Melrose; Bij ons was het écht precies hetzelfde! Ook doorslapen bij andere en thuis een paar keer er uit voor een speentje.. Rond de 6/7 maanden had ik dus dat speendoekje aan het speentje gedaan en toen kon ze hem echt vrij snel vinden. HEt lijkt de eerste dagen alsof ze er niets mee kan maar als ze het eenmaal door heeft vergeet ze het ook niet meer. Je zou ook kunnen proberen zonder speen te laten slapen maar in mijn ogen hoeft dat echt niet per se. Onze dochter heeft hem alleen bij het slapen en ik vind dat echt niet erg. Over een maandje proberen we hem af te bouwen maar ik laat haar nu nog lekker tutten. Als ze nog niet van de speen af wil zou ik toch zo'n tutdoekje proberen.. Zoals ik al zei, hier liggen er 2 in bed en ze slaapt klokje rond (sinds ze dus haar speentje zelf kan vinden).
Herkenbaar herkenbaar! Wij legden meerdere spenen in bed maar zelfs dat mocht niet altijd baten. Toen ze 1 was en in theorie geen zuigbehoefte meer zou moeten hebben hebben we ook cold turkey haar af laten kicken van de speen. Paar nachten drama en daarna was het alsof hij er nooit geweest was. Maar daar heb je nu niks aan. Toch nog even doorzetten en een kring van spenen om haar heen leggen doekjes eraan enz?
Dank voor jullie reacties, dames. Ik kan proberen een tutdoekje aan de speen te knopen, of een paar spenen om haar heen leggen. Probleem is, ik denk niet dat ze al zover is dat ze ze echt zelf oppakt. Ze huilt en snikt namelijk in haar slaap. Heeft ook echt haar ogen nog dicht. Misschien is ze te jong om de link tussen " fopspeen pakken" en "getroost worden" te leggen? X
Hier ook gewoon stuk of 3 speentje in bed en 1 aan knuffel Wij stonden ook soms 10 keer naast haar bed om speen terug te geven maar nu gaat het super Zeker de moeite waard
Wees niet bang dat jullie als ouders het niet goed zouden doen. Je ziet vaker dat baby's ergens anders veel meer/beter slapen dan thuis. Dat is niet negatief. Mijn dochter heeft vanaf het begin haar speentje aan een knuffeldoekje gehad. Soms neemt ze de speen, soms wrijft ze alleen met dat doekje over haar oogjes tot ze in slaap valt. Ze pakt de speen ook zelf, maar lang niet altijd. En ze wil hem ook niet altijd. Het is wel handig dat ze nog bij ons op de kamer slaapt en ik alleen maar mijn hand door de spijlen hoef te steken om haar speentje te geven. Ook komt ze de laatste tijd weer voor nachtvoedingen en dan is het ook heel fijn dat ik mijn bed niet uit hoef. Ik kan me voorstellen hoe vermoeiend dat moet zijn.
Nou dames, na adviezen die ik in dit topic heb gehad heb ik vanmiddag zo'n speenknuffel gekocht! Zo eentje waar je de speen doorheen haalt, en dan vast zet met klittenband. Ben erg benieuwd hoe dat vanavond en vannacht gaat !
Als je geen speentje geeft gaat ze snikken/huilen? Maar valt ze niet daarna weer in slaap? Als ze een minuut of 5-10 een beetje snikt en niet echt huilt en ze valt weer in slaap is dat toch ook goed? Je schrijft minutenlang dus vandaar mn vraag... Ik liet tycho bij niet overstuur huilen altijd eerst even 5-10min pruttelen om te zien of hij weer in slaap zou vallen en soms deed hij dat ook.
Ik oefende overdag met tycho om hem vast te houden. Hij pakte hem hier met een maand of 6-7 zelf overdag. In de nacht duurde het een maandje langer. X