Ik dus wel en baal ervan.. Wij hadden laatst mijn zwager gevraagd om te komen eten, maar hij kon niet. Okee geen probleem. Maar nu hoorde ik dat HIJ die week erna mijn andere zwager met gezin en mijn schoonmoeder te eten heeft gevraagd en ons dus niet. Ik vind dat een beetje vreemd of ligt dat nou echt aan mij? Eerlijke mening graag (maar dat doen jullie altijd wel, haha)
Ik vind het niet vreemd. Het is toch niet zo dat als jij iemand vraagt, diegene jullie perse met de volgende gelegenheid moeten vragen? Ben bang dat het toch een beetje aan jezelf ligt, want dan moeten ze in principe de hele familie mee uiteten nemen. Dan stootten ze niemand voor het hoofd.......
Ik zie het probleem ook niet. Ik weet dat er in mijn familie geen 'kwade' bedoelingen achter zouden zitten. Maar weet niet hoe het er in jouw familie aan toe gaat natuurlijk.
vind het niet vreemd. Jou uitnodiging heeft toch niets te maken met het etentje van je zwager. Maar als je er een rot gevoel van krijgt, zou ik naar je zwager toe gaan en rustig vragen waarom het zo gaat. En hou de vragen bij jezelf, dus bv. Ik voelde me vervelend door.... Misschien is er wel een hele goeie reden voor.
Ja persoonlijk zou ik ons dan wel hebben gevraagd. Als ik bedenk om thuis een etentje te geven en ik wil mijn broer vragen, waarom dan ook niet mijn andere broer (die mij zelf net gevraagd heeft). Maar goed... misschien verwacht ik weer te veel.. Vond het gewoon rot om te lezen dat iedereen er was behalve wij...
@ minny , ik weet niet hoe het normaal in jullie familie gaat? Omdat wij maar een klein stukje weten krijg je obv je vraag een reactie.. Als ik hier kijk, de ene keer nodigen we die uit, de andere keer die, ook andersom. Maar iedereen weet dat ze welkom zijn. Maar nodig ook niet iedereen uit, een etentje met een paar man is makkelijker te organiseren dan met een hele familie.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd ja. Het lijkt wel alsof jij mijn schoonzus bent. Hier is het ook altijd zo dat als ik de ene uitnodig de andere op de teentjes is getrapt omdat ik hun dan ook niet uitnodig, ik heb daar gewoon geen zin in. En omdat jij dan op het idee van een etentje kwam wil dat toch niet zeggen dat ze jou dan ook maar moeten uitnodigen als hun ook een etentje geven. Nee sorry ik vind dus eerlijk gezegd dat je een beetje overdreven reageert.
Ik nodig mijn schoonzus, zwager, en schoonouders zelden tegelijk uit. Ik weet dat mijn schoonzus en schoonouders veel samen eten en bij elkaar op visite komen. Ik voel me daar niet door gepasseerd. Maar goed, ik weet ook dat ik ten allen tijde welkom zou zijn om aan te schuiven. Misschien dat dat het anders maakt.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan me soms ook te druk maken om domme dingen. Dit is weer zo'n puntje waar ik dus zelf aan moet werken...
Ik vind het ook niet zo raar ! Afhankelijk van hoe het normaal gesproken in je familie gaat ..Maar hier mee ik zou hier niet van op mijn teentjes getrapt zijn ..
Zou ik me ook druk om maken. Ik zal er waarschijnlijk niks van zeggen maar onthouden doe ik het wel. Laatst zou mijn zusje bij ons oppassen maar ze zegde af omdat ze het druk had met de studie (alsof je op zaterdagavond gaat zitten studeren...) en dat het teveel energie zou kosten... Ik heb die afzegging voor kennisgeving aangenomen en mijn eigen menig daarover maar ingeslikt maar van binnen kookte ik (we wilden namelijk 5 maanden na de geboorte van onze jongste wel weer eens uit eten op mijn verjaardag). Mijn kookpunt was helemaal bereikt toen ze daarna doodleuk vertelde wat voor leuke dingen ze dat weekend allemaal had gedaan.
dan zou ik ook boos worden kipjetok , zeg dan gelijk dat je niet wilt oppassen !!En oppassen en studeren gaat heel goed samen , heb ik ook altijd gedaan !
Nee bij Kipjetok thuis, daar ging het toch over?? Ik quote jou omdat ik vond dat je gelijk had en gaf een aanvulling
Ik zou het ook heel raar vinden. Ik zou nooit mijn ene zus wel vragen en de ander niet. Helemaal niet als ik nog een week daarvoor me ene zus heb afgezegd omdat ik niet kon.
Ik heb mijn mening maar voor me gehouden, ik vind namelijk dat je gewoon je zaakjes in orde moet hebben (ze krijgt bij mij ook 25 euro voor een avondje oppassen!). Je weet van te voren dat je moet studeren en dan doe je dat toch op vrijdagavond. Maar ja mijn kinderen zijn helemaal gek op hun tante en gaan dan altijd zonder problemen slapen. Uit wraak zou ik haar nooit meer laten oppassen maar dat betekent dat ik voorlopig ook niet meer uit eten kan! (of een nieuwe oppas ' in moet werken' (maar vind maar eens een goede). Mijn leerpuntje is dat ik eens wat vaker moet zeggen hoe ik erover denk en het niet moet inslikken om de confrontatie uit de weg te gaan (doet een ander namelijk ook niet bij mij!) Sorry TS we gaan een beetje off-topic...maar wat jij beschrijft zijn dus dingen waar ik me ook heel erg aan kan ergeren. En het is natuurlijk gewoon asociaal van je zwager.
oh ja nog even over dat oppassen...als je dan andere leuke dingen gaat doen. Ga dat dan niet tegen mijn vertellen!!!!