Hallo! Ik vraag me af hoe jullie je prutsjes bezig houden. Ik vind het erg moeilijk hem het een hele dag naar de zin te maken. Moet er wel bij zeggen dat ik nu 36 weken zwanger ben van een baby die 4 weken voor loopt qua groei.. ik kan dus niet veel en ik voel me daar ook wel schuldig over. Hij helpt me graag met stofzuigen en de vaatwasser uitruimen en dat doen we dus ook. Boekjes kijken maar dat is van korte duur net als kleuren binnen nog time over de hele vloer Haha! Het weer werkt ook niet echt mee en ik kan niet snel genoeg achter hem aanhobbelen buiten haha. Hij gaat nu 2x per week nog naar de gastouder. De rest van de dagen tja.. hij kan op zich wel goed alleen even spelen maar volgens mij merkt hij aan mij dat ik het wat moeilijker heb waardoor hij wat meer aandacht vraagt. Hij vraagt ook om bumba of lala te kijken maar ook die interesse is maar even. Kortom, wat doen jullie nog allemaal??
Hier kunnen we ook redelijk lang met duplo bezig zijn. Ik blijf dan gewoon op de bank zitten en mijn dochter pakt blokjes en bouwt. En, maar ik vermoed dat dit redelijk specifiek in voor onze dochter; ze kan zich ook letterlijk een uur vermaken met een snoetepoetser of billendoekje. Gaat ze alles poetsen
Hier een 23 mnd oude dochter die ook moeilijk bezig te houden is. Dingen die zij/wij doen : Spelen met klei, Duplo, tekenen (Gewoon of magisch tekenbord),stickers plakken, boekjes lezen, met de pop spelen, poetsen met haar poetskarretje, stofzuigen, in haar keukentje spelen, afwasmachine helpen leegmaken, wasmachine helpen intasten/leegmaken, wandelen, naar de winkel gaan, bij grootouders op bezoek gaan of laten langskomen, Ik ben vaak thuis door de week en met dit weer doe ik haar voormiddag vaak uitgebreid in bad, kan ze lekker lang spelen. Maar dit weer haat ik, kijk écht uit naar de lente & zomer.. Tv kijken doet ze ook graag (Piet piraat en Plop vooral).
Binnenspeeltuin Rondje door het winkelcentrum lopen, even langs de konijntjes en de vissen bv. vind hij hier altijd leuk. Desnoods bij de bakker even een broodje halen ofzo. Koekjes bakken Samen eten maken vind hij hier ook leuk, staat dan op een stoel bij het aanrecht en dan benoemen we welke ingrediënten we gaan gebruiken en waar 't kan mag hij helpen. Stickers zijn hier inderdaad ook een groot succes, van het velletje afhalen is bij sommigen lastig, maar goed, dat is iets wat je prima lekker op de bank kan doen. En ach... ik zet hier (nog niet hoogzwanger, maar wel net de 1e 3 maanden voorbij) wat vaker de tv aan of geef zoontje wat vaker de tablet. Toen ik zwanger was van zoontje deed ik in m'n verlof vaak elke dag even boodschappen, had ik een reden om de deur uit te gaan, maar daar doe je niet elke dreumes/ peuter een plezier mee.
Mijn zoontje is 22 maanden en wij doen dit: - Dingen aan tafel (puzzelen, kleuren, kleien) - De Regenboog van Grimm's is een groot succes - Vandaag heb ik een kartonnen door neergezet en de bodem open gemaakt. Zoontje heeft daar superlang mee gespeeld (doorheen kruipen, erin gaan zitten, rondlopen met de doos om hem heen etc) - Ik geef hem een bezem en laat hem de tuin 'vegen', vindt hij geweldig - De bankkussens op de grond leggen en daarop springen/van de bank op de kussens springen - Samen koekjes bakken - Soms maken we met dekens een fort en dan gaat hij zich daarin verstoppen.
Herkenbaar! Ik had aan het einde ook niet veel puf meer om echt wat te gaan doen. En dat druilerige weer helpt ook niet echt. Wat ik deed/doe: - Bijna elke dag even boodschappen doen. En als het lukt met een kleine omweg naar de winkel fietsen. - Kleuren/stickers plakken (alleen een grijs potlood is hier ook een groot succes) - Boekjes lezen - Duplo bouwen - Samen was vouwen (meestal ging het van de wal in sloot, maar vooruit) - Helpen met afdrogen - Wat vaker televisie kijken. Favoriet zijn hier: babytv, kabouter plop, woezel en pip
Dankjewel ik ga bij action eens wat stickers inslaan! Ik dacht dat hij voor klei nog iets te jong was. Ik woon in zeeuws vlaanderen dus veel hebben we hier jammer genoeg niet qua winkelcentrum en speelplaatsen.. ga hem morgenochtend ook eens in bad doen voor de verandering doe dit normaal savonds. Bedankt allemaal!
Hier 21 maanden en vermaakt zich zelf eigenlijk altijd goed hobbelt achter mij aan helpt me Speelt graag met me pannen als ik in keuken aan koken ben lekker knuffelen ook heel fijn Duplo ook leuk stofzuiger heb ik voor hem
Hier ook 1 van bijna 22 mnd.. Duplo is een hit hier. En ook een mini piano. Tekenen vind ze ook leuk. Geef dr een paar papieren zakdoekjes en ze is blij Als ik n dag vrij heb gaan we meestal iig wel een keer naar de supermarkt of met mooi weer naar de speeltuin.
Hier bijna 2 (eind feb). Hij heeft een racebaan en autootjes waar hij mee speelt. Verder blokken om te bouwen en duplo. Een fiets, een tractor en een wobbel. Kleuren, kleien, plakken.. alles is leuk! En naar buiten toe, dat is het allerleukste!
Hier 1 van bijna 2 en ik ga zo veel mogelijk met hem naar buiten. Loopfiets en buggy mee. Hij lekker z'n energie kwijt en als hij niet meer wilt kan hij in de buggy en de fiets (t is zo'n plastic ding), bovenop de buggy. Verder veel met de bal spelen (voetballen of gooien) en tekenen/knutselen/stempelen/stickers plakken. Hij kan zich ook weinig alleen vermaken hoor, af en toe een half uurtje max. En soms doe ik ook gewoon even 3 afleveringen Brandweerman Sam en kan ik even een wasje vouwen.