bank Er zitten batterijen in de matjes die er voor zorgen dat als je hond op het matje komt er een hoge piep te horen is. Dit is natuurlijk een akelig geluik waardoor je hond het een volgende keer wel laat. Volgens mij hebben we de matjes ruim 6 jaar gebruikt zonder dat er ook nog maar batterijen in zaten...
Ja ik had ook ergens gelezen dat ze van de kijkshop waren. Maar kon op de site zo gauw niets vinden. Er zal toch nog wel zoiets bestaan? Was het echt speciaal voor dieren dan? Zoiets lijkt me ideaal namelijk. Anders toch misschien de bench weer pakken of de hond in de gang doen.
Ik leg s avonds de strijkplank op de bank en nog 2 kleinere dingen. Als je er bij bent haal je hem er gewoon van af en ook als je een blokje om gaat leg je iets op de bank. Ik krijg het onze honden ook niet afgeleerd dus ben ik ze meestal voor *dit schrijf ik terwijl ze op de bank liggen haha,hoe bedoel je consequent*
De matjes zijn inderdaad speciaal voor huisdieren. Ik heb net ook even snel op google gezocht, maar kan ook niets vinden... Die van mij kwamen 100% zeker bij de K.ijkshop vandaan.... anders daar misschien eens vragen? Ze waren zwart, breedte ongeveer 40 cm, lengte 1 meter?? beetje schatting hoor, ik heb ze niet meer.... toen onze hond is overleden heb ik ze weggedaan..
Ja ik heb ook al zitten zoeken gisteren. Maar ja op wat voor zoekterm zoek je? Had al vanalles geprobeerd. mat met alarm, mat met piep enz. Ook op dierenwinkels online gekeken, maar kan echt niets vinden. Vanalles met trilalarm en schokken voor blaffen e.d. maar ja dat is niet aan de orde. Als ik even weg ben gaat hij volgens mij niet op de bank, tenminste hij ligt er niet als ik terugkom of binnenkom. Hij doet het dus alleen 's nachts. Nouja zal even bedenken wat ik ga doen. Mijn man zei dan nemen we hem toch op de slaapkamer? Ik zeg ja en dan, dat weer afleren als de baby bij ons op de kamer ligt? Zie het al helemaal gebeuren dat ik de baby dan uit wiegje pak om te voeden en de hond ook denkt hee dat is gezellig en hup het bed op springt Dus nee dat gaan we niet doen. Dus word nog even twijfelen tussen de gang of toch de bench maar dan. Als ik niet altijd de bank wil blijven barricaderen.
Je kan eerst als oplossing ook zilverfolie op de bank uitrollen, daar hebben ze ook een hekel aan! Wij deden dit ook eerst, tot ik die matjes dus gekocht heb. Vraag anders eens in een dierenwinkel, misschien kun je ze via hun ergens bestellen. Ik zou de hond ook niet meenemen naar de slaapkamer.... als straks de baby er is en je wilt het weer afleren is dat voor de hond ook nogal onduidelijk.
Ik heb de betreffende mat op deze site gevonden. Hier noemen ze het een "schrikdeken" misschien vind je met die zoekterm meer resultaten?
Wij hebben bet onze hond op deze manier afgeleerd tips van hondenschool. Als de hond op bank springt niet roepen af af maar ook op se bank zitten en naar de hond toeschuiven zodat hij er wel af moeten en geluidje maken dat ie er a moet en daar consequent inblijven! Bij ons werkte het.
hier mijn honden jaren op de bank gelaten. eenmaal samen wonend mocht dat niet meer, dus haar als wij weg gingen in de bench en als ze een poging deed als wij erbij waren grijpen. nu ligt ze naast de bank alweer een jaar en denkt ze er niet over om erop te gaan liggen. Hebben nog nooit gezien dat ze dat doet of iets gemerkt. hebben een stoffen beige bank, dus dat zie je wel. vol houden en nooit een kans geven om het ongezien wel te doen.