Hardlopen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Frummels, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik heb een vraag. Ik loop regelmatig hard, ongeveer 5 km met een gemiddelde van 10 km per uur. Nu lees ik dat veel vrouwen nog hardlopen tijdens de zwangerschap, maar lees ook op sites dat heftige fysieke inspanning (zoals hardlopen) beter vermeden kan worden.

Wat vinden jullie?
    Ik zat te denken, misschien kan ik anders gaan joggen (bijv 8 km per uur gaan lopen) of minderen in afstand (bijv 3 km)? Graag jullie advies en ervaringen :)

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn trainer zegt dat als je al gewend bent om te hardlopen, je hier mee door kan gaan tijdens je zwangerschap zolang het goed voelt :) Wel op aangepaste intensiteit. Zelf doe ik aan krachttraining (hardlopen ben ik een tijdje voor de zwangerschap al mee gestopt, en toen ben ik op aanraden van mn trainer ook niet weer opnieuw begonnen) maar ik kan gewoon nog redelijk pittig door trainen, ik probeer alleen 70% van m'n max aan te houden en goed te luisteren naar m'n lijf. Dus soms ook gewoon eerder stoppen dan ik gewend ben. Ik zie trainen tijdens de zwangerschap meer als onderhoud dan als grenzen verleggen, dat doe ik daarna wel weer :)

3. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Je kan nog wel blijven hardlopen hoor als je het gewend was te doen. Je moet niet gaan starten of trainen voor langere afstanden.
    Verder belangrijk dat je niet buiten adem bent dus zou kunnen blijven praten.
    Hier heb ik zelf wat tips gevonden Hardlopen tijdens zwangerschap: do's en don'ts!

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je mag op niveau blijven sporten tot 20wk en erna afbouwen.
    Ik heb wedstrijden tennis gespeeld tot 18wk.
    Sporten is erg goed en elk arts raad dat aan tot moment dat je lichaam geeft aan dat je moet minderen dat merk je vanzelf

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je gewend bent te lopen, lekker blijven lopen. Ik heb zelf tot 26 weken hardgelopen, met nog een iets hogere snelheid. Het werd door de buik wel steeds zwaarder. Toen ik niet langer dan een kwartier meer kon lopen, ben ik gestopt, vond het toen teveel moeite om voor dat even mn hele hardloopkloffie aan te trekken.
    Daarna ben ik lekker gaan fietsen en wandelen.

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties dames!

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed naar je lichaam blijven luisteren is het belangrijkste! Ik heb er juist wel al last van nu, ik raak sneller buiten adem en het voelt gewoon niet prettig, doet pijn aan mijn lijf. Ik heb ook niet meer dat fijne "ik heb gesport" gevoel achteraf, ik weet niet waar het van komt.

Ik kan niet-zwanger al niet echt goed hardlopen, het doet heel snel pijn in mijn heupen en knieën. Nu dat mijn banden weer verslappen wordt dat alleen maar erger natuurlijk.

Deel Deze Pagina