Tips gezocht om sneller huis te verkopen --> meer kijkers op Funda

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 29 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Helaas woon ik niet in een stad waar je huis binnen een week verkocht is en je per dag meerdere kijkers hebt.

Toch valt het mij ontzettend tegen hoe veel (weinig dus) interesse er is in ons huis. We wonen dan wel in een dorp, maar toch had ik het in mijn hoofd gehaald dat we binnen een week al best veel kijkers zouden hebben. In januari willen we graag de sleutel overdragen, want dan willen we ons nieuwe huis in en dat schiet natuurlijk al best wel op.

De mensen uit ons eigen dorp weten ons huis natuurlijk wel op funda te vinden en ik adverteer ook op de locale facebookgroepen. Daar krijg ik wel allemaal leuke reacties, maar ik heb nog maar 2 bezichtigingen gehad.

Hoe bereik ik de groep mensen die van een stad naar een dorp willen? Er komen hier best veel mensen uit Amsterdam en omgeving op zoek naar een huis, maar hoe kan ik ons huis onder hun ogen krijgen?

Ik zoek graag tips! De eerste foto van funda vind ik zelf overigens ook niet fantastisch. Dat is gewoon een foto van de voorkant van ons huis en je ziet het huis van onze buren daar ook op. Over de overige foto's ben ik wel tevreden en dan hoop je toch dat mensen verder kijken dan een eerste foto. Volgens de makelaar ligt het niet aan de foto's en het valt hem eigenlijk ook tegen dat er zo weinig reacties zijn.

Mijn omgeving vindt me trouwens te ongeduldig, maar ik heb er echt stress van. Ook omdat ik het exacte verbouwingsbudget pas weet als ik weet wat we voor ons huis krijgen.

2. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik denk dat je alles eigenlijk al doet. Onze makelaar heeft destijds nog geadverteerd in het streek krantje en verder was het afwachten.
    Vervelende periode is het hè. Mij gaf het rust dat we berekend hadden hoe goed we de dubbele lasten konden dragen. Mocht het toch eens veel langer gaan duren.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Het is volgens mij zo wisselend. Hier in de buurt staat een huis ook al maanden te koop. Maar kan er ook aan liggen dat het huis er aan de buitenkant best opgeknapt is, verven, zonnepanelen.

Binnenkant past er niet bij.

Vervelende situatie. Hebben jullie wel gespaard voor een overbrugging van eventuele dubbele lasten? Hopelijk verkoopt het als nog snel.

4. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Doen jullie mee aan de open huis dag op 5 oktober?

Ik vind dat zelf (als oriënterende koper) wel altijd heel fijn, ongedwongen en heel makkelijk een paar huizen bekijken waar we interesse in hebben.

5. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ja, we doen zeker mee. Alleen verwacht ik er niet zoveel van, maar hopelijk heb ik ongelijk.

We kunnen wel dubbele lasten dragen, maar het gaat allemaal af van het verbouwingsbudget.

Iedereen zei, maak je niet druk, je huis ben je zo kwijt. Zelfs de makelaar zei dat we ons geen zorgen hoefde te maken over de verkoop van ons huis.

Het is nu alleen wel zo dat we 1 november willen beginnen met verbouwen en als ik dan niet weet of ons huis al verkocht is durf ik daar haast niet mee te beginnen.

6. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.308
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Open huizen dag was hier echt een succes! Wij stonden wel pas een week voor de open huizen dag online maar daarvoor ook geen bezichtigingen gehad en tijdens de open huizen dag 22 ofzo waarvan 4 biedingen.

7. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Allereerst: ik snap je gevoel helemaal. Zeker als je overal leest dat huizen als warme broodjes over de toonbank vliegen, dan valt het tegen dat dit bij jouw huis niet het geval is. Ik heb in dezelfde situatie gezeten. En iedereen riep maar dat ze niet snapten waarom het niet verkocht werd. Daar heb je dus precies niets aan..
    Ik zou je aanraden om toch te kiezen voor een betere eerste foto. Dat is waar mensen op af zullen gaan voor ze überhaupt bepalen of ze verder willen kijken bij de rest van de foto's.
    Heb je familie/vrienden/kennissen buiten je eigen dorp wonen? Vraag ze dan vooral je posts over je huis te delen op social media.
    Meedoen aan de open huizen dag is sowieso een goed idee.
    Ik wens je veel succes met de verkoop van je huis. Het is een spannende tijd, zeker als je een deadline hebt voor de sleuteloverdracht.

Syane en Sado vinden dit leuk.
  8. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ok dat klinkt wel heel positief! Wij staan aanstaande dinsdag 2 weken online, maar pas 14x bewaard en 2 bezichtigingen, waarop nog geen reactie.

9. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    En.. heb je het uiteindelijk toch nog redelijk snel verkocht of niet?

Ik heb de eerste foto al met de makelaar besproken, volgens hem ligt het niet aan de foto's. Ik had zelf voorkeur voor een foto van bovenaf, daar zie je dat er achter ons huis vrij uitzicht is over weilanden, maar er schijnen regels te zijn voor de 1e foto op funda.

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.936
    113
    Misschien kun je die foto dan als tweede foto doen, dat klinkt wel als een aantrekkelijk plaatje

Syane vindt dit leuk.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sommige huizen hebben ook zo'n compilatiefoto als 1e foto op funda. Misschien is dat een idee?

Syane en mamabri vinden dit leuk.
  12. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ja, ik zal eens vragen naar de mogelijkheden. Het zal wel weer veel duurder worden, maarja het moet verkopen;)

13. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Wat mij vooral op valt is dat er 1 straat is waar al 3 huizen (vlak) naast elkaar te koop staan en nog paar andere straten waar ook meerdere woningen (vlak) naast elkaar te koop staan, en tussen die woningen moet jij eruit gaan springen en dat kan dan best lastig zijn, ik zou toch ook kijken of je indd dan je 1e foto nog aantrekkelijker kan maken of zoals iemand al zei een compilatie foto en probeer je woning zelf ook onder de aandacht te brengen, misschien via fb groepen ofzo je huis daar delen en familie en vrienden enz vragen je huis ook te delen zodat het dan ook mensen vanuit indd Amsterdam enz bereiken zal en open huis meedoen indd en verder denk ik dat je niet veel meer kan doen, hopelijk hebben jullie gauw een koper

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Ik zou me niet zo focussen op die dingen. Wij kijken ook rond voor een ander huis en hebben 2 bezichtigingen gedaan, maar ik heb er werkelijk niet aan gedacht om een huis te bewaren? Dus daar zou ik al helemaal niet naar kijken. Ook vind ik een eerste foto helemaal geen afknapper. Ik kijk als eerste naar de oppervlakte en prijs en wijk. Daarna kijk ik pas verder. Iemand die interesse heeft maakt het echt helemaal niks uit welke foto jij als eerste op Funda hebt staan. En dat gaat al helemaal geen biedingen tegenhouden ;)
    Ik denk dat je gewoon iets meer geduld moet hebben, wat is nou 2 weken? In mijn ogen heb je een prima verkoopbaar huis.

Nellie4, Jessi79 en Athina vinden dit leuk.
  15. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Er staan niet meer huizen te koop in mijn straat hoor, de huizen van mijn naastgelegen buren staan op de eerste foto maar niet als te koop.

Ik ga nogmaals vragen of de makelaar iets aan de eerste foto kan doen.

Maar hoe bereik ik de mensen die iets buiten de stad zoeken en niet specifiek gericht zoeken?

16. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Nee bedoelde het meer als voorbeeld dat er straten zijn waar meerdere huizen te koop staan en dat het lastig kan zijn dan nog op te vallen daar tussen, ik heb een vermoeden welke van jou is (die met die snoezige kinderkamers?) Als je mensen buiten de regio wilt bereiken kan je indien je fb hebt je woning daar delen of je familie en vrienden ook vragen je woning te delen en dan komt het vanzelf ook terecht bij mensen buiten de regio veel mensen doen dat tegenwoordig zorg alleen wel dat het dan openbaar gedeeld wordt zodat een ander je woning ook weer kan door delen

17. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Mijn oudste zoon heeft een groen vt wonen stage bed en de bijpassende ladekast. Als dat overeenkomt met wat je verder ziet dan klopt het vast (dat hier benoemen is wel erg specifiek;)).

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Het enige wat mij bv zou tegenhouden is je badkuip op zolder. Ontzettend mooi en je douche is ook mooi, maar zo niet praktisch vind ik. En een kattenluik in je deur, daar zou voor mij een nieuwe in moeten.

19. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Jep! Leuk huis wel hoor al zijn sommige dingen niet mijn smaak maar dat doet er verder niet toe natuurlijk.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  20. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Bad op zolder is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wat is er niet praktisch aan een douche van 120x120cm?

Deel Deze Pagina