Slowcooker

Discussie in 'De lounge' gestart door Roetje08, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Door het wat eten we vandaag topic begin ik serieus een slowcooker te overwegen. Is het een luxe apparaat, of is het echt zo'n handig ding dat je je recepten kiest om hem veel te gebruiken?

Ik heb wel vaker dat ik een keukenapparaat aankoop en dat die daarna stof staat te happen. Een blender, een contactgrill, stomer, rijstkoker, hakmolen, keukenmachine, pizzagourmet .. Noem maar op.
    Babycook had ik tweedehands gekocht en heel veel gebruikt, zijn 20€ waard. Airfryer gebruiken we ook veel.

Welke raad je aan? Ik zou er vooral spaghettisaus in maken, stoofpotjes, stoofvlees voor vriend, one pot pasta,.. Gaat het goed met kip of wordt die dan droog?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Hier zijn recent al behoorlijk wat topics over geweest. Denk dat je met de zoekfunctie best een eind komt wat betreft adviezen en recepten ;)

Ik heb een slowcooker (Crockpot van 4,7l) en ben er onwijs blij mee. Gebruik ‘m een keer of 2 per week gemiddeld.

3. Roetje08

Ja, had de zoekfunctie al geprobeerd, maar blijkbaar niet ver genoeg/grondig gekeken :rolleyes:

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
  5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Super uitvinding
    Gebruik m (crockpot) zeer regelmatig!

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ben heel blij met mijn slowcooker. En kip gaat perfect, helemaal niet droog. Ik maak er ook soep in. Staat wel langer aan dan op het fornuis maar ik kan wel de stad in met de kinderen terwijl de slowcooker zijn werk doet.

7. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Dit is het eerste apparaat wat niet stof staat te happen bij mij haha! Ik gebruik hem wekelijks ben er erg blij mee

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik heb er inmiddels zelfs 2 ;)
    Met stip mijn favoriete kookapparaat. Ik maak er van alles mee: boeuf bourguignon, zuurvlees en dat soort stoofgerechten, pulled pork en chicken, soepen en pastasauzen, curry, spareribs, drumsticks, etc, etc.

9. Roetje08

Voor mijn gewoonlijke spaghettisaus zal ik hem niet kunnen gebruiken zie ik, ik maak 1x in de 6 weken een pot van 10l. Is 3.5 dan genoeg voor een gezin van 4 (als die zo lang meegaat natuurlijk)? Wil niet de fout maken om direct te groot te gaan zoals met de rijstkoker.

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik zou voor vier personen toch iets groter gaan zitten (rond de 4 á 5 liter). Bij een slowcooker kan je juist beter te groot dan te klein hebben.

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik gebruik hem ook veel! Soms 2x per week soms een paar weken niet. Ik heb een 6.5 liter en we zijn met 4en.

Ik maak er ragu de bolognese in (bolognesesaus dus, volle pan die ik dan invries) maar ook stoofvlees, zoetzure kip, drumstick, pulled pork, kipkerrie, uiensoep, erwtensoep (daar ben ik echt blij mee, heerlijke soep zonder al te veel moeite) en het allerlekkerste maar o zo foute dus we eten het maar heel af en toe: honey glazed pork belly mmmm....

En nog wel meer dingen, probeer ook vaak wat nieuws maar bovenstaande zijn de succesrecepten!

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Eens! Ik heb 4,7l met 4 personen

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina