Baby 6 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aardbei1707, Jan 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,248
    683
    113
    Ik zie bij veel andere een schema van een baby van 6 maanden. Bij mijn dochter krijg ik echt niet zo'n schema..

Waar ik het meeste mee zit nu, is dat ze soms maar een uurtje slaap na de fles.. helemaal niet erg.. alleen ik krijg haar niet meer in slaap voordat ze weer een fles op heeft.. en ik kan haar niet nog 2,5 uur wakker houden want zolang houdt ze het niet vol..
    Ik snap gewoon niet hoe andere dat doen? Mijn dochter is helemaal geen hongerige baby of zo.. maar ja ik vind dit soms zo vervelend omdat ik dan niet het schema aan kan houden 'om de 4 uur een fles'

Hoe gaat dit bij jullie? of is dit gewoon normaal op deze leeftijd?

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hoeveel slaapjes heeft je kindje nu? Misschien doet ze het beter op bijv. 2 slaapjes? Dan slaapt ze waarschijnlijk wat langer en kan ze daarna ook langer wakker blijven. Zo doen wij dat het in ieder geval. M. z'n schema is nu:

- Wakker tussen 8/ half 9
    - 8.15u fles (180/6)
    - 10.15u fruithap
    - 10.30u slapen (wakker tussen 12.30u/ 13.30u)
    - 13.30u fles (180/6)
    - 15.00/ 15.30u slapen (wakker rond 17.00u)
    - 17.15 groentehap + oefenen water uit tuitbeker
    - 19.00u fles (180/ 6 + rijstebloem)

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar een baby slaapt ook niet van fles tot fles. Mijn meisje is nu 2 maanden, en slaapt ook een half uurtje na de fles, dan is ze zo een paar uur wakker of dommelt ze nog een beetje. Soms ga ik met haar spelen of wandelen, maar soms moet ze zichzelf maar even vermaken in de box. Het ziet er wel saai uit, ze ligt op haar rug alleen maar een beetje rond te kijken, maar dat schijnt al spannend genoeg te zijn voor zo'n kleintje...

Of is het zo dat je kindje begint te huilen zodra ze wakker is? Dan snap ik je probleem wel, zou ook niet graag dingen voor mezelf gaan doen terwijl mn kindje huilt...

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter slaapt hier ook niet (meer) van fles tot fles. Ze is na de fles ruim anderhalf uur wakker. Dan leg ik ze op bed tot de volgende fles. Is het nog geen flessentijd maar is wel eerder wakker, dan leg ik ze nog even lekker bij me of ze ligt even in de box. Overdag heeft ze zeker wel om de 3,5 uur honger. Na de late middag fles (rond 3u/half 4) slaapt ze zeker tot zeven uur. Dan maak ik ze wakker, gaat lekker met mama of papa onder de douche, laatste fles, uurtje wakker en dan slaapt ze zeker tot in de nacht en sinds kort heeeeeel soms tot de ochtend half 6.

5. adi

adi Niet meer actief

Een baby van 6 mnd hoeft natuurlijk niet tussen alle voedingen te slapen, want met 6 mnd heb je ongeveer 6 voedingsmomenten in 12-13 uur ( 4x fles en 2x bijvoeding, of 3x fles en 3x bijvoeding)

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,248
    683
    113
    Ik zal het schema van mijn dochter is aangeven:

07.30 / 08.00 fles 180/6
    09.30 slapen
    dan is het elke keer verschillend hoe laat ze wakker wordt. ene keer gewoon rond half 12 / 12 uur. en soms wordt ze wakker na half uur / 3 kwartier.
    Als het lukt rond 12 uur de fles.
    Daarna slapen ook dit is verschillend.
    rond 16.00 fles
    slapen
    rond 20.00 laatste fles

Ik ben nog bezig met opbouwen van fruit en groente hapjes.. ze is pas donderdag 6 maanden. Wanneer ik dit geef is verschillend. meestal een half uur voor de fles.

Als ze vroeger wakker wordt gaat ze niet altijd gelijk huilen hoor maar een beetje brabbelen alleen als het te lang duurt gaat ze zeuren, dan ga ik der altijd halen.. maar ja dan is het soms nog veels te vroeg voor de fles.. en haar dan een uurtje of anderhalf uur op houden en weer naar bed brengen (zonder fles) lukt dus niet. (ook al is ze moe)

7. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    #7 Noa25, Jan 14, 2013
    Last edited: Jan 14, 2013
    Ons mannetje is nu ruim 6 maanden. Dit is zijn schema:

7.00-8.00 uur fles 180/6 (ligt eraan of ik moet werken)
    +- 9.30 uur slapen tot 11.00-11.30 uur
    12.00 uur fles 180/6
    +- 14.30 uur slapen tot 15.30-16.00 uur
    16.00 uur fles 180/6
    18.15 uur groentehapje (sinds kort een klein potje 125 gram, niet altijd helemaal op)
    Uiterlijk 20.00 uur fles 180/6

Zijn fruithap krijgt hij of 's morgens voor het slapen gaan of 's middags voor het slapen gaan.
    Ligt er maar net aan.

Soms gaat hij na de fles van 16.00 uur ook nog even slapen maar meestal niet. Eigenlijk alleen als hij in de auto zit.

8. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik snap t probleem ook niet echt... Het lijkt me logisch dat als ze is uitgeslapen ze uiteindelijk begint te mopperen als je haar nog in bed laat liggen. En als ze gewoon in de box ligt? Of even met haar speelt? Dan kun je toch makkelijk de tijd overbruggen tot aan de volgende fles?

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,248
    683
    113
    Nee dat gaat dus niet. Mijn dochter kan het nog niet lang volhouden tot de volgende fles.. daar zit dus het probleem een beetje, dan weer op bed leggen zonder een fles werkt dan niet, zo moeilijk

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn zoontje slaapt 's ochtends lekker uit soms, na de 6u fles tot bv 10 uur. Dan wil hij enkel van bv 12-2 slapen en verder niet meer, da's natuurlijk veel te kort tot de avond. Ik neem hem dan vaak in de draagdoek tijdens het koken of opruimen en dan slaapt hij vaak wel een half uurtje of langer.

11. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ons schema is ongeveer:

8.00-9.00 u granenpapje van een bordje,
    10.00-11.00 u fruit
    slapen meestal slaapt hij dan tot 14.00-15.00 uur. Als we even weg gaan na het fruithapje krijgt hij om 12.00-13.00 uur nog een boterham en dan naar bed.
    14.00-15.00 uur fles 180+6
    17.00-18.00 uur warm eten
    19.00-19.30 fles 210+7 en dan naar bed voor de nacht.

Hij doet het er super op. Dit is ook echt een schema die hij zelf heeft gecreeerd met zijn slapen. Hij slaapt 1x lang. In de wandelwagen slaapt hij niet echt hoogstens een kwartiertje. Meer heeft hij niet nodig want meer slaapt hij gewoon echt.

12. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Hier veranderd het schema ook steeds maar het is meestal zo dat hij 3 slaapjes heeft. Twee korte van een half uur en een langere enndat verschilt van een uurtje tot 2,5 uur. Als ze wat ouder zijn slapen ze idd niet meer van fles tot fles. Maar huilt je kindje dan tussendoor? Wat als je met haar gaat spelen, wandelen, in de box leggen?

13. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Maar wat doe je met haar als ze de fles heeft gehad? Speel je dan nog even met haar want je bedoelt dat ze het niet lang volhoudt om wakker te blijven na de fles maar dat als je haar maar bed wil brengen ze dan niet wil slapen omdat ze dan eerst een fles wil. Of begrijp ik het verkeerd? Misschien wandelen met haar of een draagdoek dan is ze lekker dicht bij je en rust ze toch uit.

14. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

En ik zag dat je gaat beginnen met fruit hapjes, waarom geef je dat een half uur voor de fles? Waarom niet tussen 2 flessen in bijvoorbeeld als ze wakker is? Kun je d'r gelijk een beetje bezig houden.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Je hoeft toch niet om de vier uur een fles? Waarom niet elke twee uur een halve fles?

16. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,248
    683
    113
    Ja fruithapje doe ik ervoor omdat na de fles niet echt ging.. ze heeft dan geen honger meer..
    En kan inderdaad ook tussen de fles door maar elke dag is verschillend bij haar en ik weet niet van te voren wanneer ze wel lang slaapt en wanneer niet..

Na de fles speel ik nog met haar! Alleen als ze voor de fles al lang wakker is dan niet, dan gaat ze gelijk naar bed.. het gaat meer mis als ze een halfuurtje na de fles weer wakker is. Vb: fles om 12 uur, slapen om 12.30 (ze gaat gelijk slapen omdat ze al lang wakker is) mevrouw slaapt dan soms tot 13.30, dan spelen en rond 15.00 is ze weer moe (gaat huilen etc, oortjes pakken) maar ze kan dan niet slapen omdat ze eerst een fles moet.. dat vind ik zo vreemd.. want nu loopt heel het schema van voedingen uit elkaar.. en in de avond om 18:00/19:00 de laatste fles gaat niet werken want dan slaapt ze niet de hele nacht. (doordat ze eerder de fles wilt schuift het op)
    Bij andere zie ik in het schema wel dat ze bijv:
    8:00 wakker
    9.30 slapen
    10.30 fruithapje
    11.30 slapen

Bij mij werkt dit dus niet.. zo vervelend

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Tja wij hebben hier elke dag een ander ritme. Ik zou het maar gewoon van dag tot dag bekijken, en je erbij neerleggen.
    Tis idd wel lastig qua plannen met fruit en groenten, maar als e t niet opeet probeer je t later toch weer een keer.
    En tussen 1200 en 1500 lijkt me heel normaal dat ze weer wilt drinken.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Een echt schema hebben wij ook niet qua slaapjes.

700/800 fles
    830/900 bed (altijd kort slaapje van ong 20/45 min)
    930 fruit (nu oefenen met verschillende smaken)
    Dan gaan we boodschapjes doen in elk geval eruit met de oudste.
    1100 fles
    1200 bed (en dat kan van 20 min tot 2 uur zijn)
    1430 fles
    1600 bed (en dat is zelden dat hij dan gaat slapen, wel blijf ik proberen ivm moe zijn rond etenstijd)
    1700 groentehapje
    1830 fles en douchen en gaan slapen
    2200 fles

Maar de slaapjes wisselen echt. Ik moet de oudste van en naar de peuters brengen, dan moet hij mee, dus kan hij niet naar bed. Dan heb ik zelf nog overal afspraken (fysio bv of logopedie met oudste) gaat hij ook mee. Ik pas dus per dag de slaaptijden aan.

De tijden voor de flessen zijn wel standaart eigenlijk. Daar wijkt hij zelf niet vanaf ;)

Ik had het ook in het begin hoor, hij ging alleen maar slapen met een volle flessenbuik. Dus eerst de fles DAN pas ging hij slapen. Maar dat is met verloop van de tijd eruit geslopen.

Vind de tip wel handig dat je de flessen opdeelt. De hoeveelheid op de dag blijft hetzelfde dan. Alleen ben je dan dus hele dagen aan he t voeden....

19. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Hmmmm ja als ze wel echt moe is dan moet ze dus leren ook in slaap te kunnen vallen zonder fles.... Gaat ze echt huilen op bed dan? Of meer jengelen? Bij ons jengelt de kleine soms wat maar valt dan binnen 10 min. Toch in slaap. Ik heb dus geleerd dat ik hem moet laten jengelen want als ik hem er dan uit haal krijg ik een oververmoeid kind. Sommige babies huilen zichzelf ook in slaap als je daar niet mee zit kan je ook heel even laten huilen om te kijken wat er dan gebeurt.

20. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Geef je haar de fles gelijk als ze wakker wordt? Ik probeer sowieso de volgorde aan te houden : Wakker worden, schone luier, flesje, knuffelen en samen spelen en dan even alleen spelen. Als hij moe begint te worden gaat hij naar bed. Hij is ongeveer 2 uurtjes wakker tussen de slaapjes. Al is hij op dit moment wel wat aan het rommelen met z'n slaapjes, dus wellicht dat hij binnekort op 2 slaapjes zit ipv 3.
    Tussen de flessen door eet hij fruit, soepstengel, liga of groentehap.
    Waar je voor moet waken is dat ze de fles gaat koppelen aan slapen, heb je al een slaapritueel? Badje, tandjes poetsen (als ze die al heeft) boekje lezen?
    Ik heb zelf veel gehad aan het boek van Stefanie Lampe Baby in een droomrimte. Misschien heb je er iets aan. Succes!

Share This Page