Tips gezocht: Krachtvoer

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lalay, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Na ruim 3 weken niet/nauwelijks iets kunnen eten of binnenhouden gaat het nu, dankzij acupunctuur, een heel stuk beter. Al lig ik nog wel bijna de hele dag op bed omdat ik erg verzwakt ben. Maar ondanks het feit dat mijn maag niet meer verkrampt is en ik niet meer misselijk ben ben ik compleet inspiratieloos voor wat betreft wat ik moet/wl eten. De vk zegt dat ik moet eten, eten en eten.. Maar wat?? Ik heb nul energie om te bedenken, kopen of te bereiden wat ik wil eten.. Maar om die energie terug te krijgen moet ik eten.. Zucht!

Dus gezocht: tips voor snel, eenvoudig, calorierijk, gezond, smakelijk krachtvoer!

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Als tussendoortje eet ik vaak studentenhaver. Dat is snel, eenvoudig, gezond, calorierijk krachtvoer:)

Succes ermee

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Kwark met honing, nootjes, beschuitje om de maag te 'openen', blokje kaas, rijstwafel met pindakaas, tomaat, komkomer, yoghurt met cruesli, plakje ontbijtkoek, krentenbol.

Je merkt, ik heb veel moeite moeten doen om iets lekkers te bedenken de afgelopen weken. En voor mij gold: na een of twee dagen had ik er soms alweer genoeg van. Niet te grote voorraden aanleggen dus:p.

Ik zou sowieso beginnen met kleine porties, want je maag is even niet meer zoveel gewend. Succes!

4. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Noten, vijgen, dadels..
    Een banaan geeft ook snelle energie.
    Dat was trouwens ook het enige wat ik kon binnenhouden toen ik misselijk was! Bananen en watermeloen.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Avocado
    Griekse yoghurt

6. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Aardappel

7. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Aardappelpuree, zit ook vocht in enzo, en kan je maag goed verdragen.

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Als ontbijt bijvoorbeeld havermout met fruit er in.
    Als lunch pak ik vaker crackers met geprakte avocado.
    Misschien is romige courgette soep een optie voor je. Vult als een malle en is snel gemaakt.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bouwsteentjes van de Jumbo (liggen in het vriesvak)

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Gedroogd fruit, snaait lekker makkelijk uit de hand weg. Ik heb altijd in huis: rozijnen, abrikozen en ga straks op jacht naar gedroogde mango, want bijna niks is lekkerder dan mango, kwijl...

Ik ben ook vreselijk misselijk en lustte tot afgelopen week bijna niks. Het begint een piets beter te gaan (ben zo opgelucht...). Verder gaat zuivel hier heel goed, jonge kaasjes en volle melk (lekker voedzaam ook meteen).

En dan noten, ik heb walnoten en braziliaanse (para?) noten in huis, gewoon van de Lidl. Ik kan er niet teveel op, maar ze zitten boordevol goede vetten en schijnen bijzonder goed voor een zwangere te zijn :)

11. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Heel simpel avondeten:
    - aardappelpuree met rauwe andijvie en evt. spekjes.
    - zakje voorgekookte stampotaardappelen met een zakje gesneden bonen en een braadworst.
    - verse pasta (korte kooktijd) koken en spekjes bakken. Carbonara saus opwarmen en rucola over de borden verspreiden.

Verder:
    - advocado's zijn voedzaam. Eet er eentje op brood met kaas.
    - eet als ontbijt of toetje yoghurt met noten en fruit.
    - neem voedzame producten zoals volle melk, roomboter en volkoren brood.
    - eet veel fruit
    - als je het lekker vind neem je een broodje haring van de visboer voor je vette vis voorzieningen.
    - bleekselderij en worteltjes zijn gezond en makkelijk als tussendoortje te eten.

Deel Deze Pagina