tips gezocht om een splinter te verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier altijd trekzalf in huis, al schijnt groene zeep ook te werken of een sodabadje. Maar soms wil het gewoon niet, kun je de splinter niet goed pakken, of heb je een compleet in paniek kind. Dan toch even naar de huisarts.

Ik ga niet voor een griepje etc naar de huisarts, loop al weken met pijn in mijn handen en knieen en "vergeet steeds te bellen" :) maar bel wel als mijn kind een splinter heeft.

Het voelt nl erg akelig (vind ik zelf ook nl) en mijn oudste was altijd compleet in paniek (autistisch) als ik ook maar in de buurt kwam met een naald of pincet, de huisarts kreeg het in 30 sec voor elkaar. Ik vind het dus niet overdreven, al klinkt het wel zo: voor een splinter naar de huisarts, ik was altijd blij dat ze het even wilde doen.

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Brandwondenzalf met een pleister erover werkt ook best goed.
    Dagje erop laten en de splinter komt er meestal vanzelf uit.

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Dacht dat ik hier een reactie had gezet, maar zie m niet.
    Het is deels gelukt met peuteren om de splinter er uit te krijgen. Er zit nog een klein stipje maar dat zit echt te diep. Zag helaas wel dat ze op meerdere plekken in beide voeten er nog meer had. Maar dat ging m dus echt niet meer worden. Mevrouw wilde echt niet meer en kon dr geen ongelijk geven. Ze had het hartstikke goed gedaan. Ik hou de rest in de gaten en hoop dat ze er langzaam door haar afweer uitgewerkt worden.

Deel Deze Pagina