Haha, die van mij is netzo oud en gedraagt zich netzo. Ze is net een jongetje afentoe inderdaad.. Volgensmij heeft elk kind die fase wel op een gegeven moment. Tips heb ik niet echt, ik merk wel dat negeren erg goed werkt bij fout gedrag zoals meppen uitdelen aan mama en drama maken. En erg positief reageren op gewenst gedrag en haar er echt voor prijzen.. Ook heeft mijn dochter nu erg veel behoefte aan regelmaat en duidelijkheid. Zo gaat ze bij mij gelijk slapen savonds, maar als papa het doet is het een en al gaos. Waarom? omdat papa haar verwend en niet duidelijk grenzen aangeeft.. Dus slapen is niet slapen maar slapen is misschien toch nog even samen op bed een filmpje kijken op de telefoon als ze maar lang genoeg krijst.
waarom denk je dat ik normaal tussen aanhalingstekens zet?? daarmee geef ik aan dat het toch al iets anders bedoeld is als het woord. laten we het houden op : normaal voor een 1,5 jarige dan...... oftewel anders dan alleen maar slopen en gooien
ja dat zijn dingen die hier nu wel echt goed gaan, slapen is idd slapen, en aankleden, douchen billetjes doen, tandjes poetsen enz enz... eten gaat geweldig! tis ook een echte smullerd ik heb veel kindjes van haar leeftijd in mijn omgeving,maar geen 1 is zo een sloper/ baldadig als zij
slopen en gooien is toch wel een beetje wat er momenteel binnen hun mogelijkheden liggen......en dan vooral als je al een pittige dame hebt. Ik heb er nu 3 en elke keer is het rond de anderhalf alleen maar wild en lomp spelen. Ik merkte dat ze pas tegen de 2 jaar een beetje op een andere manier gingen spelen. Ik bedoel het niet rot, maar probeer gewoon uit te leggen dat je er misschien beter bij neer kan leggen.....