Tjoh wat een heftige periode zo alles bij elkaar. Hopelijk krijg je die zware depressie hond die overal op gaat zitten snel een stuk kleiner. Vind dit zo'n mooi filmpje erover. Qua tips; - de site van porterenee is leuk om geïnspireerd te raken rondom je financiën en besparingen. - maak overal budgetten voor. Breng tot op de euro nauwkeurig je vaste lasten in beeld en met het geld wat overblijft kan je gaan budgetteren. - ik zou nu niet gaan richten op afvallen maar eerder inzetten op gezond en voedzaam eten. Gezonde voeding kan ook weer zoveel mentaal doen. Brain food smoothies is een leuk boek met veel recepten, via kobo gratis te lezen. Heel veel sterkte en super dapper hoe je met alles aan de slag gaat!
Wat heftig, die periode waar je nu in zit. Hebben jullie vrienden om je heen waarbij je hier open over kunt praten? Ik denk dat veel mensen uit de directe omgeving van iemand die met deze problematiek worstelt graag zouden helpen, maar zich erg machteloos voelen. Misschien zou je kunnen vragen of ze (met een paar stellen) een kookschema kunnen maken, zodat jullie voor 1x p/w zelf geen kosten hebben aan avondeten? Ik zou het zelf iig geen probleem vinden om 1x per week extra te koken en zo iemand te kunnen helpen.
We hebben het inderdaad aan wat mensen verteld inmiddels. Mijn moeder kookt 2 keer per week voor ons nu. Dat scheelt al een hoop.
Wat fijn! En lijkt me moeilijk om de eerste keer te vertellen, maar ook een opluchting dat anderen er van weten en hulp kunnen bieden.
Ik heb even geen sfvaltips maar wil toch even reageren. Goed dat je hulp wilt en er hulp is. Hopelijk de combinatie van therapie en medicatie aan. Ik heb al een paar keer in dezelfde situatie gezeten. Helaas wel een paar opnames gehad omdat het niet veilig meer was. Wat bij mij erg helpt is structuur in mijn dag. Schrijf op wat je wilt gaan doen. Vooral wat haalbaar is . En streep het af als je het gedaan hebt. Pb me gerust als je even je verhaal wilt doen!
Zou het helpen een wandelmaatje te vinden? Kan je wandelen en kletsen tegelijk, kan heel therapeutisch werken en je hebt meteen een stok achter de deur om écht te gaan, ondanks het weer of je gemoedstoestand bijvoorbeeld. Ik weet niet waar in Brabant je woont? Als je in Tilburg woont biedt ik me graag aan
Is het echt nodig dat je man die dag minder werkt? Mag je niet alleen blijven? Hebben jullie ook goed naar die constructie gekeken? Wat gebeurt er als je man nu ziek wordt of ontslagen wordt. Dan wordt zijn uitkering op zijn huidige salaris berekend. Als jij niet alleen mag blijven zijn daar dan andere oplossingen voor? Misschien via een maatjesproject oid via de gemeente? Ik zou dat eens laten onderzoeken. Dan kan je man die dag werken en is het financieel beter te doen. Ik weet niet hoe oud je kind is maar als het nog niet naar school gaat zou het wellicht naar de opvang kunnen via een sociaal medische indicatie zodat je dat vergoed krijgt. Mbt afvallen. Misschien kun je je beter eerst richten op beter worden. Ik denk dat de kans op succes dan groter is. Als het nu niet lukt om af te vallen kom je dan niet nog meer in een negatieve spiraal terecht? Goed voor jezelf zorgen is iets wat je wel zou kunnen doen. Elke dag 20 - 30 minuten wandelen is goed voor je gezondheid zowel lichamelijk als geestelijk. Na 20 minuten gaat je lichaam een stofje aanmaken waardoor je je beter voelt. Download bv de app Ommetje om je te helpen elke dag een wandelingetje te maken. En dan stap voor stap gezonder gaan eten. Wat meer eiwitten voor het vollere gevoel. Minder suiker en bewerkte producten enz.
Wat knap van je dat je om hulp vraagt. En wat een zware tijd maak je door. Hopelijk lukt het je/jullie om hier uit te komen. Misschien is het mogelijk te overwegen om de auto (tijdelijk) weg te doen. Wij hebben hem twee jaar geleden weg gegaan en dat scheelt zo veel. Wij wonen wel in de stad en alles is op maximaal 20-30 minuten fietsafstand. Dat bespaart bijna 100 euro in de maand alleen al aan verzekering en belasting. Daarbovenop ook nog de kosten aan benzine (en die is erg duur). En je beweegt direct veel meer, omdat je niet in de verleiding komt om voor kleine stukjes de auto te pakken. Meteen goed voor je gezondheid! Auto's staan gemiddeld 96% van de tijd stil. Het is vaak veel goedkoper om voor die paar keer dat je niet de fiets/bus kan pakken, een auto te huren (bijvoorbeeld via een deelauto) of te lenen. Heel veel succes!
Heftig voor je meid. Maar goed dat je er mee aan de slag wil. Ga elke dag naar buiten om te wandelen. Dat is goed voor je conditie en goed voor je geestelijke welzijn. Elke dag komt Nederland in Beweging op de tv. Kan je ook terugkijken of opnemen. Heel makkelijk om thuis in je woonkamer te bewegen. Hier op ZP zijn al veel topics met bespaartips. Die zou ik even opzoeken. Succes!